[ortopedia] operacyjnie zespolony obojczyk - co dalej?

1. Data: 2007-01-19 16:44:33

Temat: [ortopedia] operacyjnie zespolony obojczyk - co dalej?
Od: "PGP" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Jakiś czas temu (dokładnie 5 lat) w wypadku samochodowym złamałem
obojczyk. Lekarz stwierdził, że moje złamanie można zespolić tylko
operacyjnie. W trakcie zabiegu założono mi jakiś drut - ma on
fachową nazwę, ale jej nie pamiętam.
Musze sie tego drutu pozbyć i stąd moje pytanie do ortopedów. Czy po
takim czasie nie jest za późno na wyciąganie tego żelastwa i jak to
sie odbywa (czy konieczna jest zabieg w narkozie ogólnej czy może są
jakieś techniki ambulatoryjne)?

Pozdrawiam
PGP

2. Data: 2007-01-19 17:05:12

Od: ika spod wody <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

19 Jan 2007 08:44:33 -0800, PGP bulgocze:

USUNIĘCIE MATERIAŁU ZESPALAJĄCEGO - (definicja) - to normalny zabieg
operacyjny z pełną narkozą (przynajmniej jeśli chodzi o obojczyk),
wykonywany zazwyczaj przez młodych lekarzy jako nudny i rutynowy, zwany
popularnie "ciągnięciem druta". Im później, tym trudniej. Po 5 latach się
da.
Zdrówko!

--
ika - umop apisdn

Jak leczyc wirusowa grype jelitowa- zoladkowa?
Urolog - Wrocław
świecowanie uszu
kriokoagulacja (nadzerka)