obowiązki dzieci w domu ...

601. Data: 2006-02-08 15:17:15

Temat: Re: obowiązki dzieci w domu ...
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:dsd1l7$896$2@atlantis.news.tpi.pl...
> Iwon(k)o ja mam czasem wrażenie, że ty swoich postów nie czytasz.

Średnio raz na miesiąc Iwon(k)a otrzymuje podobną uwagę...
Do reprezentowanego przez nią 'stylu' trzeba się przywyczaić. A najlepiej
nie dać się wkręcić.
I. (która czasami się daje tej pani wkręcić)

602. Data: 2006-02-08 15:21:12

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message

> Ty nie traktujesz pewnych sprawa jako problem, bo Twoja córka pomaga Ci w
> domu dobrowolnie (tak mniemam).

no zrobi cos od czasu do czasu :)))

> Przyjmij jednak do wiadomości, że nie musi to być normą. A jeśli nie jest
> i bywają dzieci/młodzież, które w "głębokim poważaniu" mają pomoc w
> domu/rodzicom, to uważam, że rozwiązaniem problemu nie będzie odpuszczenie
> sobie tego w myśli zasady "jeśli nie chce, to niech nic nie robi - nie
> będę przecież szukać dziury w całym", bo jest to prosta droga do
> wychowania sobie lenia i egoisty.

jesli dzieci maja w glebokim powazaniu pomoc w domu/rodzicom
zaczy ze nakladanie obowiazkow niewiele zmieni w zakresie
"egoista/len".

iwon(k)a

603. Data: 2006-02-08 15:21:35

Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elske" <k...@o...pl> wrote in message

> No właśnie - ja pytałam o taki, do którego ma cel.

To tylko kwestia tego, jakiej pojemnosci UPSa sobie zafundujesz.

> No ale podałes je jako urządzenie, do kótego można podłączyć odkurzacz jak
> prąd padnie...

To nie ja - byla kwestia uzytkowania odkurzacza bez pradu, wiec napisalem ze
mozna, jak ktos bardzo chce. A, ze nie ma sensu... (bo mozna z odkurzaniem
poczekac, az wlacza prad).

> Ja z tych ubogich - nie mam rolety a bramę mam na zawiasach.

To mysle, ze kupno UPSa za ~1000 zlotych, zeby wytrzymal pol godziny
odkurzania, tez Cie nie rajcuje? ;-)
Ale te urzadzenia juz maja wiekszy sens zasilania z UPSa. No, odsuwana brame
to akurat zwykle latwo otworzyc bez pradu, ale juz z roleta garazowa nie
kazdy sobie poradzi. Nie mowiac o ruchomych platformach garazowych - to juz
bez pradu w gore nie ruszy w zaden sposob.

--
Axel

604. Data: 2006-02-08 15:23:16

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nixe:

> Z czego wnioskujesz, że u_mnie_nie działa brak narzucania obowiązków??

bo zaciekle bronisz narzucanie ich. widac, nie dziala inaczej.

> Spytałam "A jeśli_nigdy_nie chce, to_nigdy_nic nie robi?".

to chyba jasne.

> I nie pisałam o swoich dzieciach.
> Nie wyrywaj zdań z kontekstu i nie dorabiaj ideologii.

nie wyrywam, i o jakiej ideologii piszesz?

iwon(k)a

605. Data: 2006-02-08 15:23:52

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elske" <k...@o...pl> wrote in message

> Wkrótce będzie ten sposób dyskusji będzie się nazywał "stylem Iwon(k)i" :/

a niech mnie :)) jakas Ty skromna :)))

iwon(k)a

606. Data: 2006-02-08 15:26:30

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał

> Ale przecież sama napisałaś, że jeśli dziecko nie chce czegoś robić, to
> nie musi.

ale nie dlatego, ze jest "ksieciem" niedotykalskim.

