palenie bierne

1. Data: 2008-07-01 10:02:09

Temat: palenie bierne
Od: "milo" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam mam pytnaie jak bardzo szkodliwe jest wdychanie dymu z papierosów ?
Ja jestem niepalalacy ale gdy czasem spotykam sie ze znajomnymi to wszyscy
pala , w jednym pokoju i ja to wdycham. Jak bardzo jest to szkodliwe i na
czym ta szkodliwosc polega ?

Dzieki
Pozdr

2. Data: 2008-07-01 10:28:31

Temat: Re: palenie bierne
Od: krzysiek82 <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dołączam się do pytania, ilekroć jestem w pizzeri w moich okolicach
ludzie w ogródkach palą ciekawi mnie wpływ na moje zdrowie oraz to czy
jest to legalne, że palą w miejscach gdzie się je.

--
krzysiek82

3. Data: 2008-07-02 11:20:08

Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia wto, 01 lip 2008 tako rzecze milo:

> [...]
> pala , w jednym pokoju i ja to wdycham. Jak bardzo jest to szkodliwe i na

Akurat na ten temat dr Googiel ma sporo do powiedzenia, np.:
http://palenie.doktorzy.pl/bierne.htm

Natomiast ja właśnie z tego powodu nie chodzę po knajpach i koncertach
lub wybieram te w których jest zakaz palenia. Natomiast co do
znajomych... trochę asertywności. Na zewnątrz ja zazwyczaj proszę
uprzejmie znajomego o odejście na zawietrzną i powrót kiedy już się
skończy truć. Natomiast w pomieszczeniach gdzie wolno palić po prostu
nie przebywam.

Aha wracając do szkodliwości biernego palenia... ja np. odziedziczyłem
w spadku po dziadku jakieś hece z żołądkiem (zgada i te sprawy) i
niewielka ilość dymu natychmiast powoduje u mnie jakieś podrażnienia
objawiające się bólem "brzucha". No więc cała ta asertywność anty
nikotynowa przychodzi mi dosyć łatwo :).

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

4. Data: 2008-07-02 13:33:31

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"krzysiek82" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
> w ogródkach palą ciekawi mnie wpływ na moje zdrowie oraz to czy jest to
> legalne, że palą w miejscach gdzie się je.

Z tego co wiem, to już nie długo będzie można palić... Teraz nie gwarantuje,
ale już w dużej ilości miejsc publicznych (jak przystanki autobusowe, MPK,
kolejowe) jest zakaz palenia... Kwestia czasu aż będzie wszędzie.

A szkodliwość? Google :D

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl
Blog : http://user-maat-re.blogspot.com/

5. Data: 2008-07-17 21:10:32

Od: adi <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Nie lubie palacych; nie mam znajomych palacych - kwiestia wyboru i stylu
zycia.
Palenie = glupota bezdenna

--------------------
http://www.lamiglowkimix.pl

6. Data: 2008-07-24 06:36:47

Od: Mateusz Szczyrzyca <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

01.07.2008: milo wrote:

> [...]
> pala , w jednym pokoju i ja to wdycham. Jak bardzo jest to szkodliwe i na

Jak Cie to bardzo interesuje, to samo palenie zwiększa 20x ryzyko raka płuc,
jednego z najgorszych nowotowór o śmiertelności 90% conajmniej. Prócz tego
samo palenie zwiększa ryzyko wielu innych raków.
Podobno 9 na 10 przypadków raka płuc rozpoznaje się u palaczy, u tego 1
pacjenta, rak płuc lubi mieć związek z biernym paleniem + cośtam jeszcze.

Samo wieloletnie bierne, podnosi 3x ryzyko raka płuc - co to oznacza, sam
sobie odpowiedz.

--
<http://www.abstynenci.pl> :: <http://www.bikertrzebinia.pl>

7. Data: 2008-08-05 19:42:44

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mateusz Szczyrzyca wrote:

> [...]
> Podobno 9 na 10 przypadków raka płuc rozpoznaje się u palaczy, u tego 1
> pacjenta, rak płuc lubi mieć związek z biernym paleniem + cośtam jeszcze.

radon. wyniki rakotworczosci palenia sa czesto podwazane tym ze nie wszedzie
sa powtarzalne. ciekawie jednak poszperac po statystykach zachorowalnosci
na raka pluc w przypadku narazenia na radon (ciezki gaz ktory jest
praktycznie wszedzie , zwlaszcza np. na pogorzu, w okolicach krakowa, itd)
i jak narazenie na dym nikotynowy zwieksza ryzyko.

pytanie wiec nie tylko ile sam dym nam zagraza a o ile ten dym zwieksza
ryzyko w przypadku narazenia na inne czynniki.

Ciekawa sprawa z nadcisnieniem
[OT] Poradnik dla lekarzy-przestępców
powikłania usunięcia ciąży
Fale ciepła, pocenie się... - co to może być?
zagadka conajmniej dla dr House [długie ale ciekawe]