"Robaki" opanowały mi ogród

1. Data: 2004-08-11 19:24:23

Temat: "Robaki" opanowały mi ogród
Od: "JAdam" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, że prawie wszyscy "są na meczu" Wisły ale,
w moim ogrodzie, po raz pierwszy w tym roku, pojawiły się masowo jakieś nowe
owady.
Są niewielkie, największe okazy mają około 5, 6 mm. Są brązowawe. Mają
trójkątne główki z dwoma czułkami postawionymi do góry i jedną czułkę?
ustawioną pod spód "odwłoka" ta czułka jest długa, prawie długości całego
owada. Na wierzchu za głową ma pancerzyk? w kształcie jakby małych
skrzydełek. Posiada on trzy pary nóg. I może najbardziej charakterystyczne
po rozgniecieniu śmierdzi. Pamiętam, zapach taki był czasami podczas
zbierania jagód w lesie. Wydaje się, że owad ten nie wyrządza żadnych szkód
ale może nie widzę. Są wszędzie, najwięcej na daturach, chociaż także na
murkach, doniczkach, no po prostu wszędzie.
Może ktoś z Was wie co to.
Pozdrawiam.

2. Data: 2004-08-11 19:34:32

Temat: Re: "Robaki" opanowały mi ogród
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JAdam" <a...@...pl> napisał w wiadomości

> po rozgniecieniu śmierdzi. Pamiętam, zapach taki był czasami podczas
> zbierania jagód w lesie.

Czyżby to TeOdorek z Przygód pszczółki Mai" ;-))))

Żartobliwie Miłka

3. Data: 2004-08-13 22:18:37

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Są niewielkie, największe okazy mają około 5, 6 mm. Są brązowawe. Mają
> trójkątne główki z dwoma czułkami postawionymi do góry i jedną czułkę?

Wyglada na pluskwiaki roznoskrzydle - Heteroptea. Zakladam ze ten pojedynczy
"czulek" to ssawka. Zobacz w google pod takimi nazwami jak: Eurydema,
Palomena.
IMHO bedzie to odorek jednobarwek Palomena viridissima.

Elfir

passiflora - zima i lilie
zepsuta kosiarka-ratunku
Nasiona trawy i Tesco