ostra papryka + grzyby w occie

1. Data: 2003-09-17 18:40:05

Temat: ostra papryka + grzyby w occie
Od: "Agnieszka" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc

u nas na targu mozna kupic ostra papryke za 5pln za kg
czy taka ostra papryke - ona nie jest calkiem miniaturowa, ale jest mniejsza od
zwyklej - moge zaszuszyc do potraw na zime? jesli tak to jak to zrobic?

Jeszcze jedno pytanie, czy marynowane grzyby i grzyby w occie to to samo??
Jesli tak, to jakie najlepiej grzyby marynowac? Czy mozna marynowac maslaki?

Agnieszka

1. Data: 2003-09-17 22:07:17

Temat: Re: ostra papryka + grzyby w occie
Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze jedno pytanie, czy marynowane grzyby i grzyby w occie to to
samo??
W mojej domowej kuchni to to samo

> Czy mozna marynowac maslaki?
Wszystko mozna marynowac, maslaki zapewne tez, tak jak inne grzyby tylko
pewnie skorke z kapelusza sie zdejmuje.
Pozd
Sławek

1. Data: 2003-09-17 23:00:06

Od: "iska" <i...@n...stofanet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sławek" <s...@g...pl> wrote in message
> Wszystko mozna marynowac, maslaki zapewne tez, tak jak inne grzyby tylko
> pewnie skorke z kapelusza sie zdejmuje.

Zdejmuje sie na pewno. Imho najlepsze sa marynowane kurki i slomki. Te
ostatnie maja rozne nazwy w zaleznosci od regionu. To takie zoltocytrynowe
grzybki ktore lrosna w lasach iglastych, w piachu. Tylko przy ich
marynowaniu trzeba uwazac bo duzo mocniej naciagaja octem i trzeba stosowac
inne proporcje ktorych niestety nie znam ale moge zapytac mamy. Slomki
pyszne (o ile nie najlepsze :) sa tez z patelni. Mozna je smazyc same lub w
mace, mozna tez na koncu zalac smietana i zjesc w takim sosie. Pycha po
prostu!!!
pozdrawiam
iska

1. Data: 2003-09-18 06:17:19

Temat: Odp: ostra papryka + grzyby w occie
Od: "news" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maślaki oczywiście można marynować.A slomki o których pisze Iska to poprostu
maślaki, w Polsce są dwa główne rodzaje maślaków, nazwijmy je ciemne
(brązowe) i jasne z tych jasnych nie trzeba ściągać skórki, ale z ciemnych
trzeba ale te występują rzadziej. Dla mnie najlepsze grzyby z lasu świeżo
smażone ze śmietanką lub bez to oczywiście maślaki ( no i z cebulką
oczywiście)
a w occie to jak kto woli jeżeli lubi się ostre lub słodko wkaśne to robi
się pod włąsny smak.

1. Data: 2003-09-18 08:43:25

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

co do tego ściągania skórki z maślaków to bym sie sprzeczała, moja tesciowa
"stara" grzybiara robi pyyyyyszne maslaki bez sciągania skórki. u innych
znajomych grzybiarzy tez sie nie spotkałam z taka praktyką. A właścieiw
czemu by to miało słuzyć?

Kasia

1. Data: 2003-09-18 09:23:26

Od: "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <y...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
mniejsza od
> zwyklej - moge zaszuszyc do potraw na zime? jesli tak to jak to zrobic?

W bardzo prosty sposób...nawlekając na nitke i wieszajac w przewiewnym
miejscu....

Ta papryka sie świetnie nadaje do marynowania
wystarczy dodac do normalnej i juz sie robi papryka
marynowana na ostro..
1 sztuka na słoiczek :))

A mozna i sama marynować..ja taka robie
ale dodaje mnóstwo małych cebulek i czosnku

Marek

1. Data: 2003-09-18 19:32:13

Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "stara" grzybiara robi pyyyyyszne maslaki bez sciągania skórki. u innych
> znajomych grzybiarzy tez sie nie spotkałam z taka praktyką. A właścieiw

Nie ma co sie sprzeczać tylko trzeba spróbować. Moja mama robi grzyby od
dawna, zna przepis od babci, ona od swojej mamy itd...Moze to jest tak jak z
pomidorami, je sie ze skórką, ale w przecierze zdejmuje sie , bo odchodzi i
smakuje jak kawałek folii. Tu raczej powiny wypowiedziec sie te osoby, ktore
robią ze skórką

1. Data: 2003-09-18 22:18:37

Od: "iska" <i...@n...stofanet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"news" <m...@o...pl> wrote in message
> Maślaki oczywiście można marynować.A slomki o których pisze Iska to
poprostu
> maślaki,

Niemozliwe...
Maslaki maja pod kapuleszem rurki a slomki blaszki. Sa tez inne slomki,
ciemne, lekko fioletowe ale tez maja blaszki a nie rurki.

pozdrawiam
iska

1. Data: 2003-09-19 06:08:41

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niemozliwe...
> Maslaki maja pod kapuleszem rurki a slomki blaszki. Sa tez inne
slomki,
> ciemne, lekko fioletowe ale tez maja blaszki a nie rurki.

Prawdopodobnie Płachetka kołpakowata - łuskwiak płachetka, w moich
okolicach zwany niemką.

--
Sławomir J Marusiński
Agent Ubezpieczeniowy

1. Data: 2003-09-20 07:39:13

Od: "Lidka" <tadek13@bez_spamu.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:

> Prawdopodobnie Płachetka kołpakowata - łuskwiak płachetka, w moich
> okolicach zwany niemką.

W mojej okolicy zwana kurka :)
Pozdrawiam
Lidka

sałatki smaczne, tanie, kolorowe, sprawdzone
sałatki smaczne, tanie, kolorowe, sprawdzone
Zielona szparagowa
Witam wszystkich
małe cebulki marynowane.