nieuzasadnione wzrosty ciśnienia na piecu i ucieczka wody przelewem

1. Data: 2015-12-24 12:47:44

Temat: nieuzasadnione wzrosty ciśnienia na piecu i ucieczka wody przelewem
Od: chudy <c...@g...at> szukaj wiadomości tego autora

Jest piec dedietricha gazowy kondensacyjny dwufunkcyjny bez zasobnika
wody użytkowej.
Nie pamiętam modelu.
Temp na piecu nastawiona na 65 st wody w C.O.
Ciśnienie na zimnym piecu 1 bar (zal. 1,5-2bary )

Na piecu znacznie wzrasta ciśnienie w trakcie grzania.
Jeśli piec musi pogrzać wodę trochę dłużej, bo pomieszczenia są wychłodzone,
ciśnienie na manometrze przekracza 3,5bara i następuje otwarcie zaworu
przelewowego.

Np zrealizowanie schematu: 21 st w dzień i 19 w nocy do spania jest
nierealne,
bo nad ranem, gdy trzeba podnieść temp o 2 st w pomieszczeniach, piec
zaczyna gubić wodę.
Ostatnio w trakcie mycia okien żona nieświadomie spuściła ciśnienie na
piecu do zera.
(Otwierała okna, pomieszczenia się wychładzały, piec chodził w kółko i
po umyciu ostatniego okna na manometrze było zero i kałuża wody obok).
Wg specyfikacji zaworu ma on właśnie otwierać się w okolicach 3,5-4
barów, więc działa teoretycznie OK.

Mam dobrze zaizolowany budynek i po zagrzaniu pomieszczenia do 21 st
piec gaśnie i temp długo się utrzymuje w pomieszczeniach, więc grzejniki
robią się zupełnie zimne. Wtedy na piecu może być max 1 bar, bo inaczej
przy stałej pracy na 21 st woda również wycieka. Po załączeniu się pieca
ciśnienie szybko przekracza 2 bary a potem nadal wzrasta i jeśli w
pomieszczeniach nie osiągnięto zadanej temp, to w końcu przekracza 3,5
bara i zaczyna ciec.

Aktualnie ustawienie temp na stałe 21 st jest jedynym wyjściem, bo cykle
pracy są krótkie i ciśnienie nie wzrasta nadmiernie. Wystarczy jednak,
ze w nocy jest przymrozek większy i nad ranem mam wodę pod piecem..

Jaka może być tego przyczyna?
Jakaś dobra dusza coś podpowie?

2. Data: 2015-12-25 13:15:20

Od: Kazik Zmijowski <k...@p...onetSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Dec 2015 12:47:44 +0100, chudy <c...@g...at> wrote:

> [...]
>pracy są krótkie i ciśnienie nie wzrasta nadmiernie. Wystarczy jednak,
>ze w nocy jest przymrozek większy i nad ranem mam wodę pod piecem..

Wygląda na albo uszkodzone (pęknięta membrana), albo bez ciśnienia naczynie
wzbiorcze w piecu.
Żeby sprawdzić, otwórz lekko zawór spustowy intalacji c.o. tak, aby spuścić
ciśnienie z układu.
Następnie zlokalizuj naczynie wzbiorcze - powinno mieć zaworek, podłącz się
jakąś pompką z manometrem czy kompresorkiem do pompowania kół i spróbuj
sprawdzić, ewentualnie dobić cisnienie do około 1 bar. Teoretycznie tam
powinien być azot, więc bez potrzeby nie spuszczaj gazu, ani sie tym nie
baw.
Jeżeli ciśnienie w naczyniu wzbiorczym będzie stabilne, to zakręć zawór
spustowy systemu c.o. i dobij wody do ciśnienia 1.0 - 1.2 bar. Po drodze
możesz jeszcze spróbować odpowietrzyć kaloryfery.

Jeżeli w naczyniu wzbiorczym nie było ciśnienia i nie można go uzyskać przy
popuszczonym zaworze c.o. to membrana uległa uszkodzeniu i naczynie jest do
wymiany.
Jeżeli pierwotnie nie było w nim ciśnienia ale można je uzyskać, może to
wskazywać na jakąś drobną nieszczelność (membrany, zaworka), ewentulanie
ktoś nieświadomie spuścił ciśnienie. W tym wypadku za jakiś czas wskazane
jest ponowne sprawdzenie ciśnienia w naczyniu.

