penne z klopsikami

1. Data: 2001-10-24 07:42:19

Temat: penne z klopsikami
Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
po przeczytaniu przepisu na klopsikiw sosie koperkowym dla Wilmy (mniam,
mniam - musze sprobowac) przypomnial mi sie przepis na paste z klopsikami.

Potrzebne:
0,5 miesa mielonego wolowego (moze byc inne , np. mieszane, ja czesto robie z
indyka)
cebulka
czosnek
przyprawy
bulka tarta
sos pomidorowy - 0,5 litra
wino czerwone

Z miesa, podsmazownej cebulki, czosnku, przypraw (jak kto lubi - ja daje
oregano, pieprz, warzywko) ulepic male klopsiki, maksymalnie 2 cm srednicy.
Obtaoczyc w kolorowej mace - tzn. mace z przyprawami - daje papryke slodka,
pieprz, ziola wedlug natchnienia. Usmazyc na patelni na ostrym ogniu.
Nastepnie przelozyc do rondla, zalac sosem pomidorowym (daje z kartonika),
dodac wino i dusic do miekkosci mieska.

W miedzyczasie ugotowc al dente penne - takie male rurki, ostro sciete.

Nalozyc na talerz penne, zalac sosem z klopsikami, posypac serem (zamiast
parmezanu uzywam rolady ustrzyckiej).

Smacznego.

Nielzaeznie od tego, ile zrobie sosu - nie zostaje na drugi dzien.

Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

1. Data: 2001-10-24 08:02:50

Temat: Re: penne z klopsikami
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monisiatko" <M...@c...pl> napisał w wiadomości
> Czesc,
> po przeczytaniu przepisu na klopsikiw sosie koperkowym dla Wilmy (mniam,
> mniam - musze sprobowac) przypomnial mi sie przepis na paste z klopsikami.

(ciach smakowity przepisik ...)

A ja takie malutkie klopsiki duszę później w warzywach (do wyboru do koloru)
i w sosie pomidorowym.
Wychodzi duużo i pyysznie...
Pozdrawiam
AniaK

1. Data: 2001-10-24 08:23:40

Temat: Odp: penne z klopsikami
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ana" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Monisiatko" <M...@c...pl> napisał w wiadomości
> A ja takie malutkie klopsiki duszę później w warzywach (do wyboru do
> [...]

nie katujcie mnie!!!
Mechcia:)

1. Data: 2001-10-24 08:26:38

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> nie katujcie mnie!!!
> Mechcia:)

No coś Ty! to nic nie ma wspólnego z mielonymi (no, może prawie nic). Tylko
mięsko mielone i jajo, jakaś cebulka, pieprz i sól i jakieś przyprawy co to
lubisz i już!
Nie rozwala się przy smażeniu, bo jajo to to ściąga w jedną małą i twardą
(za przeproszeniem) kupkę . Tyle że trzeba się nadziubać tych małych
kuleczek. Ale można przeżyć.
AniaK

1. Data: 2001-10-24 08:39:16

Temat: Re: Odp: penne z klopsikami
Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

czemuz to cie katujemy slodka Mechcio??
:))

1. Data: 2001-10-24 09:01:50

Temat: penne z klopsikami - poprawka
Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak przeczytalam, co napisalam, to sie zorientowalam, ze nie podalam, ze
trzeba jajko dodac.
Ponizej poprawiony przepis.

>Potrzebne:
>0,5 miesa mielonego wolowego (moze byc inne , np. mieszane, ja czesto robie z
>
>indyka)
jajko (albo 2:))

1. Data: 2001-10-24 10:06:28

Temat: Odp: Odp: penne z klopsikami
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czemuz to cie katujemy slodka Mechcio??
> :))
> Monisiatko
> --

bom glodna a te klopsiki tak smacznie sa napisane...
Mechcia

Czosnek
Obiad w poniedzialek
Archiwum