operacja na sercu a zebra??

1. Data: 2004-09-22 09:24:19

Temat: operacja na sercu a zebra??
Od: "kedarby" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Orientuje sie ktos czy przy operacji na sercu, sa rozcinane zebra, czy moze
rozciagane??? jak to sie odbywa!!!

dzieki za wselkie informacje!!!

p.s. najlepeij jakby ktos dal mi namiary np. na opis takiej operacji
(uczniowie sa dociekliwi)

pozdrawiam
Kedarby

2. Data: 2004-09-22 09:34:58

Temat: Re: operacja na sercu a zebra??
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie rozcina się żeber, tylko mostek (najczęściej), wzdłuż linii pośrodkowej.
Rozwiera się klatkę piersiową na boki, a po operacji zamyka spowrotem.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-09-22 13:55:09

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Piotr,

Dnia 22 września 2004 (11:34:58)
Na temat "operacja na sercu a zebra??"
begin message:

> Rozwiera się klatkę piersiow? na boki, a po operacji zamyka spowrotem.

To straszne, naprawde :) Lekarze to prawdziwe zwierzaki, trzeba miec nerwy i
zdrowie ;)

Posesjusz
ICQ: 3385742

4. Data: 2004-09-22 14:28:31

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To straszne, naprawde :) Lekarze to prawdziwe zwierzaki, trzeba miec nerwy
> [...]

Wiele osób żyje dzięki tej zwierzęcości :-).

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2004-09-22 16:36:06

Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kedarby" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rozciagane??? jak to sie odbywa!!!
>
> dzieki za wselkie informacje!!!
>
> p.s. najlepeij jakby ktos dal mi namiary np. na opis takiej operacji

Witam
Przy operacji OPCAB i CABG stosuje sie sternotomie,czyli rozcina mostek,
pozniej sie go zszywa drutem, a tkanke podskorna i skore zszywa sie
najdelikatniej jak sie da ,zeby blizna byla jak najmniejsza.
Przy operacjach MIDCAB, ktora mozna zastosowac jedynie przy wszzcepieniu
jednego pomostu, dochodzi sie do serca przez przestrzenie miedzyzebrowe.
Nacina sie miesnie i rozciaga zebra. Jest to duzo mniej inwazyjna metoda,
jednak moze byc zastosowana w mniejszej ilosci pacjentow, jest jeszcze jedna
wada - dolegliwosci bolowe po operacji sa duzo wieksze,ze wzgledu na dosyc
mocno rozciagniete zebra i przeciete miesnie. Jednak Ci pacjenci szybciej
"dochodza do siebie" po MIDCABie.

Oczywiscie jesli chodzi o wszeczpianie wiekszej ilosci by-pass'ow lub
leczeniu wad wrodzonych badz nabytych serca, w gre wchodzi tylko ciecie
posrodkowe,czyli sternotomia. Przy operacjach CABG ciecie posrodkowe jest
konieczne,ze wzgledu na krazenie pozaustrojowe. Nie dalo by sie "podlaczyc"
do serca przy cieciu bocznym,..tutaj trzeba miec "wszystko na wierzchu".

To chyba tyle;))))) Gdyby byly jeszcze jakies pytania to chetnie odpowiem o
ile bede potrafil.

Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl
s...@w...pl