napiwki dla fryzjerek

1. Data: 2003-10-02 07:27:29

Temat: napiwki dla fryzjerek
Od: "loolaa" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nigdy nie wiem, jaką kwotę napiwku mam zostawić fryzjerce - 10%,
20% ?
Ile Wy zostawiacie?

Ola

---

1. Data: 2003-10-02 07:33:51

Temat: Re: napiwki dla fryzjerek
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "loolaa" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> Niestety nigdy nie wiem, jaką kwotę napiwku mam zostawić fryzjerce - 10%,
> [...]
ja nie zostawiam nic.
jestem skąpcem?
ceny sa bardzo zróżnicowane w kazdym salonie i mysle ze w tych wiekszych do
ceny jest doliczona automatycznie jakis napiwek.
poza tym ani razu nie bylam zadowolona z wykonania usługi więc nie bede
płacić dodatkowo.

pzdr.
p.

1. Data: 2003-10-02 08:20:26

Od: "mk" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "loolaa" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> Niestety nigdy nie wiem, jaką kwotę napiwku mam zostawić fryzjerce - 10%,
> [...]

witam!
ja osobiscie rowniez nic nie zostawiam.. - mam jedna fryzjerke do ktorej
chodze od mniej wiecej 1,5 rok.. co ok. 2 miesiace..regularnie.. uwazam ze
to dla niej i tak jest dobrym interesem. Poza tym uslugi fryzjerskie sa w
tej chwili b. drogie (mam na mysli baleyage itp..), i rowniez mysle ze w
ceny jest wliczony napiwek..

pozdrawiam cieplutko w ten zimniutki dzionek.. brrr....
mk

1. Data: 2003-10-02 09:05:39

Od: Malgorzata Lesner <b...@r...mif.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

loolaa <l...@o...pl> wrote:
> Niestety nigdy nie wiem, jaką kwotę napiwku mam zostawić fryzjerce - 10%,
> 20% ?
> Ile Wy zostawiacie?
>
> Ola

Ja zwykle za strzyzenie place 34zl a zostawiam 40zl, tak dla rownego
rachunku :-)

megi

1. Data: 2003-10-02 11:10:31

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "loolaa" <l...@o...pl> napisał

> Niestety nigdy nie wiem, jaką kwotę napiwku mam zostawić fryzjerce - 10%,
> 20% ?
> Ile Wy zostawiacie?

Ja zostawiam ~10 pln (ale zawsze robię farbowanie więc i kwota rachunku jest
większa).

Pozdrawiam
MOLNARka

1. Data: 2003-10-02 11:26:15

Od: "loolaa" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja właśnie też ok 10 złociszy - bo 10% - i zastanawiałam się czy nie za
mało... ale w takim razie chyba w miarę :)

---

1. Data: 2003-10-02 13:16:44

Od: "Aede" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja właśnie też ok 10 złociszy - bo 10% - i zastanawiałam się czy nie za
> mało... ale w takim razie chyba w miarę :)

> jest

A za co fryzjerka dostaje pieniądze w zakładzie w którym pracuje? Ja np.
uważam że to dziwne dawać fryzjerowi napiwek. Komuś kto dostarcza pizze to
jasne że dam ale wiem że on zarabia grosze za te dostawy a jeszcze sam płaci
za benzynę... albo kelnerce która jest wyjątkowo miła :) a nie odwala
robotę.

1. Data: 2003-10-02 13:21:55

Od: Keyop <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <blh8fi$1ep6$1@foka.acn.pl>, Aede pisze:

> [...]
> za benzynę... albo kelnerce która jest wyjątkowo miła :) a nie odwala

Hmm, a skąd Wy właściwie wiecie ile konkretnie fryzjerki zarabiają i jak to
się ma do kwoty którą płacicie w zakładzie?
Tak tylko z ciekawości pytam.

Swoją drogą, w USiech (i chyba nie tylko tam) nie uważają za dziwne dawania
napiwków fryzjerom, ale do tego że Polska jest generalnie inna przywykłem
dawno.

Radek, pragnący dziwnego, KSG
--
Of course, fucking of course. I wasn't asking, I was telling.

1. Data: 2003-10-02 13:49:36

Od: "Aede" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Keyop" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
news.tpi.pl...

> Hmm, a skąd Wy właściwie wiecie ile konkretnie fryzjerki zarabiają i jak
> się ma do kwoty którą płacicie w zakładzie?
> Tak tylko z ciekawości pytam.

Ja też zapytałam za co fryzjerka dostaje pieniądze. Możliwe też że jestem
biedniejsza od fryzjerki więc na dawanie napiwku mnie nie stać a sama włosów
sobie nie obetnę. Jak na razie jestem tylko studentką a zajęcia mam nawet od
9 do 19;30 a są to studia dzienne!! więc o pracy mogę zapomnieć. Nie stać
mnie normalnie na dawanie napiwków a w niektórych zakładach płaci się 50 zł
za samo skrócenie włosów! Jeśli będę miała kiedyś dużo kasy to dawanie
napiwków nie będzie stanowiło dla mnie problemu,ale zawód który wybrałam
raczej mi tego nie zagwarantuje...

> Swoją drogą, w USiech (i chyba nie tylko tam) nie uważają za dziwne
dawania
> napiwków fryzjerom, ale do tego że Polska jest generalnie inna przywykłem
> dawno.

Polska nie jest bogatym krajem, więc społeczeństwo też bogate nie jest, może
dlatego jest inna. Podobno z napiwkami tak źle nie jest w Polsce mój brat
pracuje w restauracji i ostatnio na jednym zebraniu dowiedział się że Polacy
dają nawet wysokie napiwki...

1. Data: 2003-10-02 14:07:04

Od: Keyop <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <blhad7$1fce$1@foka.acn.pl>, Aede pisze:

> [...]

> sobie nie obetnę. Jak na razie jestem tylko studentką a zajęcia mam nawet od
> 9 do 19;30 a są to studia dzienne!! więc o pracy mogę zapomnieć.

Dyskutowanie o tym, czy napiwek dać czy nie jeśli człowieka na to nie stać
jest bezprzedmiotowe (a nie dawanie napiwku w takiej sytuacji jest
całkowicie zrozumiałe).
Chodzi mi oczywiście o zasadę do stosowania gdy na napiwek Cię stać i
rozstrzygnięcia wymaga kwestia czy słuszne będzie danie go i ile go dać.

> [...]
> brat pracuje w restauracji i ostatnio na jednym zebraniu dowiedział się że

Cieszy mnie ta wiadomość, miła a niespecjalnie spodziewana.

Radek, pragnący dziwnego, KSG
--
Dla radości, nie dla zgrywy
Ludziom trzeba lewatywy!