paszteciki francuskie z nadzieniem

1. Data: 2003-01-15 16:01:44

Temat: paszteciki francuskie z nadzieniem
Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
chcialabym sie dowiedziec, czy ktos z Was zna przepis na paszteciki z ciasta
francuskiego z nadzieniem miesnym ?

Serdecznie pozdrawiam,
Ewa

1. Data: 2003-01-15 18:24:32

Temat: Re: paszteciki francuskie z nadzieniem
Od: "Alulka" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewusek <e...@p...com> napisał(a):

przepis na paszteciki z ciasta francuskiego z nadzieniem miesnym ?

Witam
~~~~~~~~~~
PASZTECIKI FRANCUSKIE Z RYBĄ

Składniki (na 6 porcji):
25 dag ciasta francuskiego, 10 dag twarożku, sok wyciśnięty z polowy
cytryny , 1 łyżka musztardy, 1 łyżka mieszanki świeżych lub mrożonych ziół
(koperek, bazylia, estragon), szczypta soli, szczypta pieprzu, 2 wędzone
filety z pstrąga, 30 dag wędzonego łososia, 3 łyżki kwaśnej śmietany

Ciasto rozwałkować, pociąć na kwadraty, ułożyć na zamoczonej wodą blasze.
Wymieszać twarożek, sok z cytryny, musztardę, zioła, sól i pieprz.
Przygotowaną masę nakładać na kwadraty, przykrywać kawałkami pstrąga i
łososia. Kwadraciki z farszem poskładać na pół. Brzegi ciasta posmarować
śmietaną i zlepić. Piec 10 minut w temperaturze 200 stopni.

~~~~~~~~~~~~~~
PASZTECIKI PÓŁFRANCUSKIE ŚMIETANOWE

Ciasto:
25 dag mąki pszennej, 22 dag masła, 1 jajko, 2 żółtka, 5 łyżek śmietany
Nadzienie:
25 dag mięsa pieczonego lub gotowanego lub smażonego ( wołowina, wieprzowina,
cielęcina, drób), duża cebula, łyżka masła, 1 jajko, sól, pieprz, ew. 2-3
łyżki śmietany

Przyrządzić ciasto : mąkę przesiać na stolnicę, posiekać z masłem, dodać całe
jajko, surowe żółtka, szczyptę soli, śmietanę. wszystkie składniki połączyć
szybko, starannie. Położyć ciasto w chłodnym miejscu na 12 godzin. Cebulę
obrać, pokroić, zeszklić na tłuszczu, razem z mięsem przepuścić przez
maszynkę, doprawić solą, pieprzem, dokładnie utrzeć.
Wywałkować ciasto na grubość &frac12; cm, wykrawać krążki foremką lub szklanką o
ostrych brzegach (średnicy 6-7 cm). Połowę krążków posmarować białkiem na
całej powierzchni. Z reszty krążków wykrawać środki mniejszą foremką lub
kieliszkiem do wina. Powstałe obrączki nakładać na krążki i lekko przycisnąć.
Piec w bardzo gorącym piekarniku około 15 minut. Gdy wyrosną i zrumienią się -
wyjmować. Do gorących nakładać nadzienie i zaraz podawać jako przekąskę lub
dodatek do czystych zup. Można też krążki z farszem zlepiać jak pierogi, piec
jak wyżej, podawać ostudzone. Świetne na piknik, wyprawę za miasto !
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Akulka

1. Data: 2003-01-15 18:47:01

Od: "Iris" <i...@f...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alulka <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> PASZTECIKI FRANCUSKIE Z RYBĄ
> 2 wędzone
> filety z pstrąga, 30 dag wędzonego łososia,
[...]
> masę nakładać na kwadraty, przykrywać kawałkami
pstrąga i
> łososia.

Mam 2 pytania:
1. czy pstraga mozna zastapic inna ryba - jasli tak, to
jaka, by sie "komponowala" z lososiem?
2. czy dobrze rozumiem, ze kazdy pasztecik napelniamy i
pstragiem i lososiem?

Pozdrawiam
Iris

1. Data: 2003-01-17 17:31:50

Od: "Akulka" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iris <i...@f...tlen.pl> napisał(a):

> Mam 2 pytania:
> 1. czy pstraga mozna zastapic inna ryba - jasli tak, to
> jaka, by sie "komponowala" z lososiem?

Pewnie, że tak - warto eksperymentować, gorsza ryba, nie znaczy zawsze gorszy
smak

> 2. czy dobrze rozumiem, ze kazdy pasztecik napelniamy i
> pstragiem i lososiem?

Można jednocześnie zaryzykować, szczerze mówie dawno ten przepis robiłam, ale
smaków nie mieszałam...

Pozdrawiam Akulka

moja lazania + faworki pytanie
Pyt: Gdzie we wrocku mozna kupic blache na pizze okrągła najlepiej czarna o jak najwiekszej srednicy
szukam szydla
Jak zrobic Pitte?
Królik