co dobrego z ziemniakow z uzyciem patelni?

1. Data: 2004-08-21 18:06:43

Temat: co dobrego z ziemniakow z uzyciem patelni?
Od: "maciejpt" <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej kucharki i kucharze
co pysznego mozna zrobic z ziemniaczkow na patelni? moge uzyc surowych, albo
tez gotowanych... jakies warzywka do tego, grzybki, sery???? (ale bez
mieska, co najwyzej jakis bekon...) w sosie? w winie? ;) ehehehehe kurcze,
nic mi do glowy nie przychodzi, a juz mam dosc ryzu i makaronow...

sciskam jak zawsze
maciejpt

1. Data: 2004-08-21 18:24:32

Temat: Re: co dobrego z ziemniakow z uzyciem patelni?
Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

proponuje gotowane ziemniaczki pokrojone w talarki z jajeczkiem i szpinakiem
surowym... doprawic do smaku.zrobic taka wiekka zapiekanke :-)
PYCHA !

1. Data: 2004-08-21 18:27:59

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cg82v9$lt5$1@inews.gazeta.pl>,
"maciejpt" <a...@T...pl> wrote:

> [...]
> tez gotowanych... jakies warzywka do tego, grzybki, sery???? (ale bez

Chyba chcia˝eĘ napisaç "bekonik" ;-)

W˝adys˝aw

1. Data: 2004-08-21 18:41:23

Od: "maciejpt" <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.

> Chyba chcia˝eĘ napisaç "bekonik" ;-)
>
> W˝adys˝aw

oj tek, bekonik, byle nie smakowal jak kartonik...
wraz z ziemniaczkami, zatrzesie twymi ustami, ehehehehe ;)

sciskam
maciejpt

1. Data: 2004-08-21 18:42:27

Od: "eM eL" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

maciejpt <a...@T...pl> napisał(a):

> [...]
> mieska, co najwyzej jakis bekon...) w sosie? w winie? ;) ehehehehe kurcze,
> nic mi do glowy nie przychodzi, a juz mam dosc ryzu i makaronow...

Takie cus z czasow studenckich mi sie przypomnialo.

Troche boczku pokrojonego na duze skwarki
4 surowe srednie ziemniaki, obrane
2 duze marchwie, obrane
1 mala cebula pokrojona w cienkie plastry
1/2 szklanki sera cheddar (albo jaki tam Ci smakuje, byle nie mdly)
lyzka soku z cytryny
dwie-trzy krople sosu Worcestershire
sol i pieprz do smaku

Surowe ziemniaki pokroj w cienkie talarki.
Surowa marchew pokroj w bardzo cienkie talarki (po skosie, aby byly podobnej
wielkosci jak plastry ziemniakow)

Na patelni wytop troche tluszczu z boczku (aby wystarczylo na usmazenie
ziemniakow i marchwi) i wyjmij skwarki. Dodaj ziemniaki, marchew, posol i
popieprz do smaku i smaz na malym ogniu ok. 10 minut. Dodaj cebule i smaz
pod przykryciem az ziemniaki i marchew beda prawie miekkie a cebulka
przezroczysta. Dodaj skwarki i zolty ser, dobrze wymieszaj i usun calosc na
bok patelni.

Na tej samej patelni wbij 2 jajka, polej je sokiem z cytryny, sosem
Worcestershire, posol i popieprz do smaku i usmaz jak chcesz (sadzone,
jejecznica, wsio ryba.) Zjedz caly skandal popijajac piwem :-)))

Mozna posypac to wszystko zielona pietruszka.
Mozna tez dodac dowolnych kompatybilnych warzyw (np. troche b. drobno
posiekanej surowej kapusty) so smazeniny.

1. Data: 2004-08-21 19:16:22

Od: "Arleta" <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

"maciejpt" <a...@T...pl> wrote in message
> [...]
> mieska, co najwyzej jakis bekon...) w sosie? w winie? ;) ehehehehe kurcze,
> nic mi do glowy nie przychodzi, a juz mam dosc ryzu i makaronow...

najprostrze to ziemniaczki pokroic w plasterki z przyprawami przysmazyc i na
to zołty serek
wyjdzie cos jak zapiekanka i mozna dorobic cos jeszcze :))

1. Data: 2004-08-21 19:48:52

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Chyba chcia˝eĘ napisaç "bekonik" ;-)
>
> W˝adys˝aw
===
Władysławie, te maki coś ci namieszały w PL znakach?

waldek
===

1. Data: 2004-08-21 19:56:49

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@k...foobar.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Aug 2004 19:06:43 +0100, maciejpt wrote:

> [...]
> mieska, co najwyzej jakis bekon...) w sosie? w winie? ;) ehehehehe kurcze,
> nic mi do glowy nie przychodzi, a juz mam dosc ryzu i makaronow...

Tortilla ziemniaczana. Generalnie jest to placek z zasmażanych
ziemniaków w plastrach, z cebulą i jajkiem. Dobre z sosem ostrym. Jak
chcesz to mogę wygrzebać przepis.

--
Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Pandora's star", "Omega", "Absolution Gap"

1. Data: 2004-08-21 19:58:43

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:

> [...]
> Mozna tez dodac dowolnych kompatybilnych warzyw (np. troche b. drobno
> posiekanej surowej kapusty) so smazeniny.

Cóś "podobnego" wypacam od czasu do czasu :-)
Tyle, że ze skwarkami z wędzonego boczku (szczegóły) i smażę na maśle.
Tego sosu daję parę kropli więcej (bo lubię, a co?). Niezłe. No i piwo do
tego jest dobre ciężkie (np. 18 albo ostaecznie strong), nie jakiś pils.
No, ale każdy ma inny smak ;-)

waldek
===

1. Data: 2004-08-21 20:14:59

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> najprostrze to ziemniaczki pokroic w plasterki z przyprawami
> przysmazyc i na to zołty serek
> wyjdzie cos jak zapiekanka i mozna dorobic cos jeszcze :))
===
Kochana!!!
Jak trochę porobisz w kuchni, to się nauczysz, że przyprawy są kluczowym
elementem pichcenia. Podsmażyć "z przyprawami" potrafi każdy. Z przyprawami
kamisa, kotaniego, prymata, czy też innymi "świetne" potrawy może
przygotować większość maluczkich. Ale podsmażyć z przyprawami, które wpłyną
na zmysły, pobudzą krążenie, przypomną dzieciństwo - to już jest pewna
sztuka. Nie wystarczy przepis z torebki.
Przyprawy trzeba czuć. Być z nimi na co dzień. Wiedzieć która, w jakiej
ilości i jak zmieni smak, kiedy ją dodać, świeżą czy suszoną, itd, itp, et
cetera...
Oczywiście, najłatwiej wsypać gotową przyprawę. Tylko co to ma do
kucharzenia?

złośliwy :-) waldek
===

zupa pomidorowa z ziemniakami