patelnia żeliwna- jaka i gdzie

1. Data: 2006-06-29 16:43:54

Temat: patelnia żeliwna- jaka i gdzie
Od: "fifi" <f...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Czym powinna charakteryzować się dobra patelnia żeliwna? Gdzie kupić w
internecie dobrą patelnie żeliwną?

Pytam bo widziałam jakies emaliowane. Nie wiem co to oznacza i czy takie
patelnie żeliwne emaliowane sa dobrej jakości

pozdrawiam
fifi

2. Data: 2006-06-29 16:56:43

Temat: Re: patelnia żeliwna- jaka i gdzie
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"fifi" <f...@o...eu> wrote in message
> [...]
>
> Pytam bo widziałam jakies emaliowane. Nie wiem co to oznacza i czy takie
> patelnie żeliwne emaliowane sa dobrej jakości

Emalia jak na garnkach emaliowanych, a i cena nie wygórowana. W rodzinie są
jeszcze garnki i patelnia, żeliwne, a ja mam formę na babkę, żeliwną
emaliowaną - fantastyczne ciasta wychodzą - wszystko starsze ode mnie -
spróbuj od najtańszej...

3. Data: 2006-06-29 20:30:03

Od: "Skakanka" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fifi" <f...@o...eu> napisał w wiadomości
> Czym powinna charakteryzować się dobra patelnia żeliwna? Gdzie kupić w
> internecie dobrą patelnie żeliwną?

Nie wiem gdzie w internecie, ale na pewno ważna jest grubość dna i przede
wszystkim o nią trzeba pytać.

Ja się podepnę - w jaki sposób hartuje się taką patelnię, żeby nie przywierało
to, co się na niej smaży? Czytałam w archiwum o jej niemyciu ale taka metoda
jakoś do mnie nie przemawia.

Kaśka

4. Data: 2006-06-30 00:32:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Skakanka" <n...@w...pl> wrote in message

> [...]
> przywierało to, co się na niej smaży? Czytałam w archiwum o jej niemyciu
> ale taka metoda jakoś do mnie nie przemawia.

Można myć, tyle, że trzeba po wytarciu do sucha rozgrzać i kapnąć na gorącą
olejem i rozetrzeć olej na powierzchni patelni np. ręcznikiem papierowym - w
ten sposób nie zardzewieje.
Oczywiście emaliowanej nie trzeba, tyle, że na emaliowane naczynie rozgrzane
nie leje się zimnej wody - szkliwo pęka i odpryskuje.

5. Data: 2006-06-30 03:42:07

Od: "yuras" <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Skakanka" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> Ja się podepnę - w jaki sposób hartuje się taką patelnię, żeby nie
> przywierało to, co się na niej smaży?
O hartowaniu zeliwnej to nie slyszalem , mozna hartowac te zelazne ,czyli
jak ja je nazywam "cyganskie'' .Jest to sposob przypominajacy oksydowanie
stali ,rozgrzewa sie patelnie do odpowiedniej temperatury z niewielka
iloscia oliwy na niej. Doprowadza sie do spalenia tej oliwy ,tylko trzeba
uwazac ,jest mnostwo dymu przy tej operacji.Tworzy sie na patelni cienka
warstwa spalonego oleju i to jest ta warstwa pozwalajaca na smazenie bez
przywierania.Jest to znacznie zdrowsze od powlok teflonowych.Po smazeniu
wystarczy na goraca przetrzec ja papierowym recznikiem.
juras

6. Data: 2006-06-30 06:02:46

Od: "Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Użytkownik yuras <p...@o...eu> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:e826jb$o21$...@a...news.tpi.pl...

(...)

Warto zaznaczyć, że do smażenia na patelniach żeliwnych bez powłok
nie wolno stosować tłuszczy zwierzęcych.

Zdrówka - Wojtek H.

7. Data: 2006-06-30 09:44:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> (...)
>
> Warto zaznaczyć, że do smażenia na patelniach żeliwnych bez powłok
> nie wolno stosować tłuszczy zwierzęcych.

A gdzie to taka wiedza nabyta? 8-P))))))))))))))))))))))))))

8. Data: 2006-07-02 19:08:41

Od: "Skakanka" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yuras" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> na niej. Doprowadza sie do spalenia tej oliwy ,tylko trzeba uwazac ,jest

A można potem myć taką patelnię bez ryzyka usunięcia powłoki?

Kaśka

patelnia TEFAL z tesco
Raz eSBuc - zawsze eSBuc
czym skarmelizować cukier w creme brule