panini??

1. Data: 2003-12-20 18:32:00

Temat: panini??
Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy tak sie to nazywa, ale sa to kanapki typu grzanka na cieplo z
jakimis dobrymi rzeczami: np z pomidorem i mozzarella, z tunczykiem i czyms
tam... Jak mam cos tekiego przygotowac? Nie chce zeby to byla typowa grzanka
tylko wlasnie taka pyszniutka jaka podaja w knajpach (np w cafe ragazzo na
Szewskiej w Krakowie).

pozdrawiam
Izis_

1. Data: 2003-12-20 18:39:07

Temat: Re: panini??
Od: "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Izis_ napisał:
> [...]
> tylko wlasnie taka pyszniutka jaka podaja w knajpach (np w cafe ragazzo na

Izis kochana a masz piec weglowy? ;)
a panini takie domowe....kup porzadne ciabatty, piekarnik rozgrzej do
150 stopni gdzies z termoobiegiem i wrzuc rozkrojone ciabatty do
piekarnika na jakies 3-4 minuty. Wyciagnij, posmaruj delikarnie maslem
najlepiej czosnkowym i wloz znow do piekarnika. Mozarelle pokroj,
pomidory obierz ze skorki i pokroj w plastry tez. cebule w talarki
cienkie. Wyciagnij zlote ciabaty obloz to tymi skladnikami i zapiecz. To
sa moje ulubione panini :)

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2003-12-20 18:44:42

Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> napisał w
wiadomości
> [...]
> pomidory obierz ze skorki i pokroj w plastry tez. cebule w talarki
> cienkie. Wyciagnij zlote ciabaty obloz to tymi skladnikami i zapiecz. To

Walkie! czy mowialm juz ze cie uwielbiam :**
Tylko jeszcze osiwec mnie co to sa ciabatty i gdzie je moge dostac :(

pozdrawiam
Izis_

(mam dzisiaj smaki jakies niewiarygodne kurczak carry i panini :D)

1. Data: 2003-12-20 18:55:06

Od: "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Izis_ napisał:

> [...]
>
> pozdrawiam
> Izis_
>
> (mam dzisiaj smaki jakies niewiarygodne kurczak carry i panini :D)

Ciabatty to sa takie buleczki wloskie, we wloszech tak nazywa sie
ichniejszy chleb skladajacy sie z wiecej skladnikow niz maka i woda ;)
duzo piekarni ma je juz w swojej ofercie. Wiem na pewno ze sa u mnie w
piekarni w Lagiewnikach hehehe, ale kurde nie bylo mnie pol roku i
zapomnialam jaka to siec. To jest taka piekarnia w ktorej tez sa
fornetti...kurde, oswiec mnie, rzuc nazwami znanych piekarni krakowskich
to moze mnie natchnie ewentualnie dzwonkne do mamy sie zapytac :).
Generalnie w takich sklepach piekarniach bedzie bankowo :)

1. Data: 2003-12-20 18:56:29

Od: "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Izis_ napisał:

> (mam dzisiaj smaki jakies niewiarygodne kurczak carry i panini :D)

ja mialam ochote na chleb z sezamem - wiem ze o tej porze go juz nigdzie
nie dostane wiec go pieke hehe
a do tego np. dzis mialam niewiarygodna ochote na zupe jarzynowa i
kaszke manne :)

1. Data: 2003-12-20 18:58:34

Od: "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

acha jak nie dostaniesz ciabatty to mozesz zrobic z bagietki tyle ze
wtedy to juz bedzie zalatywalo zapiekanka z grodzkiej ;)))

1. Data: 2003-12-21 01:24:07

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Izis_" <i...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
grzanka
> tylko wlasnie taka pyszniutka jaka podaja w knajpach (np w cafe ragazzo na

Ja to znam jako bruschetta. Robilam kiedys smazac bialy chleb na patelni na
oliwie i pozniej na to salatke z pomidora. Przeszukujac internet, teafilam
tez na bruschetta, gdzie wsio bylo zapiekane albo tylko sam chleb (np.
ciabatta) i pozniej dekorowane.
Nie wiem czy niemiecki ci cos pomoze, ale zobacz tu
http://tinylink.com/?HVvoOmNHWw
Takze polski google ma cis na temat "bruschetta"

Monika

1. Data: 2003-12-21 02:35:00

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

Panini to po wlosku bulki. Moze chodzi ci o crostini? to najczesciej dlugi
chlep: maka, woda, sol, drozdze piwne i olej w formie "bagietki" pokrojone w
plastry i zapiekany w piekarniku. Z kad innad piekne tradycyjne danie
wywodzace sie z biedy, a w obecnym czasie wspaniala zakaska albo antipasto.
I bardzo prosze nie z maslem, bo w kraju pozeraczy makaronu maslo uzywa sie
tylko do wyrobow na slodko. To co w "restauracjach" podaja jako maslo
czosnkowe w prawdziwej kuchni nie istnieje, to obraza smakow. Wlosi uzywaja
do tego celu olio extra vergine, ktorym nasaczaja crostini albo bruscette
natarta wczesniej swiezym czosnkiem. Mozzarella i pomidor sa dobre tylko
latem, kiedy pomidor ma smak a mozzarella jest z malej fattorii gdzies na
Sicilli. A i basilico musi byc doskonalej jakosci. Na teraz, tzn. na ten
sezon troche zimowy, polecam crostini con fegatini di pollo ( z watrubkami z
kurczaka) albo z fungchi czyli z grzybami. Ciekawa odmiana sa crostini z
formaggio di capra e mostarda di frutta czyli z mlodym kozim serem i
"musztarda owocowa"

Smacznego

Dario
Puro w kwestii wloszczyzny

1. Data: 2003-12-21 19:01:46

Od: "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dario napisał:
> Panini to po wlosku bulki. Moze chodzi ci o crostini? to najczesciej dlugi
> chlep: maka, woda, sol, drozdze piwne i olej w formie "bagietki" pokrojone w
> plastry i zapiekany w piekarniku.

przeciez we Wloszech pod nazwa panino sa i bulki z czyms tam na zimno do
kupienia w roznych barach na ulicy czy plazy ale i zapiekane z roznymi
rzeczami.

> [...]
> I bardzo prosze nie z maslem, bo w kraju pozeraczy makaronu maslo uzywa sie
nie tylko - a zimowa pasta wloska? maslo, pancetta i parmezan wymieszana
z pasta? :) czyz nie ma tego w ich jadlospisie?

To co w "restauracjach" podaja jako maslo
> czosnkowe w prawdziwej kuchni nie istnieje, to obraza smakow.
tu tez sie nie zgodze w wielu miejscach jadlam wlasnie miasto czosnkowe,
bylo to w rejonach Neapolu, Sperlongi, w Lazio rzeczywiscie sama oliwa
kroluje.

Wlosi uzywaja
> do tego celu olio extra vergine, ktorym nasaczaja crostini albo bruscette
> natarta wczesniej swiezym czosnkiem.
no wlasnie nie zawsze :)

Mozzarella i pomidor sa dobre tylko
> latem, kiedy pomidor ma smak a mozzarella jest z malej fattorii gdzies na
> Sicilli.
z kropla mleka w srodku :))))

--
* Justyna - walkie!