mleko i śmietana UHT?

1. Data: 2003-06-26 14:00:12

Temat: Re: mleko i śmietana UHT?
Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Jaroszyk" <t...@p...com.pl> napisał w wiadomości
news:bdejk3$3ag$1@sunflower.man.poznan.pl...
> Czy śmietana i mleko UHT mają jakieś wady w stosunku do tych, które nie są
> UHT?

Aha - jeszcze jeden "drobiazg" różniący mleko "uchate" od "nieuchatego".
Całkowite wyjałowienie - także z tego co wartościowe :-)))) No to smacznego
;-) Pozdrawiam, Agata.

1. Data: 2003-06-26 16:07:11

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> Aha - jeszcze jeden "drobiazg" różniący mleko "uchate" od "nieuchatego".
> Całkowite wyjałowienie - także z tego co wartościowe :-)))) No to
smacznego
> ;-) Pozdrawiam, Agata.

To chyba nie do konca tak.

Jaki jest wpływ metody UHT na wartości odżywcze? Białka występujące w mleku
to w 80% kazeina, która jest odporna na temperaturę, i białka serwatkowe,
które podczas podgrzewania ulegają częściowej denaturacji. Denaturacja nie
powoduje jednak zniszczenia białka ani zmniejszenia jego wartości
odżywczych, lecz jedynie rozluźnienie jego struktury, co ułatwia trawienie
mleka.

Podczas procesu UHT straty witamin sięgają 5-10% i pokrywają się z
występującą w naturze zmiennością składu witamin w mleku (jednorazowe
zagotowanie mleka w domu powoduje straty witamin wynoszące 10-40%). UHT ma
również pewien wpływ na kolejny składnik mleka - laktozę, która zamienia się
w laktulozę. Niewielkie ilości tej substancji służą jako pożywka dla
bakterii niezbędnych w czasie trawienia. Podczas utrwalania mleka tą metodą
w substancjach mineralnych i tłuszczach zawartych w mleku nie zachodzą żadne
niekorzystne zmiany. Dzięki temu mleko UHT jest pełnowartościowym produktem,
który z powodzeniem może zastąpić świeże mleko, tym bardziej że można je
spożywać bez przegotowania.

"Żyjmy dłużej" 7 (lipiec) 1999

Anet

1. Data: 2003-06-26 16:35:12

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@t...net> napisał w wiadomości

> "Żyjmy dłużej" 7 (lipiec) 1999

Papier jest cierpliwy ;-)
Pozdrawiam serdecznie znad kubka kawy z uchatym mlekiem. Agata

1. Data: 2003-06-26 16:49:12

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata N." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Anet" <a...@t...net> napisał w wiadomości

> Papier jest cierpliwy ;-)
> Pozdrawiam serdecznie znad kubka kawy z uchatym mlekiem. Agata

To sie nazywa poczucie humoru, choć przyznam się szczerze, że dzisiejsze
truskawki z bita śmietaną (30% UHT) juz mi tak nie smakuja jak wczoraj.

Anet

1. Data: 2003-06-26 16:53:06

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To sie nazywa poczucie humoru, choć przyznam się szczerze, że dzisiejsze
> truskawki z bita śmietaną (30% UHT) juz mi tak nie smakuja jak wczoraj.

O to, to! Coś w tym jest. Od jutra puryzm! Żadnych sztuczydeł ;-)
A jeśli chodzi o "trzydziestkę", to nie ma lepszej niż ta "torebkowa" -
nieuchata i niewyględna, wyjątkowo do nabycia w hiper- i supermarketach. Ale
od niej to się oczy same zamykają z rozkoszy! Jak u kota! :-))) Spróbuj
koniecznie. Pozdrawiam, A.

1. Data: 2003-06-26 17:04:01

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Ale
> od niej to się oczy same zamykają z rozkoszy! Jak u kota! :-))) Spróbuj

Jak napisałaś o tej "trzydziestce" to pierwsze co mi przyszło do głowy to
wiek, dopiero jak przeczytałam dalej to załapałam o co chodzi. Mam nadzieje,
że te skojarzenia to nie od tej uchatej. A jutro wyruszam na poszukiwanie
innej, póki są truskawki i jagody.
Anet

1. Data: 2003-06-26 17:08:07

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak napisałaś o tej "trzydziestce" to pierwsze co mi przyszło do głowy to
> wiek,

O rety! Nieuchata, niewyględna trzydziestka :-))))))))))))))))
Powodzenia w poszukiwaniach. A.

1. Data: 2003-06-26 17:17:19

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

W zgnilym zachodzie modna jest teraz tzw "zdrowa zywnosc". Powoli i
stopniowo wzrasta popyt na produkty naturalne, bez konserwantow, kolorantow,
i innych wynalazkow. Swieze, niepasteryzowane i niesterelizowane mleko,
smietana, jogurt czy maslo sa przebojem ostatnich miesiecy. Mozna je dostac
tylko w niewielu biologicznych gospodarstwach rolnych. A najsmieszniejsze
jest to, ze grube ryby z Unilewer ostrzegaja przed szkodliwoscia i
niebezpieczenstwem czychajacym w swiezym mleku.

Dario
od zawsze pijacy tylko swieze mleko
"Andrzej Jaroszyk" <t...@p...com.pl> schreef in bericht

1. Data: 2003-06-26 19:58:54

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Agata N. napisal(a):

>A ja nie wiem, gdzie kupić... Zwłaszcza śmietanę, bo mleko czasem widzę... A
>niby w Wawie wszystko pod nosem... Nawiasem mówiąc, chleb też jest parszywy
>w Warszawie. Gdzie nie pojadę w inny region, to się zachwycam pieczywem. Do
>tej pory nie wynalazłam piekarni bezpolepszaczowej w okolicy!!! Poza okolicą
>też.

Ja czesto kupuje chleb na targowisku na Banacha - niezly maja. Inna
sprawa, ze beda u rodzicow w Czwie nie omieszkam przywiezc bochna
chleba, grubo obsypanego maka....

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

1. Data: 2003-06-26 20:00:03

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka napisal(a):

>Ja kupuje mleko wylacznie w woreczkach, takze smietane.

Ze wszystkim sie zgadzam, za wyjatkiem tego mleka. UHT ma ta zalete,
ze mozna pic chlodne, z kartonu, bez przegotowania. Takie mleko mi
smakuje, a zwykle przegotowane jest zupelnie okropne...

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.