murzynek, kokos i owoce?

1. Data: 2003-03-13 08:28:54

Temat: murzynek, kokos i owoce?
Od: "asia" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Jestem Asia z Polski. Juz tu pisalam, ale bylo to dosc dawno.
Bardzi lubie wszystko co zwiazane z kuchnia, choc glownie od strony
konsumpcyjnej.
Niestety moje mozliwosci gotowania/pieczenia nie sa zbyt wielkie.
Ale liczy sie pasja ;-).

Ostatnio jadlam takie ciasto, ze na samo wspomnienie...
Szukalam juz w google'ach, ale bez powodzenia.

Opis:
Na spodzie byl murzynek bardzo wilgotny.
Nastepnie taka kokosowa warstwa (jak w kokosankach).
To wszystko jest takie falujace w stosunku do siebie.
I na samym wierzchu pelna poezja.
Taka cieniutka warstwa owocowa, taka skorupka, która czasem przypomina w
konsystencji tofi.
Ten murzynek jakby byl czyms przelany, bo po przekrojeniu byly takie mokre
"zacieki" z gory.

Bardzo prosze, ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie.

Albo prosze o pomoc jak go wykombinowac samemu.

Czy mozna taka wielka kokosanke na murzynek, tzn mozna,bo jadlam, ale jak?
Tak od razu czy w trakcie, po upieczeniu.
A ta owocowa warstwa to z dzemu?

Asia

1. Data: 2003-03-14 08:02:51

Temat: Re: murzynek, kokos i owoce?
Od: "_asia_" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konsystencji tofi.
> Ten murzynek jakby byl czyms przelany, bo po przekrojeniu byly takie mokre

Nikt mi nie podpowie jaki murzynek wytrzyma na sobie warste kokosowa,
albo jak ja zrobic, zeby wytrzymal.
A moze najpierw podpiec murzynek, a potem ten kokos na gore (bo chyba taki
kokos to sie krocej piecze niz murzynek)
Bardzo prosze o jakies wskazowki.

_asia_

1. Data: 2003-03-14 08:36:35

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A moze najpierw podpiec murzynek, a potem ten kokos na gore (bo chyba taki
> kokos to sie krocej piecze niz murzynek)

Bardzo chetnie bym Ci pomogla, ale nie udalo mi sie znalezc nic podobnego, ani
w pamieci, ani w googlach. Jedyne co moge Ci zaproponowac, to wyprobowanie
ciasta trojkolorowego Aurory, moze Ci sie spodoba. Co prawda warstwa kokosowa
nie jest taka, jak w kokosankach, ale samo ciasto warte jest polecenia. U nas
funkcjonuje pod nazwa "Sybirak", ale nie mam pojecia, skad ta nazwa...

--------->PLACEK TRÓJKOLOROWY<---------

Ucieraj kostkę margaryny z 1 i 1/2 szklanki cukru, jednocześnie dodawaj po
jednym żółtku (razem z 6 jajek) dalej ucierając. Następnie dodaj 1/2 szklanki
mąki "Krupczatki" i 1/2 szklanki mąki "Puszystej", przesianych z dwoma
łyżeczkami proszku do pieczenia.
Dodaj 7 łyżek oleju - wszystko dobrze wymieszaj.
Białka ubić i połączyć z ciastem.
Teraz podziel ciasto na 3 części.
Do jednej dodaj 1 łyżkę kakao, do drugiej 1 szklankę wiórków kokosowych, do
trzeciej 1 szklankę maku. Na małą blachę wyłóż po kolei masę z kakao,
następnie masę z wiórkami kokosowymi, na koniec masę z makiem. Na wierzchu
ułóż wiśnie bez pestek.
Piec w temperaturze 180 - 220 stopni, około 45 minut.

UWAGI:
Na blachę średniej wielkości należy wziąć półtorej porcji.

SMACZNEGO!!!

1. Data: 2003-03-14 08:41:02

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

A jak uda Ci sie zdobyc ten przepis (moze sprobuj "u zrodla"), to przyslij go
koniecznie, opis brzmi baaardzo zachecajaco :). Aczkolwiek bardzo tajemniczo
dla mnie - ta skorupka owocowa o konsystencji toffi...

