Re: palenie bierne

From: Paweł Suwiński <d...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: palenie bierne
Date: Wed, 2 Jul 2008 13:20:08 +0200

Dnia wto, 01 lip 2008 tako rzecze milo:

> Witam mam pytnaie jak bardzo szkodliwe jest wdychanie dymu z papierosów ?
> Ja jestem niepalalacy ale gdy czasem spotykam sie ze znajomnymi to wszyscy
> pala , w jednym pokoju i ja to wdycham. Jak bardzo jest to szkodliwe i na
> czym ta szkodliwosc polega ?

Akurat na ten temat dr Googiel ma sporo do powiedzenia, np.:
http://palenie.doktorzy.pl/bierne.htm

Natomiast ja właśnie z tego powodu nie chodzę po knajpach i koncertach
lub wybieram te w których jest zakaz palenia. Natomiast co do
znajomych... trochę asertywności. Na zewnątrz ja zazwyczaj proszę
uprzejmie znajomego o odejście na zawietrzną i powrót kiedy już się
skończy truć. Natomiast w pomieszczeniach gdzie wolno palić po prostu
nie przebywam.

Aha wracając do szkodliwości biernego palenia... ja np. odziedziczyłem
w spadku po dziadku jakieś hece z żołądkiem (zgada i te sprawy) i
niewielka ilość dymu natychmiast powoduje u mnie jakieś podrażnienia
objawiające się bólem "brzucha". No więc cała ta asertywność anty
nikotynowa przychodzi mi dosyć łatwo :).

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński