mleko i śmietana UHT?

1. Data: 2003-06-26 10:58:21

Temat: mleko i śmietana UHT?
Od: "Andrzej Jaroszyk" <t...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy śmietana i mleko UHT mają jakieś wady w stosunku do tych, które nie są
UHT?
Czy proces UHT polega tylko na gwałtownym podgrzaniu i ochłodzeniu, czy może
jeszcze coś się z tym robi?
Jak długo otwarta śmitanka UHT się nie zważy (producenci podają 48 godzin, a
jak to wygląda w praktyce)?

Andrzej

1. Data: 2003-06-26 11:45:02

Temat: Re: mleko i śmietana UHT?
Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Jaroszyk" <t...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jeszcze coś się z tym robi?
> Jak długo otwarta śmitanka UHT się nie zważy (producenci podają 48 godzin,

Skrót UHT pochodzi od angielskich słów Ultra High Temperature (ultra wysoka
temperatura). Metoda ta polega na bardzo szybkim podgrzaniu mleka do temp.
135-150o C przez 1-5 s i natychmiastowym schłodzeniu do około 20 oC. Do
produkcji mleka UHT nadaje się tylko surowiec najwyższej jakości. W trakcie
podgrzewania niszczy się wszelkie zanieczyszczenia mikroorganizmami,
drobnoustrojami chorobotwórczymi i przetrwalnikami bakterii, które są obecne
w surowym mleku. Dzięki procesowi UHT można przechowywać mleko w zamkniętym
kartonie do 6 miesięcy w temperaturze pokojowej. Po otworzeniu opakowania
mleko należy wstawić do lodówki. Tak przechowywane nadaje się do spożycia
przez co najmniej 48 godzin.
I w ciągu 48h nic nie powinno sie zważyć tu chodzi raczej o ilośc bakterii
jaka pojawia sie po tym czasie w mleku. Przynajmniej mi się nigdy w tym
czasie nie zwazyło, ani mleko ani śmietana.

Anet

1. Data: 2003-06-26 12:12:28

Od: "Andrzej Jaroszyk" <t...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za szczegółową odpowiedź.
A co będzie ze śmietanką UHT po tygodniu albo dwóch?

1. Data: 2003-06-26 12:16:04

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za szczegółową odpowiedź.
> A co będzie ze śmietanką UHT po tygodniu albo dwóch?

To co z każdym produktem przetrzymywanym zbyt długo. Nie wiem jak po
tygodniu ale pewnie po dwóch będzie musiała zawrzeć bliższą znajomość z
koszem.

Anet

1. Data: 2003-06-26 12:16:06

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Jaroszyk napisał:
> Dzięki za szczegółową odpowiedź.
> A co będzie ze śmietanką UHT po tygodniu albo dwóch?

Zrobi sie gorzka i moze zaplesniec. Oczywiscie otwarta.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-26 12:16:15

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za szczegółową odpowiedź.
> A co będzie ze śmietanką UHT po tygodniu albo dwóch?

Zepsuje sie, splesnieje, rozwarstwi sie, ale generalnie zachowuje sie inaczej
niz mleko/smietanka nie UHT. Po tygodniu chyba nie bedzie jeszcze widac
zewnetrznych oznak zepsucia, po dwoch juz tak.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-06-26 12:20:45

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Jaroszyk" <t...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> Dzięki za szczegółową odpowiedź.
> A co będzie ze śmietanką UHT po tygodniu albo dwóch?

Gorzka, zgadzam się. A do tego po 2 tyg. robi się taki dziwny ciagnacy glut.
Ale mleko było dobre ostatnio przez 10 dni (przyznam, że trochę to
przerażające ;-)) ). Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2003-06-26 12:32:49

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata N. napisał:
> [...]
>

> Gorzka, zgadzam się. A do tego po 2 tyg. robi się taki dziwny ciagnacy glut.
> Ale mleko było dobre ostatnio przez 10 dni (przyznam, że trochę to

Podobno w takim zepsutym produkcie UHT powstaja niesamowite toksyny...

Sam jak kiedys przez pomylke napilem sie takiego zepsutego mleka to mnie
przez pol dnia skrecalo z obrzydzenia takie to bylo ohydne...

--
"Kobiety są jak przekład: piękne nie są wierne, wierne nie są piękne."
(Bernard Shaw)

1. Data: 2003-06-26 12:41:02

1. Data: 2003-06-26 13:44:18

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
.
> No a MY dajemy sie idealnie, super szybko, skomercjonalizowac....

Masz Basiu świętą rację.

> Ja kupuje mleko wylacznie w woreczkach, takze smietane.

A ja nie wiem, gdzie kupić... Zwłaszcza śmietanę, bo mleko czasem widzę... A
niby w Wawie wszystko pod nosem... Nawiasem mówiąc, chleb też jest parszywy
w Warszawie. Gdzie nie pojadę w inny region, to się zachwycam pieczywem. Do
tej pory nie wynalazłam piekarni bezpolepszaczowej w okolicy!!! Poza okolicą
też.
A wracając do mleka. Niestety - u nas tylko ja piję mleko. Mój mąż patrzeć
na nie nie może. Dzieci na razie u nas niet. No i jak kupię litr w woreczku,
to mi się zmarnuje wiekszość. Ot i tak. Ale świństwo to jest - zgadzam się.
Pozdrawiam, Agata

Wędzony węgorz
Pudelko na herbatki
irlandia