nowe smaki - kotlety

1. Data: 2002-08-25 12:25:15

Temat: nowe smaki - kotlety
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kotlety z kukurydzy
==============
1 puszka kukurydzy
1 jajko
2 łyżki mąki
natka pietruszki lub szczypior
bułka tarta
olej do smażenia
sól i pieprz
jarzynka

Z kukurydzy odlewamy wodę i wsypujemy do głębokiego naczynia, dodajemy
jajko, potem mąkę i mieszamy, tak aby powstała gęsta masa (jeśli jest
za rzadka możemy dodać jeszcze trochę mąki). Następnie dodajemy
szczypior lub natkę pietruszki, sól, pieprz, jarzynkę i mieszamy.
Formujemy kotleciki, najlepiej nie za duże i
obtaczamy je w bułce, kładziemy na rozgrzany olej. Zarumienione
podajemy z ziemniakami i surówką.

Zamiast kukurydzy możemy użyć fasoli z puszki, tylko fasolę najlepiej
rozgnieść, a resztę robimy tak samo.

Kotlety ziemniaczano-serowe
====================

1 kg ugotowanych ziemniaków
10 dag białego lub żółtego sera
2 jajka
sól i pieprz

Ugotowane i zmielone ziemniaki łączymy z dowolnym serem, 1 jajkiem i
solą. Wyrabiamy na puszystą masę. Formujemy kotleciki, które obtaczamy
w jajku, bułce tartej i smażymy na rozgrzanym oleju. To świetny
dodatek do gulaszów i sosów pomidorowego lub grzybowego. Szybki,
smaczny obiad niemal w 5 minut.

Kotlety z kaszy gryczanej z porami
=======================
1 szklanka kaszy gryczanej
20 dag pora
5 łyżek startego parmezanu
2 jajka
4 łyżki bułki tartej
sól i pieprz
bułka tarta do obtoczenia
olej do smażenia

Kaszę gryczaną przebieramy. Do garnka wlewamy łyżkę oleju, podgrzewamy
i wrzucamy suchą kaszę. Mieszamy przez minutę, po
czym zalewamy dwiema szklankami gorącej wody. Stawiamy na małym
ogniu i czekamy, aż woda wyparuje. Pory myjemy, czyścimy, kroimy w
plasterki i podduszamy na łyżce masła z dodatkiem
odrobiny wody. Ostudzoną kaszę i pory zemleć w maszynce, dodać ser,
jajka i bułkę tartą. Przyprawić solą i pieprzem. Dokładnie wyrobić.
Formować kotleciki, obtaczać w bułce tartej i smażyć na złoto na
oleju.

Kotlety z kalafiora
=============
1 kalafior
2 jajka
15 dag bułki tartej
6 łyżek posiekanego koperku
1 łyżeczka kminku
1/2 łyżeczki startej gałki muszkatołowej
kawałek korzenia lubczyku
na czubku łyżki cukru
sól i pieprz

Kalafior podzielić na różyczki, dokładnie wypłukać, zalać gorącą
osoloną wodą, dodać lubczyk, cukier i ugotować.
Odcedzić i rozgnieść widelcem na puree. Dodać jajka, bułkę tartą,
posiekany koperek, przyprawy i starannie wymieszać.
Formować kotleciki, obtaczać w bułce tartej i smażyć z obu stron na
złoto.

przepisy ze strony super expressu

1. Data: 2002-08-26 15:42:17

Temat: Re: nowe smaki - kotlety
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> posiekany koperek, przyprawy i starannie wymieszać.
> Formować kotleciki, obtaczać w bułce tartej i smażyć z obu stron na

A ten ja wczoraj wykorzystalam:-) Tylko troszeczke zmodyfikowalam bo
zrobilam z jednego kalafiorka i jednego brokula.
A.. i jeszcze jedno.. poniewaz zabraklo mi pod koniec tartej bulki wiec
zaczelam obtaczac w kaszcze mannej (tylkko to przyszlo mi do glowy)...
wyszly smaczne tylko blade. Za to nie rozlazily sie tak latwo, byly bardziej
wytrzymale na obracanie. Wiec w koncu zmieszlam troche bulki z kaszka
blyskawiczna i wyszlo super. Kolorek sliczny (od buleczki) a i nie rozwalaja
sie na patelni:-)

A wogole przepisik super. Uwielbiam kalafiora

Kotlety ryżowe z serem
Placki z sera żółtego z bananami
Racuchy na piwie
a co!