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-03-14 09:15:31

Od: "Busia" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze o cos takiego Ci chodzi:

Murzynek pod kokosowa beza

25 dag margaryny
1 i 1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki wody
3 lyzki kakao
2 szklanki maki
cukier waniliowy
3 jajka
1,5 lyzki proszku do pieczenia
marmolada lub dzem (najlepszy z czarnej porzeczki)
2 bialka
10 dag wiórków kokosowych

1. Zagotowac wode z margaryna, szklanka cukru, cukrem waniliowym i kakao.
Odstawic do wystudzenia.
2. Jajka nalezy ubic z 1 lyzeczka cukru i dodac do masy. Przesiac make z
proszkiem i wymieszac skladniki. Ciasto wylac na wylozona pergaminem blache.
3. Ubic sztywna piane z bialek, pod koniec ubijania dodac 1/2 szklanki
cukru. Wymieszac piane z wiórkami kokosowymi.
4. Na ciescie ukladac lyzka co kilka centymetrów porcje marmolady lub dzemu,
a na wierzchu piane z kokosem.
5. Piec ok. 40 minut w temperaturze 180 stopni

Przepis mam z którejs z grup dyskusyjnych

Pozdrawiam smacznie
Busia

Uzytkownik "_asia_" <a...@...pl> napisal w wiadomosci

1. Data: 2003-03-14 09:51:40

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_asia_" <a...@...pl> napisała:
> Nikt mi nie podpowie jaki murzynek wytrzyma na sobie warste kokosowa,
> albo jak ja zrobic, zeby wytrzymal.

Murzynek spokojnie wytrzyma warstwe kokosowa.
Nie znam takiego ciasta, o ktorym piszesz, ale robilam bardzo
dobre ciasto, gdzie warstwa kokosowa jest w srodku murzynka.

Przepis z: http://cytronia.w.interia.pl/kokosanka.htm

Kokosanka

Masa 1

1 kostka margaryny
1 szklanka cukru
3 łyżki kakao
1/2 szklanki wody
Składniki zagotować.

Masa 2

6 białek
1 szklanka cukru
2 paczki wiórek kokosowych
Ubić białka, dodać cukier- ubić, dodać wiórki- wymieszać.

Kiedy masa 1 ostygnie dodać do niej 6 żółtek, dwie szklanki mąki
i dwie łyżeczki proszku do pieczenia - masę podzielić na pół.
Blachę wysmarować tłuszczem. Masy wylewać na przemian
- ciemna, jasna, ciemna. Ciasto piec ok. 45 minut w piekarniku
nagrzanym od 150 do 200 stopni. Po upieczeniu polać czekoladą.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-03-14 09:52:01

Od: "_asia_" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ooooooooo

to wyglada podobnie

mam nadzieje, ze moge zamienic margaryne na maslo.

Wielkie, wielkie dzieki.

_asia_

ps. a juz sie balam, ze nie bede miala pomyslu na sobote ;-)

1. Data: 2003-03-14 09:56:07

Od: "_asia_" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo chetnie bym Ci pomogla,

Dziękuje bardzo :-))))))))

> --------->PLACEK TRÓJKOLOROWY<---------

Bardzo podobne to ciasto (taki dodatek z maku).

ten mak, ta taki nie zmielony dodac??

bo bardzo chce wyprobowac, choc przyjdzie poczekac na wisnie

Dzieki

_asia_

1. Data: 2003-03-14 10:12:49

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuje bardzo :-))))))))

> Bardzo podobne  to ciasto (taki dodatek z maku).
>
> ten mak, ta taki nie zmielony dodac??

Tak, nie trzeba mielic.

> bo bardzo chce wyprobowac, choc przyjdzie poczekac na wisnie

Moge sie z Toba podzielic - mam pol zamrazalnika wypestkowanych wisni :).
Do tego ciasta moga byc z kompotu, ale bez pestek.

Pozdrawiam,
AniaR

kotlety mielone?
Perelki grupowe - ciasta, ciastka i inne slodkosci
cos wykwintnego?
Krysiom i Bożenkom!!!
sos chrzanowy