Kazio

3. Data: 2015-12-25 13:16:59

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-12-24 12:47, chudy wrote:
> Jeśli piec musi pogrzać wodę trochę dłużej, bo pomieszczenia są
> wychłodzone,
> ciśnienie na manometrze przekracza 3,5bara i następuje otwarcie zaworu
> przelewowego.

Masz coś w instalacji co pozwala swobodnie rozszerzać się wodzie? W
piecu jest naczynie przeponowe? Napompowane?

4. Data: 2015-12-28 14:48:20

Temat: Re: nieuzasadnione wzrosty ciœnienia na piecu i ucieczka wody przelewem
Od: pw <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za podpowiedź.
Dziś się za to zabiorę.
Szczęśliwego Nowego Roku,
chudy

5. Data: 2015-12-28 14:49:51

Od: chudy <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za zainteresowanie tematem :-)

6. Data: 2015-12-28 21:08:31

Od: chudy <c...@g...at> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-25 o 13:15, Kazik Zmijowski pisze:
> [...]
> wzbiorcze w piecu.
> (...)
> Następnie zlokalizuj naczynie wzbiorcze - powinno mieć zaworek,

w ściance naczynia jest faktycznie coś, co wygląda jak .. wentyl w
oponie samochodowej. Zbiornik pomalowany jest cały czerwoną farbą, ten
wentyl również wraz z nakrętką.
To o to chodzi?
Mam toto odkręcić i tam jest zwykły wentyl do którego pasuje pompka
samochodowa??

7. Data: 2015-12-29 01:12:57

Temat: Re: nieuzasadnione wzrosty ci?nienia na piecu i ucieczka wody przelewem
Od: Kazik Zmijowski <k...@p...onetSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Dec 2015 21:08:31 +0100, chudy <c...@g...at> wrote:

> [...]
>wentyl również wraz z nakrętką.
>To o to chodzi?
>Mam toto odkręcić i tam jest zwykły wentyl do którego pasuje pompka

Dokładnie tak.
Po odkręceniu kapturka powinno dać się podłączyć z normalną pompką, czy
ewentualnie zmierzyć ciśnienie wskaźnikiem typu samochodowego.

Po spuszczeniu ciśnienia w instalacji c.o. w naczyniu powinno pozostać
ciśnienie wstępne około 1 bar (konfiguracja fabryczna), choć w zależności
od parametrów instalacji c.o. - jej objętości/wysokości instalator mógł je
nieco zmienić. Również przy rozbudowanych instalacjach mogło byc dodane
dodatkowe naczynie przeponowe - jeżeli jest to też je trzeba sprawdzić.

8. Data: 2015-12-29 18:13:10

Od: chudy <c...@g...at> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-29 o 01:12, Kazik Zmijowski pisze:
> [...]
> nieco zmienić. Również przy rozbudowanych instalacjach mogło byc dodane
> dodatkowe naczynie przeponowe - jeżeli jest to też je trzeba sprawdzić.

Naczynie jest jedno. W piecu. Piec mały 24kW.
Po spuszczeniu ciśnienia do zera w instalacji wodnej
odkręciłem ten kapturek na wentylku - ciśnienie 0 bar.
Dopompowałem do 1 bar pompką.
Na manometrze instalacji wodnej ciśnienie na piecu wzrosło wtedy też do
1 bar.
Zakręciłem, odczekałem 45 min - ciśnienie w naczyniu 0,6 bar.
Dopompowałem znów do 1 bar. Zamknąłem piec, zalałem wodą do 1,2bara,
odpowietrzyłem grzejniki, puściłem.
W domu ciepło, więc piec chodził raptem 8-10 min. Ciśnienie wzrosło do
prawie 3 barów. Jeszcze nie cieknie, ale w nocy mróz, więc pewno
zacznie ciec..
Co jeszcze mogę zrobić?
Pewno już tylko zostało mi wezwać serwis do wymiany naczynia...

