panierowanie ryby

1. Data: 2003-06-26 12:27:25

Temat: panierowanie ryby
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Siedze w pracy, za plecami brzeczy mi radio - stacja regionalna - i wlasnie
pani ze smazalni ryb w krotkim wywiadzie powiedziala, ze panieruje ryby w
mace kukurydzianej i dzieki temu ryba ma zloty kolor i ponoc ta maka sie nie
przypala.
Moze komus sie przyda taka informacja.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-06-26 21:52:18

Temat: Re: panierowanie ryby
Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:
> [...]
> wlasnie pani ze smazalni ryb w krotkim wywiadzie powiedziala, ze panieruje
> ryby w mace kukurydzianej i dzieki temu ryba ma zloty kolor i ponoc ta

... chyba zaloze smazalnie, bo tez w ten sposob panieruje ryby. Moja
ulubiona to kawalki halibuta (panierowane w mace kukurydzianej), usmazone w
glebokim oleju i polane kwasnym sosem z czarnych porzeczek i wisni, pycha!
Fladra w mace kukrydzianej tez jest bardzo smaczna i chrupiaca.

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2003-06-27 04:00:34

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Nikodem Kuźnik" <n...@W...albatros.gliwice.pl>

> [...]
> glebokim oleju i polane kwasnym sosem z czarnych porzeczek i wisni, pycha!
> Fladra w mace kukrydzianej tez jest bardzo smaczna i chrupiaca.

Nikodem, a moze podasz recepte na ten slodko kwasny sos????
Zaintrygowal mnie ten halibut z takim dodatkiem...
a poniewaz mozna to zrobic w domu, tutu wisnie i czarna porzeczka...
to moze bym zrobila.. bo w spizarni mam pustki....
no.........dzem z czarnej porzeczki moze sie jeszcze znajdzie... ale nie przysiegne..
zatem.. czekam na przepis :-)
Pozdrowka
Barbara

---

1. Data: 2003-06-29 07:51:36

Temat: Halibut w kwasnym sosie owocowym [P]
Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:

> [...]
> no.........dzem z czarnej porzeczki moze sie jeszcze znajdzie... ale nie
> przysiegne.. zatem.. czekam na przepis :-)

Z przyjemnoscia dziele sie przepisem. Kiedys zaczerpnalem go z 'Dania rybne'
S. Koch, AWM, ale teraz przypis juz tak mi wszedl w krew ;-? ze czesto
nieco modyfikuje proporcje i skladniki.
Sam sos nie jest slodko-kwasny, bo slodyczy w nim niewiele, raczej wiecej
owocowego aromatu. Delikatny smak halibuta dobrze komponuje sie z tym
sosem.

HALIBUT W KWASNYM SOSIE OWOCOWYM:
Kawalki halibuta lekko rozmarazm, polewam sokiem z cytryny, lekko sole i
umieszczem w zimnym na 30 min.

Potem obtoczyc w mace kukuryczianej, rozbeltanym jajku i jeszcze raz w mace
kukurydzianej. Smazyc krotko - ok. 10 min w zaleznosci od wielkosci
kawalkow ryby.

Sos na ok. 2 kawalki po 100g halibuta:
W sumie ok 200g owocow, np.:
Po 100g czerwonych, czarnych lub bialych pozeczek
Po 100g wisni bez pestek
zagotowac z cukrem (1/2 lyzki) w ok. 0,5 wody.
Po zagotowaniu zmiksowac na gesty mus.
Mozna tez z mrozonych owocow zrobic mus po krotkim zagotowaniu.
Lyzke masla lub oleju podgrzac na patelni, zrobic zasmazke z 1 lyzka maki.
Do zasmazki dodac mus owocowy i pol kieliszka (ok. 50ml) czerwonego
wytrawnego wina (moze byc tez polwytrawne, wtedy sos bedzie bardziej
slodki).

Rybke na talezyk, polac sosem.
Smacznego!

Pozdrawiam,

Nik

Robimy swojską kiełbaskę :) mniam (długawe )
mleko i śmietana UHT?
Wędzony węgorz
Pudelko na herbatki
irlandia