Ciekawa sprawa z nadcisnieniem

1. Data: 2008-07-01 06:21:49

Temat: Ciekawa sprawa z nadcisnieniem
Od: "tomek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam mam 28 lat
obecnie waze 92 kg przy 176 cm wzrostu
wazylem 100 kg ale chce zejsc do poziomu 76 kg i zejde tylko powoli
madrym odchudzaniem .

Badania krwi usg nerek itd itp wskazuja na wszystko w normie
jestem jednak genetycznie obciazony nadcisnieniem tetniczym moj ojciec
dziadek
ojciec mamy mieli nadcisnienie tetnicze

Całe zycie wyskazywalem tendencje do nadcisneinia zawsze w okolicach 130 80
140 85 150 90
ale zainteresowalem sie nadcisnieniem gdyz poprostu sie boje konsekwencji
tego nadcisnienia tetniczego od miesiaca dieta ruch ziolka wspomagajace i
nadcisnienie na poziomie
140 80 czasem siegajace do 150 90 . Postanowilem po konsultacji z lakarzem
ze do czasu schudniecia i potrzymania odpowiedniej diety nie bede jescze
brał lekow

ale mam ciekawe spostrzeżenia

Jak trzymam reke z cisnieniomierzem na wysokosci serca to ma nizsze
cisnienie niz jak ja mam na wysokosci brzucha.

Jak oddycham gleboko a nie plytko to tez mam nizsze

Np oddycham glebiej to mam 140 80
a jak plytko i patrze sie na cisneiniomierz to mam 150 90

Wszyscy w mojej rodzinie byli nerwowcami tzn jak sie boje czegos
zdenerwuje to moment potrafie miec 160 100

CZy znacie jakies metody farmaceutyczne ale moze psychologiczne cwiczenia
by uniknac takich zrywow szarpniec by uniknac tego ze jak mnie cos wqrzy
albo
musze cos szybko zrobic to zeby to serce wstedy nie az tak bardzo
przyspieszalo

Serdecznei dziekuje za poswiecony mi czas i ewentualne odpowiedzi

2. Data: 2008-07-01 08:39:58

Temat: Re: Ciekawa sprawa z nadcisnieniem
Od: "Mirab" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Wszyscy w mojej rodzinie byli nerwowcami tzn jak sie boje czegos
> zdenerwuje to moment potrafie miec 160 100

To wszystko co opisujesz to normalne fizjologiczne spadki i zwyżki ciśnienia
tętniczego. Zmiany przy podwyższaniu/obniżaniu ciśnieniomierza wynikaja z
faktu że takie to fajne urządzenie że jak je sobie przyłożysz taki wynik miec
będziesz. Kup sobie naramienny, jest duuuuużo bardziej dokładny i nie zależy
tak bardzo on naszych poczynań z ręką.
Co do oddychania, to także jest fizjologia, w czasie pomiaru oddychaj
spokojnie. Każdy inny sposób oddychania fałszuje wynik.
Jak sie zdenerwujesz ciśnienie musi podrosnąć, to reakcja którą mają wszystkie
ssaki ;) Natura tak to wymyśliła że podnosi Ci ciśnienie w nerwach żebyś miał
więcej siły przywalić maczugą temu kto jest przyczyną Twojej złości ;)

> [...]
> albo
> musze cos szybko zrobic to zeby to serce wstedy nie az tak bardzo

Puki co, skoro już jesteś pod kontrolą lekarza, lecz się dietą, zrzuceniem
wagi i wysiłkiem fizycznym. Wiele razy udowodniono że w Twoim wieku jest to co
najmniej tak samo skuteczne jak wczesne leczenie farmakologiczne. Daj sobie
czas, powiedzmy pół roku. Zrzuć jeszcze minimum 10 kg, staraj się 3-4 razy w
tygodniu wykonywać 30 minut wysiłku (bieg, jazda na rowerze, jakiś aerobik,
sex, co kto woli byleby często i długo).

Jeżeli to będzie niewystarczające, lekarz na pewno zaleci leki.

Masz rację że nadciśnienie tętnicze jest chorobą niebłahą, ale w Twoim wieku
możesz sobie pozwolić na pół roku próby leczenia przez zmianę stylu życia
zanim wejdzie leczenie farmakologiczne.

PS Poproś swojego lekarza o wykonanie testów z krwi: lipidogram i test
doustnego obciążenia glukozą, bo nadciśnienie tętnicze skojarzone z otyłością
lubi zaburzenia lipidowe i zaburzenie tolerancji glukozy.

