pierogi

1. Data: 2003-03-20 14:33:39

Temat: pierogi
Od: "Lenalena" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,
pogladam Was czesto a dzis zdecydowalam sie skorzystac z pomocy
siedze w domu chora i postanoiwlam zrobic na kolacje pierozki z farszem z
lososia wedzonego, bialego pieprzu i smietanki
wiem ze sa jakies super triki na udane ciasto na pierogi, mi zwykle sie
sklejaja, wiec szukalam w waszym archiwum ale tam w przpisach na pierogi
pojawia sie informacja, ze przepis na ciasto na pierogi jest w rozdziale
"Ogolne" - niestety nie wiem gdzie szukac tego rozdzialu:)))
pomozecie???
a tak przy okazji to marzy mi sie do tych pierozkow sos z bialego wina i
smietany,znacie moze jakis sparwdzony przepis

z gory dziekuje
pozdrawaiam
magda

1. Data: 2003-03-20 15:07:55

Temat: Re: pierogi
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
> pomozecie???
pomożemy

podaję za przepisem mojej babci, ja też robię i nigdy, przenigdy się nie
skleja ani nie rozwala.
Bierzemy michę albo stolnicę
Potrzeba: 2-4 szklanki mąki
1-2 całe jaja (po jednym jajku na 2 szklanki, jak robisz z 3 szklanek, to
też jedno jajko)
GORĄCA, przegotowana, wręcz wrząca woda (dlatego lepsza jest miska)
ociupina proszku do pieczenie (1/4 - 1/2 płaskiej łyżeczki w zależności od
ilości szklanek mąki)
sól do smaku

mąkę wsypujemy do miski, robimy dołek, wbijamy jajo(jaja), dosypujemy
proszek do pieczenia i sól, wlewamy wrzątek i mieszamy - najpierw łyżką, bo
gorące, potem ręką, do gęstej konsystencji. Wyrabiamy, aż w cieście nie będą
pękać pęcherzyki powietrza.
Wyrobione obsypujemy mąką, przykrywamy ściereczką na jakieś 10-15 minut.
Potem już można rozwałkować i lepić
Trzeba pamiętać, żeby przy wałkowaniu posypywać ciasto z obu stron mąką.
Jeśli farsz jest bardzo mokry (np. do uszek, czy pierogów z owocami, można
przed położeniem farszu na ciasto dosypać jeszcze ociupinę mąki na
wewnętrzną stronę "płatka" pierogowego i dopiero potem kłaść farsz

Acha, i jak się wyciąga pierogi, odcedza makaron, czy cokolwiek mącznego, to
moja babcia nauczyła mnie też, żeby zanim się wyciągnie/odcedzi wlewać do
garnka przed odcedzeniem szklankę zimnej wody. To zapobiega sklejaniu się.
Stosuję z powodzeniem. Kiedys nie wlałam i mi się makaron do spaghetti
paskudnie skleił.

Smacznego życzę.

"Just one year of love
is better a lifetime alone" [Freddie Mercury]

1. Data: 2003-03-20 15:09:56

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

tfu!!
napisałam:
Wyrabiamy, aż w cieście nie będą pękać pęcherzyki powietrza.

Oczywiście, wyrabiamy, aż zaczną pękać!!!

1. Data: 2003-03-20 16:17:38

Od: "Lenalena" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje, zaraz zabieram sie do pracy:) tylko pobiegne po proszek do
piczenia
:)))
)))
Użytkownik "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> napisał w
wiadomości news:b5cldl$kdp$1@atlantis.news.tpi.pl...

1. Data: 2003-03-21 01:24:13

Od: "Lenalena" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pierogi udaly sie znakomicie;)
dziekuje za pomoc
teraz juz zawsze bede robic pierogi zgodnie z tym przepisem
pozdrawiam Magda

1. Data: 2003-03-21 10:57:23

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pierogi udaly sie znakomicie;)
> dziekuje za pomoc
> teraz juz zawsze bede robic pierogi zgodnie z tym przepisem
> pozdrawiam Magda

To ja podziekuję babci :)

1. Data: 2003-03-25 19:03:58

Temat: Pierogi Kingi babci chwale
Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Mar 2003 16:07:55 +0100, "Kinga Macyszyn"
<k...@b...box43.pl> napisał(a):

>pomo?emy
>
>podaj? za przepisem mojej babci, ja te? robi? i nigdy, przenigdy si? nie
>skleja ani nie rozwala.

Odwazylam sie wczoraj zrobic te pierogi z dwoma nadzieniami - miesnym
i serowym.
Nie powiem ile zjadac moze nastoletnia dziewczyna dbajaca o linie
:-))) bo ona czsem na jakis niusach pisze i co bede jej zla reklame
robic. Maz zas zjadl dddduuuuuuuuuuuuzzzzzzooooooooo :-)))
Pierogow narobilam z prawie kilograma maki.
Sama zalapalam sie na 4 sztuki i zaden nie zostal.
Ale pierogi byly wysmienite!!!!!!!
Ani jeden sie nie rozkleil, ani jeden farsz nie wylazl z pieroga w
wodzie. CUDO!!!!!!!!!

Warto sprobowac pierogow babcinych.
Wiwat babcia Kingi

Pozdrawiam
K.Maciaszek
--
Maciachowa
m...@w...pl

1. Data: 2003-03-25 22:30:06

Temat: Re: Pierogi Kingi babci chwale
Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mogłabyś podrzucić ten przepis, bo nabrałam ochoty?

Aguś

Domowy wyrob wedlin
ocet balsamiczny
Bosch MUM 4655