9. Data: 2015-12-29 23:41:35

Od: Kazik Zmijowski <k...@p...onetSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Dec 2015 18:13:10 +0100, chudy <c...@g...at> wrote:

>Naczynie jest jedno. W piecu. Piec mały 24kW.
>Po spuszczeniu ciśnienia do zera w instalacji wodnej
>odkręciłem ten kapturek na wentylku - ciśnienie 0 bar.

Czyli jeżeli ktoś nieopatrznie nie spuścił ciśnienia z naczynia (znam
przypadek, gdzie w zapale odpowietrzania instalacji i pieca spuszczono
również ciśnienie z naczynia wzbiorczego) należy zakładać że naczynie
będzie do wymiany.

>Dopompowałem do 1 bar pompką.

ok

>Na manometrze instalacji wodnej ciśnienie na piecu wzrosło wtedy też do
>1 bar.

Błąd!
Pisałem, że zawór spustowy systemu c.o. ma być uchylony.
Nie tak żeby woda spływała z systemu, ale wystarczająco, aby ciśnienie wody
na piecu i w kaloryferach cały czas wynosiło zero.
Membrana naczynia wzbiorczego ma się odchylić całkowicie i wypchnąć wodę z
naczynia. Może to zrobić jedynie wtedy, gdy zapewniony jest swobodny odpływ
nadmiaru wody z układu c.o.

>Zakręciłem, odczekałem 45 min - ciśnienie w naczyniu 0,6 bar.
>Dopompowałem znów do 1 bar. Zamknąłem piec, zalałem wodą do 1,2bara,
>odpowietrzyłem grzejniki, puściłem.

Jeszcze raz:

1. Spuścić ciśnienie z układu c.o. - nie opróżniać całkowicie systemu -
jedynie spuścić tyle wody żeby ciśnienie opadło do 0.

2. Dopompować powietrze do naczynia wzbiorczego do ciśnienia 1 bar.
Ciśnienie wody w układzie c.o. ma w tym czasie dalej wynosić 0 bar - jeżeli
się podnosi to jeszcze trochę otworzyć zawór upustowy wody.

3. Po uzyskaniu 1 bar ciśnienia w naczyniu wzbiorczym poobserwować
instalację przez dobrą chwilę - czy ciśnienie jest stabilne, czy nie ma
tendencji do wzrostu ciśnienia po stronie "wodnej".

4. Jeżeli wszystko jest stabilne zakręcić całkowicie zawór upustowy c.o. i
dobić wody do uzyskania cisnienia w układzie do około 1.2 - 1.5 bar.
Odpowietrzyć cały system kaloryferów kontrolując ciśnienie, jeżeli
niezbędne dobić ponownie wody.

> [...]
>zacznie ciec..
>Co jeszcze mogę zrobić?
>Pewno już tylko zostało mi wezwać serwis do wymiany naczynia...

Jest niewielka szansa, że nieszczelność powstała na zaworku naczynia
wzbiorczego i jego przedmuchanie usunęło problem. Jednak znacznie bardziej
prawdopodobne jest uszkodzenie wewnętrznej membrany - w takim wypadku
naczynie jest do wymiany.

10. Data: 2015-12-30 09:45:27

Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-29 18:13, chudy pisze:
> Dopompowałem do 1 bar pompką.
> Na manometrze instalacji wodnej ciśnienie na piecu wzrosło wtedy też do
> 1 bar.
> Zakręciłem, odczekałem 45 min - ciśnienie w naczyniu 0,6 bar.

Z tego opisu wygląda, że uciekło Ci ciśnienie w naczyniu do 0,6 czyli
nieszczelne.

I odnosząc sie jeszcze do powyższego cytatu to po napompowaniu naczynia
powinieneś mieć w nim 1 bar a na manometrze instalacji 0.

Oczyszczacz powietrza?
automat odswiezajacy, ale...
Re: Zawory "inteligentne" do kaliryferow
Co za menda wymyslila maslo orzechowe?
Cheap Air Max 2016 Shoes Air Max Classic BW Shoes Air Max 90 Shoes Air Max 87 Shoes wholesale www.FashionLeader.nl