> Pokój jednak powinien być sprzątnięty (albo śmieci wyniesione albo umyte
> naczynia psa/kota).
> Jeśli więc dziecku się nie chce (a Ty dopuszczasz taką możliwość), to siłą
> rzeczy zrobi to rodzic.
> Czy o coś takiego chodzi?

chodzi o to, ze wyniesienie smieci, czy nakarmienie kota nie jest
obowazkiem jakiejs konkretnej osoby- w tym uczestniczy caly dom.
to raz. (czyli raz ja wyniose, raz kto inny), co do pokoju dziecka, mojej
corki w tym wzgedzie akurat daje jej wolna reke. jej pokoj, jej sprawa.

iwon(k)a

607. Data: 2006-02-08 15:27:29

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał

> A jaka jest różnica między "nakładaniem" a "spadaniem" obowiązków" w
> sytuacji, gdy dziecko tak czy siak ma je w nosie i wkurza
> się/obraża/płacze [1] zawsze, gdy ma coś zrobić - czy to poproszone o
> pomoc czy też, gdy rodzic każe mu coś zrobić? Czy uważasz, że należy
> odpuścić i nie robić wielkiego "halo", bo jak nie chce, to niech nie robi?

> M.
> [1] tylko mi nie pisz, że Twoja córka i syn Miranki tak nie robiły, bo to
> już z góry wiem ;-)

skoro znasz odpowiedz, to po co pytasz? :)))

iwon(k)a

608. Data: 2006-02-08 15:29:19

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elske" <k...@o...pl> wrote in message

> Iwon(k)o ja mam czasem wrażenie, że ty swoich postów nie czytasz. Pytasz o
> przyszłość, dostajesz odpowiedź że nawet teraz nie, z czego wysnuwasz
> wniosek że przerastało w przeszłości...

a ja ma wrazenie, ze Ty nie czytasz dokladnie zadnych postow, nawet nie
swoich. gdzie tu jest wniosek? to jest pytanie, a dotyczy niedalekiej
przeszlosci, jestem po porstu ciekawa, czy ja w ogole to kiedys przeroslo
(bo tak ja zrozumialam z postu ktory byl odpowiedzia dla on)

iwon(k)a

609. Data: 2006-02-08 15:30:17

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marchewka" <M...@b...pl> wrote in message
> [...]
>
> Średnio raz na miesiąc Iwon(k)a otrzymuje podobną uwagę...
> Do reprezentowanego przez nią 'stylu' trzeba się przywyczaić. A najlepiej

czy przebilam Cie w uwagach do Ciebie na temat palniecia glupoty,
razniecia glupa, a potem wycofywania sie raczkiem, ze zle cos powiedzialas??

iwon(k)a

610. Data: 2006-02-08 15:32:33

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Agnieszka"

> O ile zwrot 'kupny' zawęzisz do znaczenia 'opłacony'. Ale, obawiam się, że
> pisaliście coś o kupowaniu w markecie, jako przeciwieństwie do robienia
> czegoś w domu. Kupny = kupiony w sprzedaży dostępnej dla wszystkich,
> przyniesiony do domu i przygotowany bez oczekiwania przez dwie godziny,
> łatwo, szybko i przyjemnie.
> Aż tak brakuje argumentów, że trzeba gonić po znaczeniu słówek i wyrywaniu
> zdań z kontekstu? W Twoim wąsko pojętym znaczeniu każdy, kto ma gosposię
> jada 'kupne'. :))))

Ja tam nie wiem, dla mnie "kupne" oznacza takie, które pojawiło się u mnie
po opłaceniu kwoty żądanej przez producenta/sprzedawcę.
Kupione jednorazowo pierogi - w markecie, od Jarka czy od ulicznego
sprzedawcy - są kupne. Jak mi mąż zrobi, to kupne nie będą - ja wiem, że są
różne sposoby na wspólne życie, ale akurat u nas w rodzinie nie płacimy
sobie nawzajem za nic.

Jak zamówię szafę u stolarza, to mimo, że na zamówienie (a nie w sprzedaży
dostępnej dla wszystkich, w takiej Conforamie czy innej IKEI), będzie kupna.
Jak mąż postanowi sam poprzycinać deski i szfkę zmontować, to będzie to
szafka domowej roboty.

A gosposia sprzedaje mi usługę, a nie pierogi. Płacenie gosposi za każdą
zrobioną kanapkę i każdą zaparzoną kawę, to jakiś poroniony pomysł jest. Ale
ja gosposi póki co nie mam, to i się nie znam.

Agnieszka

przebranie - puchatek
T-shirty
czytanie sylabami a całymi słowami