od laika

1. Data: 2000-01-25 13:12:05

Temat: od laika
Od: "Norbert Pietrzak" <n...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Rok temu rodzice kupili dzialke. Oczywiscie pierwsze co, to zalozyli ogrodek
warzywny (marchewki itp.). Usmialem sie niemilosiernie, bo wyrosly im
warzywka lekko-mikroskopijnej wielkosci- na najwieksza marchewka miala ok 3
cm dlugosci, rzodkiewka byla- hmmm.. jak male porzeczki itp. Najdziwniejsze,
ze truskawki i sloneczniki wyrosly normalne.
Na dzialce rosna tez drzewka- sliwki wegierki. Te jak dzikie wydaja owoce i
to w ilosciach hurtowych- mniejsze galezie az sie polamaly. Natomiast zaraz
obok rosnie leszczyna i ta z kolei owszem rodzi orzechy- ale puste.
Czy to jest wina gleby, czy moze jakis stworzonek?
Gleba jest tam ponoc najwyzszej klasy i teren byl przeklasyfikowany z
rolniczego na budowlany. Ja jestem w tych sprawach kompletnym laikiem-
marchewki od pietruszki po naci nie odroznie za Boga. Znajdzie sie jakas
mila dusza i wytlumaczy mi co i jak jak grabowskiej krowie na granicy?

Pozdrawiam,
Norek

1. Data: 2000-01-25 21:42:05

Temat: Re: od laika
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Gleba jest tam ponoc najwyzszej klasy i teren byl przeklasyfikowany z
>rolniczego na budowlany.

A mnie wszystkie objawy pasują do gleby skrajnie piaszczystej lub skrajnie
gliniastej (trawka mogła zgnić, a nie wyschnąć).
Najlepsza gleba to klasa I (pierwsza), najgorsza to klasa VI (sześć), IVz
nadaje się tylko do zalesień - zatem "najwyższa klasa" to najgorsza gleba.
Poza tym u mnie w gminie nie dostałbyś pozwolenia na budowę
(przeklasyfikowanie) na glebie od I do IV (ale u Ciebie może być inaczej),
więc coś jest nie tak.

Sprawdź może jeszcze raz klasę gleby? i potem coś można będzie powiedzieć
jak poprawić. Można próbki gleby oddać do badania (nie pamiętam adresu ani
instytucji, która się tym zajmuje).

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-26 11:25:18

Temat: Odp: od laika
Od: "Norbert Pietrzak" <n...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mnie wszystkie objawy pasują do gleby skrajnie piaszczystej lub skrajnie
> gliniastej (trawka mogła zgnić, a nie wyschnąć).

przyznaje bez bicia- glina jest, ale gleboko...

> [...]
> Poza tym u mnie w gminie nie dostałbyś pozwolenia na budowę
> (przeklasyfikowanie) na glebie od I do IV (ale u Ciebie może być inaczej),

u mnie w gminie wszystko jest mozliwe i to nie za lapowki. W zyciu nie
widzialem bardziej uczynnych urzednikow. Po prostu przychodzisz, prosisz o
cos, a oni to zalatwiaja w ciagu tygodnia najpozniej.

> więc coś jest nie tak.

hehehehe... cos jest nie tak... uczynni urzednicy w naszym kraju: cud.
> Sprawdź może jeszcze raz klasę gleby? i potem coś można będzie powiedzieć
> jak poprawić.

Jak mi odbije na porzadne uprawianie roslinek (a wszystko wskazuje, ze chyba
odbije: strasznie zarazliwe) to bede sprawdzal.

Można próbki gleby oddać do badania (nie pamiętam adresu ani
> instytucji, która się tym zajmuje).

Znajdzie sie..

Pozdrawiam,

Norek

1. Data: 2000-01-26 21:39:05

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>u mnie w gminie wszystko jest mozliwe i to nie za lapowki. W zyciu
nie>widzialem bardziej uczynnych urzednikow. Po prostu przychodzisz, prosisz
o>cos, a oni to zalatwiaja w ciagu tygodnia najpozniej.

Czyżbyś miał działkę pod Częstochową?:-) (chodzi o cuda:-)
Sprawdź w papierkach - tam powinno pisać jaki podatek płacisz i za jaką
glebę.

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-27 20:24:17

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>u mnie w gminie wszystko jest mozliwe i to nie za lapowki.

Faktycznie, pytałem dzisiaj, nie ma już tego przepisu. Kiedyś prawo chroniło
dobre gleby, coby pszenicy było dużo i wszyscy Polacy mogli jeść bułki, a
teraz usunięto go w ramach "pomocy" dla rolników (tzn. pomoc w pozbywaniu
się gruntów), pszenicę się sprowadzi i Polacy-bylirolnicy będą mogli jeść
bułki za pieniądze z gruntów.

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-28 11:11:06

Od: "Norbert Pietrzak" <n...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

i Polacy-bylirolnicy będą mogli jeść
> bułki za pieniądze z gruntów.

taki jeden w tej miejscowosci gdzie mam dzialencje sprzedal grunta a kase pr
zeznaczyl.... na picie. Teraz zarabia oraniem dzialek, naciaganiem siatek og
rodzeniowych itp. tez na picie.

dostarczamy agroperlit.
Co to za przyprawa (włoska)?
smutna dracenka