pesto z bazylii/rukoli na zimę

1. Data: 2008-10-07 16:38:56

Temat: pesto z bazylii/rukoli na zimę
Od: a...@c...pl szukaj wiadomości tego autora

Dla zainteresowanych przetworami na zimę podaję przepis na pesto.W
roku ubiegłym zrobiłam pesto z rukoli, w ty m roku robię z bazylią -
tak mi obrodziło.Potrzebne składniki: papryka czerwona ostra
chlli,liście bazylii(rukoli)-dużo, ser twardy typu parmezan-może byc
litewski dżiugas, kilka ząbków czosnku, sok z cytryny, orzeszki pini
lub włoskie prażone, oliwa z oliwek lub olej rzepakowy z pierwszego
tłoczenia na zimno,sól, W malakserze miksuję liście bazylii z
dodatkiem oliwy i trochę soli, jak już są lekko rozdrobnione wrzucam
resztę składników (w robocie czosnek i chilli rozdrabniam na tarczy o
małych oczkachi ,zaś orzechy i ser na tarczy z dużymi ) dodając
ew.więcej oleju i sok z cytryny, kolejne wyrobione partie wkładam do
miski,w której mieszam i ostatecznie doprawiam. Wkładam pesto do
słoiczków prawie do pełna,zamykam i w garnku zalewam całkowicie wodą i
pasteryzuję 5 min od zawrzenia na minimalnym ogniu.Garnek ze
słoiczkami umieszczam pod cienkim strumieniem zimnej wody(tylko w
przerwę między słoikami bo inaczej popękają i w ten sposób szybko
zwiększając strumień wody studzę słoiki, wyjmuję letnie i stawiam
odwrócone do góry dnem. Pyszne do tostów, makaronu.
Nie podałam proporcji gdyż robię wszystko"na smak i na oko",ale
najlepiej w markecie kupic sloiczek pesto jako wzór lub dopasowac wg
własnego smaku.

2. Data: 2008-10-09 19:25:53

Temat: Re: Pesto Genovese przepis
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

a...@c...pl wrote:

> Dla zainteresowanych przetworami na zimę podaję przepis na pesto.[...]
> Nie podałam proporcji gdyż robię wszystko"na smak i na oko",ale
> najlepiej w markecie kupic sloiczek pesto jako wzór

Ciekawy przepis - kup sklepowe na wzor :)

Moze pomoze Ci przepis na klasyczne pesto z bazylii? co prawda nie ma w
nim papryki ani chili, co moze byc interesujace.

PESTO Genovese
4 szklanki przebranych, umytych i osuszonych lisci bazylii, bez
szypulek, ktore maja wlokna (liscie powinny byc ugniecione w tej
szklance, ale nie na kamien)
2 szklanki dobrej oliwy (z pierwszego tloczenia na zimno)
1/2 lyzeczki soli
4 zabki czosnku
1 szklanka startego parmezanu
1 szklanka startego romano (albo 2 szklanki parmezanu, jak sie nie ma
romano)
4 lyzki podpalonych orzeszkow piniowych.

Wszystko zmielic w blenderze, najlepiej w 3-4 porcjach, wymieszac,
przelac do formy czy pojemnikow i zamrozic, albo uzyc natychmiast.

A tu pare pomyslow na to, co zrobic z pesto

Na grillu:
Usmazyc piersi kurze na grillu, po przewroceniu posmarowac pesto jak
majonezem, przykryc plastrem sera, grillowac az mieso bedzie gotowe.

W piecu:
1.Przygotowac calego kurczaka. Pod skore na piersi i nogach wsunac
palcami troche pesto. Piec normalnie, podlewajac.

2.Bulke paryska przeciac wzdluc. Posmarowac spodnia i wierzchnia czesc
pesto jak maslem. Ulozyc na spodniej czesci warstwe czerwonej papryki,
sera i prosciutto albo salami. Przykryc, zapiec szybko w goracym piecu
az ser poplynie, kroic w poprzek na skos, podawac jako zakaske.

Na patelni:
Usmazyc krewetki na goracej oliwie. Dodac lyzke pesto, wymieszac,
podawac na salacie lub makaronie.

Magdalena Bassett

lepki brud na owocach -jak zmyć?
Jak zrobić wino musujące ?