pierogi po raz pierwszy

1. Data: 2004-08-21 21:01:47

Temat: pierogi po raz pierwszy
Od: "Małgorzatka+" <nick(bez+)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zrobiłam po raz pierwszy w życiu pierogi (nie wiem czy to powód do dumy,
biorąc pod uwagę mój wiek;-)) i wyszły całkiem pyszne. Podzielę się
przepisem, bo jest troszkę "kombinowany".

Ciasto:
250 ml ciepłej wody
2 łyżki oliwy
250 g mąki pszennej
250 g mąki razowej żytniej
Ciasto zagniotła mi maszyna - wrzuciłam składniki i po minucie było gotowe.
Farsz:
około 0,5 kg karkówki
2 cebule
5-6 małych pieczarek
przyprawy (duużo różnych)
Karkówkę pokroiłam w kostkę i rzuciłam na patelnie z odrobiną oliwy, jak już
się trochę podsmażyła dorzuciłam poszatkowną cebulę i pieczarki i wszystko
poddusiłam pod przykryciem. Potem wrzuciłam do naczynia z nożami i
"zmieliłam".
Pierogi lepiłam za pomocą plastikowego "sklejacza" kupionego za grosze w
markecie - polecam - szybko sie robi. Wyszło około 60 pierogów.

Małgorzatka

1. Data: 2004-08-22 22:26:58

Temat: Re: pierogi po raz pierwszy
Od: "Izabela Sowula" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciasto zagniotła mi maszyna - wrzuciłam składniki i po minucie było gotowe.
a jkiej maszyny uzylas do zrobienia tego ciasta?
musze jakiegos robota kupic do domu a nie mam wystarczajaco pieniedzy na
taki, ktory mi sie marzy :-(

1. Data: 2004-08-23 13:11:33

Od: "Małgorzatka+" <nick(bez+)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela Sowula" <i...@g...pl> napisał w
wiadomości news:cgb6jh$e2k$1@inews.gazeta.pl...

> a jakiej maszyny uzylas do zrobienia tego ciasta?
> musze jakiegos robota kupic do domu a nie mam wystarczajaco pieniedzy na
> taki, ktory mi sie marzy :-(

Może marzy Ci sie właśnie taki jak ja mam (bo cena jest zabójcza) - czyli
Thermomix ;-) http://www.vorwerk.pl/thermo/thermo_home.htm
Na szczęście nie służy tylko do błyskawicznego wyrabiania ciast, ale ma też
wiele innych zalet.
Małgorzatka

1. Data: 2004-08-23 22:21:24

Od: "Izabela Sowula" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Thermomix ;-) http://www.vorwerk.pl/thermo/thermo_home.htm
> Na szczęście nie służy tylko do błyskawicznego wyrabiania ciast, ale ma też
To jeden z dwoch na liscie marzen - a jaka pojemnosc ma to glowne naczynie do
gotowania?

1. Data: 2004-08-23 23:35:22

Od: "Małgorzatka+" <nick(bez+)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela Sowula" napisał

> To jeden z dwoch na liscie marzen - a jaka pojemnosc ma to glowne naczynie
do
> gotowania?

Chyba 2 litry - jak gotuje zupe to wlewam 1,5 litra wody + pełny koszyczek
warzyw/mięsa.
Nie licz na to, że ugotujesz na kilka dni / dla wielu gości za jednym
razem ;-)
Jak masz jeszcze jakies pytania wal śmiało na priva.
--
Małgorzatka

1. Data: 2004-08-25 23:44:07

Od: "Izabela Sowula" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzatka+ <nick(bez+)@interia.pl> napisał(a):

> [...]
> razem ;-)
> Jak masz jeszcze jakies pytania wal śmiało na priva.
z przyjemnoscia, ale nie mam pojecia jaki jest twoj adres emailowy :-)

Do Magdy Bassett
ryba tamboril
co dobrego z ziemniakow z uzyciem patelni?
zupa pomidorowa z ziemniakami
Kurczak z KFC??........:>