pieczywo żytnie?

1. Data: 2005-03-22 12:33:25

Temat: pieczywo żytnie?
Od: "Kyllyan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest jakaś różnica w postępowaniu z mąką żytnią i pszenną? Piekłem chleb.
Dałem 60% mąki żytniej i właśnie przed chwilą wyciągnąłem piękny zakalec ;-)

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

1. Data: 2005-03-22 13:00:36

Temat: Re: pieczywo żytnie?
Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Mar 2005 13:33:25 +0100, Kyllyan wrote:

> Jest jakaś różnica w postępowaniu z mąką żytnią i pszenną?
> Piekłem chleb. Dałem 60% mąki żytniej i właśnie przed chwilą
> wyciągnąłem piękny zakalec ;-)

mąka żytnia ma dużo niższą zawartośc glutenu (rośnie mniej) i
inaczej pochłania wodę (to pewnie główna przyczyna zakalca). Piekłeś
z przepisu czy na oko?

1. Data: 2005-03-22 13:45:34

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

witaj

tez pieke chlebus z mąki żytniej.Troszke inna proporcja.Musisz wstawic
naczynie z woda do piekarnika, musi unosci sie wilgoc, wtedy chlebek jest
lepszy. Sprobuj. Pamietaj tez,ze taki chleb i tak jest twardszy niz zwykły
,upeiczony tylko z mąki pszennej. Po upieczeniu pakuje chleb w scierke
lniana.

Pozdrawiam Joa

1. Data: 2005-03-22 18:21:17

Temat: Re: pieczywo ?ytnie?
Od: "Kyllyan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Piekłeś z przepisu czy na oko?
Z przepisu na chleb pszenny ;-)

1. Data: 2005-03-22 19:55:14

Od: "Atunia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan <m...@o...pl> napisał(a):

> Z przepisu na chleb pszenny ;-)

To Cię "pocieszę". Ja na samym początku "kariery" piekarskiej zamieniłam w
przepisie na chleb pszenny całą mąkę pszenną mąką kukurydzianą, nastawiłam
maszynę i miałam naprawdę głupią minę jak wyciągałam zawartość... Miałam taką
ochotę na pulchny chlebek kukurydziany ;-).
Na forum chlebowym, http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=23433 znajdziesz
przepisy na chleby żytnie i mieszane.

Pozdrawiam
Atunia

1. Data: 2005-03-22 21:43:58

Od: "Kalina" <kika90_nospam@ op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joa" <j...@w...bezspamupl> napisał w wiadomości
> witaj
>
> tez pieke chlebus z mąki żytniej.Troszke inna proporcja.Musisz wstawic

a możesz podać przepis na żytni chlebek, bo ja też chciałam tak po laiku
tylko zamienić mąkę w przepisie....ale bym się zdziwiła

Kalina

Czy ma ktoś dobry przepis na babkę wielkanocną?
lody parfait
szynka wędzona surowa
żur barszcz zalewajka
KEKS