passiflora - zima i lilie

1. Data: 2004-08-11 18:32:28

Temat: passiflora - zima i lilie
Od: "ania" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze napiszcie czy passiflora
zimuje na dworzu czy mam zabierac ja do domu na zime?
Spora urosla wiec musze wybrac odpowiednia 'drabinke'
zeby mogla sie piac i nie wiem czy jak ja przytwierdze do sciany tak trwale
to czy nie zmarnieje roslinka przez zime na dworzu. A jesli mam zabrac ja na
zime do domu
to musze wymyslic jakies 'ruchome' mocowanie.

moje drugie pytanie dotyczy lilii
szukam stron z gatunkami
chcialabym sprawdzic jakie mam gatunki
a google chyba sie na mnie obrazil
bo nic ciekawego nie moge znalezc :)

z gory dziekuje za porady

2. Data: 2004-08-12 15:32:44

Temat: Re: passiflora - zima i lilie
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"ania" <a...@p...pl> wrote in message

> Prosze napiszcie czy passiflora
> zimuje na dworzu czy mam zabierac ja do domu na zime?

Jaki masz gatunek?
Nawet, jesli masz najodporniejszy, to i tak musisz ja zabrac na zime do
domu.
Nie uprawiam passiflory w ogrodzie, dlatego nie wiem czy jest chociazby
minimalna szansa, zeby udalo sie jej przezimowac. Zgodnie z teoria, nie
przezyje ona naszej zimy.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-08-12 17:51:49

Od: "ania" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie uprawiam passiflory w ogrodzie, dlatego nie wiem czy jest chociazby
> minimalna szansa, zeby udalo sie jej przezimowac. Zgodnie z teoria, nie

he he
to znowu Ty
chyba tylko my mamy ta roslinke :)
nie znam gatunku i
nie uprawiam w ogrodzie tylko na balkonie
dzieki za info o zimowaniu

4. Data: 2004-08-13 14:51:26

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"ania" <a...@p...pl> wrote in message

> chyba tylko my mamy ta roslinke :)

Pewnie nietylko my ;)

> nie znam gatunku i
> nie uprawiam w ogrodzie tylko na balkonie [...]

Moja meczennica jadalna nie ma najmniejszych szans na zimowanie w gruncie.
Nawet jesli u Ciebie rosnie meczennica blekitna, to zimowac ona moze w
gruncie w Europie zachodniej, natomiast u nas nie (tym bardziej nie uda
sie takie zimowanie w donicy na balkonie).

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2005-08-29 11:13:00

Od: jozefgr <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie tylko wy uprawiacie passiflory...Ania poczytaj wcześniejsze posty w
tym temacie..u mnie kwitną dwie (błękitna i różowa).Z zakupionych nasion
wyrosło 7.Chyba różne odmiany bo ich liście różnią się pokrojem.Niestety
te z nasion jeszcze nie kwitną ale za to rosną bardzo szybko i mam
nadzieję że w przyszłym roku doczekam się kwiatów.O ile przetrwają zimę
..co nawet w mieszkaniu jest trudne.W ogrodzie czy na balkonie nie mają
szans....nawet te błękitne.

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

6. Data: 2005-08-29 19:47:59

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moje drugie pytanie dotyczy lilii
> [...]

http://www.the-genus-lilium.com/galleries.htm

http://lilium.report.ru/services/ask/form.asp?sent=o
k&TopicID=30

Szukając gatunków lilii, wpisz jakąkolwiek nazwę,np:
Lilium pumilum, pokażą sie również inne gatunki.
Musisz liczyć sie z tym,że masz prawdopodobnie odmiany lilii,
nie ma u nas zbyt wielu gatunków.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2005-08-30 11:55:27

Od: "Anna B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jozefgr napisał(a):
(...)
O ile przetrwają zimę
> ..co nawet w mieszkaniu jest trudne.W ogrodzie czy na balkonie nie mają
> szans....nawet te błękitne.
>

> --
Przez kilka lat miałam męczennicę błękitną rosnącą w gruncie w ogrodzie.
Co roku wypuszczała nowe gałązki z ziemi i pod koniec sierpnia zaczynała
kwitnąć. Kwitła aż do mrozów. Rosła bujnie. NIe przetrwała dopiero
ostaniej zimy. :(((
Wyhodowalam ją z nasion.

--
Pozdrawiam!