[ogolne]Przesylania plikow na priv

1. Data: 2003-04-14 17:15:10

Temat: [ogolne]Przesylania plikow na priv
Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry Wszystkim!

Proszę oświećcie mnie. Jakie tutaj obowiązują zasady przy przesyłaniu np.
kilku plików na priv. Najchętniej spakowałaby je (rar-em). Ale nie wiem, czy
nie sprawie tym komuś kłopotu! Sorry za pytanie, ale ja jeszcze nowa tutaj i
nie do końca uświadomiona.

Serdecznie wszystkich pozdrawiam - Halutka

1. Data: 2003-04-14 18:03:38

Temat: Re: [ogolne]Przesylania plikow na priv
Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

h...@o...pl wrote:
> [...]
> kilku plików na priv. Najchętniej spakowałaby je (rar-em). Ale nie wiem, czy

Nie sprawisz, o ile spakujesz je zipem. Z tego, co zauważyłam, większość
grupowiczek unzipa posiada, z unrarem gorzej... Na pewno za wysyłanie
spakowanych plików pochwalą Cię modemowcy ;)
pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-04-14 18:07:36

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Nie sprawisz, o ile spakujesz je zipem. Z tego, co zauważyłam, większość
> grupowiczek unzipa posiada, z unrarem gorzej... Na pewno za wysyłanie
> spakowanych plików pochwalą Cię modemowcy ;)

Nie ma sprawy rar-em można spakować w formacie *.zip. Z myślą o modemowcach,
była moja troska. Czuję się oświecona - dzięki.

Serdecznie pozdrawiam - Halutka

1. Data: 2003-04-14 20:09:59

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak naprawde, to jesli masz pliki w formacie jpg, to spakowane czymkolwiek
niewiele da, bo format jpg juz bardzo dobrze kompresuje :-)))

Pozdrawiam
Asia

P.S a modemowcy sie raczej uciesza bardziej z kilku maili mniejszej
pojemnosci niz z jednej wielkiej 'krowy' :-))) Z reszta darmowe konta i tak
maja ograniczenia na jednorazowe przesylki, tzn na ich pojemnosc

1. Data: 2003-04-14 21:16:34

Od: "ela0626" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tak
> maja ograniczenia na jednorazowe przesylki, tzn na ich pojemnosc

Właśnie to miałam napisać, dobrze że doczekałam do końca wszystkie
wypowiedzi.
Dodam że jak mam do wysłania kilka wzorów to wysyłam je w oddzielnych
listach. Żeby schematy się nie pomieszały.
Pozdrawiam
Ela

1. Data: 2003-04-14 21:54:15

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JotHa wrote:
> [...]

> pojemnosci niz z jednej wielkiej 'krowy' :-))) Z reszta darmowe konta i tak
> maja ograniczenia na jednorazowe przesylki, tzn na ich pojemnosc

Święta prawda ;)
Jeszcze taka uwaga: jeśli wysyłasz maila do kilku osób, w polu "to"
umieść tylko jeden adres, resztę w polu "bcc". Dzięki temu nie rozsyłasz
wszystkich możliwych adresów do wszystkich, co z jednej strony chroni
troszkę przed spamem, a z drugiej zmniejsza szansę, że jakiś wiruś u
kogoś na komputerze zje te adresy i się na nie wyśle.
Co do plików- gigantyczne .bmp zmieniaj przed wysłaniem na .jpg . Inne
pliki- sprawdź, jak są duże (i czy w ogóle dadzą się wysłać) i jak się
kompresują. Jeśli kompresja jest rzędu paru procent- nie warto.
W miarę możliwości staraj się nadać plikom dające się łatwo skojarzyć
nazwy, nie ma nic gorszego, niż 20 luźnych plików o nazwach z samych
cyferek :(
Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-04-14 23:46:52

Od: Krystyna <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Julka wrote:
> Co do plików- gigantyczne .bmp zmieniaj przed wysłaniem na .jpg .
Tylko nie to, jpg jest niezle, ladnie pakuje, ale ma jedna wade przy
mocnej kompresji jezdzi po kolorach, mam caly sliczny katalog wzorkuw w
jpg kture trzeba bedzie poprzenosic na papier recznie bo ktos je tak
skompresowal ze rany.Skany z tekstem lbu wzorami najlepiej zachowywac w
gifach, a jesli skan jest czarno bialy to zamienic go na grayscale,
pliki sa wtedy jeszcze mniejsze.

> W miarę możliwości staraj się nadać plikom dające się łatwo skojarzyć
> nazwy, nie ma nic gorszego, niż 20 luźnych plików o nazwach z samych
> cyferek :(
Zgadzam sie w tak zwanych 100%

--
=::Krystyna::=
=::p...@i...pl::=

1. Data: 2003-04-15 09:17:31

Temat: Odp: [ogolne]Przesylania plikow na priv
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julka" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
(...)
> Co do plików- gigantyczne .bmp zmieniaj przed wysłaniem na .jpg . Inne
> pliki- sprawdź, jak są duże (i czy w ogóle dadzą się wysłać) i jak się
> kompresują (...)

Może raczej nie zamieniać z bmp na jpg, a zapisywać bmp jako pliki jpg.
Piszę to, ponieważ niektórzy zamieniają rozszerzenie pliku z bmp na jpg
i taki plik jest nadal bitmapą, ale zapisaną z rozszerzeniem jpg,
co powoduje, że niektóre programy "podglądające" plik nie "widzą"
obrazka.

Pozdrawiam Krycha

1. Data: 2003-04-17 14:30:33

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich!

Jesteście wspaniałe. Dobrze, że zadałam to pytanie. Ponieważ od wielu lat mam
dostęp do stałęgo łącza, nieograniczonej poczty, mogłam sprawić nierozważnie
komuś kłopot. Już rozsyłam i mam nadzieję, że wszystko jest OK.

Jeszcze raz dzięki!

Świątecznie pozdrawiam - Halutka

patchworki z "dobry wieczor"
patchworki z