Pozdrawiam,

Mirab

3. Data: 2008-07-01 10:01:34

Od: "tomek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przyspieszalo
>
> Serdecznei dziekuje za poswiecony mi czas i ewentualne odpowiedzi

dzieki serdeczne duzo mi pomogla ta wypowiedz

4. Data: 2008-07-01 20:38:20

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z chorobami typu nadciśnienie tętnicze (a więc bez ściśle
wyizolowanego genu powodującego chorobę,
za to z bardzo wieloma innymi czynnikami ją wywołującymi) i ich
podłożem genetycznymi jest tak, że
często się zdarza, że ktoś nawet nieświadomie powiela błędy rodziców,
które prowadzą do tej choroby.
Przykład (autentyczny, już kiedyś o tym pisałem). Ojciec i syn
uwielbiali jeść tłuste kaczki, tłuste kurczaki
pieczone, oczywiście z tą tłustą skórą. Uwielbiali jeść słono. Palili.
Pili.
I obaj mieli nadciśnienie i wysoki cholesterol.
To jednak nie oznacza od razu podłoża genetycznego. Spróbuj znaleźć u
siebie te czynniki, które właśnie
mogłyby niekorzystnie wpływać. No i oczywiście należy skończyć z
soleniem potraw (tak, zupełnie).
Wystarczającą ilość soli zjada się z chlebem. Ciśnienie może się
obniżyć, jeśli zaczniesz zażywać potas
(na receptę). To takie najbardziej podstawowe rzeczy, które
podpatrzyłem u osób cierpiących na to w mojej
rodzinie.

A jeśli chodzi o zdenerwowanie, to jednym ze sposobów jest przestać o
tym myśleć i nie przejmować się.
Moja ciocia, która się przejmuje, dostaje ciśnienia na samą myśl, że
może dostać ciśnienia (wystarczy jej
powiedzieć, przypomnieć)...

5. Data: 2008-07-02 05:07:53

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wrote:

> Jak trzymam reke z cisnieniomierzem na wysokosci serca to ma nizsze
> cisnienie niz jak ja mam na wysokosci brzucha.

Normalna fizyka - cisnienie slupa cieczy (hydrostatyczne).

Krzysiek Rudnik

6. Data: 2008-07-02 11:41:28

Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia wto, 01 lip 2008 tako rzecze tomek:

> [...]
> cwiczenia by uniknac takich zrywow szarpniec by uniknac tego ze jak
> mnie cos wqrzy albo musze cos szybko zrobic to zeby to serce wstedy

Psychologicznie, na nerwy jest praktycznie tylko jedna droga bez
skutków ubocznych (np. kiszenia w sobie): (samo)świadomość własnych
emocji plus informacja zwrotna. Polecam lekturę kultowej już książki:
J. Melibruda "W poszukiwaniu samego siebie".

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

7. Data: 2008-07-02 13:30:00

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tomek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> przyspieszalo
>
> Serdecznei dziekuje za poswiecony mi czas i ewentualne odpowiedzi

Ad. zmian ciśnienia to normalne. Gdy na studiach merzyłem koleżance
ciśnienie i nie mogłem wysłuchać to tak się zdenerowała, że skoczuło ho ho
:P Co do metod : ciśnienie ma bezpośredni związek z oddziaływaniem
psychicznym : wiec spokój i może jakieś delikatne leki uspokajające,
ziołowe... Nie pić kawy, nie palić, nie przejmować się kierowcami,
podatkami, polityką czy sąsiadką ;)

Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl
Blog : http://user-maat-re.blogspot.com/

8. Data: 2008-07-03 04:26:19

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wrote:

> [...]
> 80 140 85 150 90

> Wszyscy w mojej rodzinie byli nerwowcami tzn jak sie boje czegos
> zdenerwuje to moment potrafie miec 160 100

po polaczeniu tych 'objawow' mam pytania :
-czy wystepuja skoki cisnienia przy zmianie pozycji z lezacej na stojaca
-jaki jest poziom ACTH i kortykosterydow?
-czy sa jakies problemy z kregoslupem ? (bole, skrzywienie?)
-jakie sa stezenia sodu i potasu we krwi (mineralogram) i jak organim
reaguje na zmiany podazy tych substancji?

[OT] Poradnik dla lekarzy-przestępców
powikłania usunięcia ciąży
Fale ciepła, pocenie się... - co to może być?
zagadka conajmniej dla dr House [długie ale ciekawe]
Nerki