nalot na szkle, po zmywarce.

1. Data: 2004-09-05 14:00:04

Temat: nalot na szkle, po zmywarce.
Od: EC <e...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

ma ktoś może pomysł jak usunąć biały osad z kieliszków, które przez 2
lata myte były w zmywarce (Bosch)? Ocet ani Cif nie pomaga... :-(

W zmywarce mam zasobniki na sól, nabłyszczacz i kostki do mycia
(Calgonit) - nie ma zasobnika na płyn zmiękczający wodę..

Jakiś pomysł?

--
EC

1. Data: 2004-09-05 14:10:07

Temat: Re: nalot na szkle, po zmywarce.
Od: "Elcia W." <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zmienić nastawienie twardości wody w zmywarce można - będzie większe zużycie
soli służącej właśnie do "zmiękczania" wody

kieliszki odkamieniaczem potraktuj (izo lub cillit)

pozdrawiam
ela

1. Data: 2004-09-05 16:40:09

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EC" <e...@U...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> ma ktoś może pomysł jak usunąć biały osad z kieliszków, które
przez 2
> lata myte były w zmywarce (Bosch)? Ocet ani Cif nie pomaga...
:-(

> W zmywarce mam zasobniki na sól, nabłyszczacz i kostki do mycia
> (Calgonit) - nie ma zasobnika na płyn zmiękczający wodę..

Do zmywarek nie ma żadnych płynów zmiękczających wodę, do
zmiękczania (pośrednio) służy właśnie sól. Przestaw nastawę
twardości wody, a jeszcze lepiej zacznij od wyczyszczenia
filtra - szkło z białym nalotem to tez objaw złego płukania w
zmywarce, jeśli brudy nie odchodzą sprawnie, zmywarka potem
płucze czystą wodą pomieszaną z syfem z mycia...

J.

1. Data: 2004-09-06 06:38:56

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:chfeka$mnr$1@news.ats.pl...
> [...]szkło z białym nalotem to tez objaw złego płukania
> [...]

No ale chwila moment, tam było, ze to się nawet cifem nie zmywa... Na moje
niefachowe oko to może być to szkło, co nie lubi zmywania w zmywarce (w tym
wypadku do wymiany niestety).

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-09-06 06:50:53

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:chh0mg$36g$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> niefachowe oko to może być to szkło, co nie lubi zmywania w zmywarce (w

Popieram. Ocet zmyłby kamień. Cif poradziłby sobie z każdym osadem.
Była już kiedyś dyskusja o szkle, co się niszczy w zmywarce.

Witek

1. Data: 2004-09-06 15:01:10

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

EC <e...@U...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
>
> W zmywarce mam zasobniki na sól, nabłyszczacz i kostki do mycia
> (Calgonit) - nie ma zasobnika na płyn zmiękczający wodę..

To wina dziadowskiego szkła z jakiego zostały wykonane te kieliszki.
Wywal i kup takie co nadają się do zmywarki (30-50% droższe).
Dokładnie ustaw dozowanie soli do twardości wody.
Sama widzisz, że problem jest tylko z niektórymi szkłami.

Zmywarka potrzebuje trzy środki. Wszystkie muszą być dozowane prawidłowo.
Ilość proszku powinna być dopasowana do stopnia zabrudzenia i ilości naczyń.
Starać się dojść do minimalnej porcji. Podobnie postępować z nabłyszczaczem.
Co innego sól. Jej nie może być ani za mało, ani za dużo. Sól potrzebna jest
do regeneracji odwapniacza - oddaje do odwapniacza jony Na i odbiera Ca i Mg
i dalej przechodzi już do komory myjącej głównie jako CaCl2 i MgCl2. Te sole
nie są szkodliwe dla naczyń, ale jeżeli przez odwapniacz przepuścimy solankę
w nadmiarze to do komory myjącej oprócz tych nieszkodliwych chlorków
przedostanie się niewykorzystany chlorek sodu (sól, którą sypiemy), który
jest szkodliwy. Z kolei za mała ilośc soli powoduje gorszy wygląd umytych
naczyń i przyśpiesza zużycie maszyny.

1. Data: 2004-09-06 17:32:30

Od: EC <e...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer wrote:

> To wina dziadowskiego szkła z jakiego zostały wykonane te kieliszki.

To są kieliszki Schott Zweiser, jedne z droższych... ;-/

> Wywal i kup takie co nadają się do zmywarki (30-50% droższe).

Poproszę o następną radę..

> Dokładnie ustaw dozowanie soli do twardości wody.

Oki

> Sama widzisz, że problem jest tylko z niektórymi szkłami.

Tak, _sam_ widzę.

> [...]
> jest szkodliwy. Z kolei za mała ilośc soli powoduje gorszy wygląd umytych

Ale co z tego wynika?

--
EC

1. Data: 2004-09-06 17:50:00

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To są kieliszki Schott Zweiser, jedne z droższych... ;-/

> Poproszę o następną radę..

> Oki

> Tak, _sam_ widzę.

> Ale co z tego wynika?

Po pierwsze jeżeli masz Schott Zweiser, a nie Schott Zweisel, to wszystko
sie zgadza. A nawet jeżeli one nazywają się Schott Zweisel, to czy jesteś
pewny, że to naprawdę Schott Zweisel.:) Przecież szkło też podrabiają.
Po drugie chciałem jakoś uzasadnić to, jak ważne jest ustawienie dozowania
soli.

1. Data: 2004-09-06 17:56:15

Od: EC <e...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer wrote:

> Po pierwsze jeżeli masz Schott Zweiser, a nie Schott Zweisel, to wszystko
> sie zgadza. A nawet jeżeli one nazywają się Schott Zweisel, to czy jesteś
> pewny, że to naprawdę Schott Zweisel.:) Przecież szkło też podrabiają.

A może masz i racje... Idąc tym tropem może kupiłem zmywarkę nie firmy
Bosch, tylko zupełnie innej firmy, która po prostu tak samo się
nazywa... ;-P

> Po drugie chciałem jakoś uzasadnić to, jak ważne jest ustawienie dozowania
> soli.

Ale co chciałeś powiedzieć, że daje za dużo czy za mało soli????

--
EC

1. Data: 2004-09-06 18:23:10

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nazywa... ;-P

> Ale co chciałeś powiedzieć, że daje za dużo czy za mało soli????

Wiesz co? Zapomnij, że ja do Ciebie coś pisałem. Tak chyba będzie
najlepiej :))

AGD z Internetu do Trojmiasta
Pralka ladowana od gory
Piekarnik+plyta gazowa+okap do zabudowy
podświetlane uchwyty i kolorowe świetlówki
biurko bukowe