Co to za przyprawa (włoska)?

1. Data: 2000-01-25 10:44:16

Temat: Co to za przyprawa (włoska)?
Od: m...@c...med.pl (Marek Wasilewski) szukaj wiadomości tego autora

Jak w tytule- do sałaty (mieszanej- w orginale insalata mista) dodajš coœ o
intensywnym, korzennym smaku. Z wyglšdu nieco przypomina mniszka (ale zupełnie
nie ten smak i inaczej, bo piętrowo ułożone listki).
kelnerzy zapytani cóż to odpowiadali (próba zapisu fonetycznego) 'rikola' lub
'rukola'. Po powrocie z Neapolu usiłowałem rozszyfrować. W słowniku włosko-
angielskim i potem angielsko- polskim znalazłem, zanotowałem. Pamięć nie ta,
charakter pisma mam nędzny i nie mogę odcyfrować: rutew (czy rukiew?) siewna.
Poratujcie- co to być może, jak hodować czy gdzie kupić.

Marek Wasilewski
Wojewódzki Szpital ZakaŸny
Warszawa

1. Data: 2000-01-25 11:34:26

Temat: Odp: Co to za przyprawa (włoska)?
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spotkałam się z nazwą 'rukola siewna ', ale nie wiedziałam, że jest to
roślina przyprawowa.
Majka

Użytkownik Marek Wasilewski <m...@c...med.pl> w wiadomości

1. Data: 2000-01-25 19:52:47

Temat: Re: Co to za przyprawa (włoska)?
Od: "Miroslaw Florek" <m...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze jedno... niezłe włoskie dania, również z rukolą można zjeść w
Chianti na Foksal.

mirek

1. Data: 2000-01-26 16:27:14

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Rokietta siewna (Eruca vesicaria) to srodziemnomorska roslina salatkowa o
pikantnych lisciach dodaje sie do salatek.W klimacie chlodnym nadaje sie
zima do uprawy pod oslonami.Wysiew rzutowy.
Moja zona wysiewala to to do doniczek.Nasiona pochodzily z Wloch.
Mysle ze jak jest nazwa latwiej bedze znalezc nasiona.
Pozdrawiam,Boguslaw :)))

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

smutna dracenka