co dobrego z ziemniakow z uzyciem patelni?

1. Data: 2004-08-21 20:48:45

Temat: Re: co dobrego z ziemniakow z uzyciem patelni?
Od: " Simona" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja uwielbiam takie danie: gotuję ok. kilograma ziemniaków, rozbijam
tłuczkiem, studzę. Potem zagniatam z 3 jajami, posiekaną cebulą, 2 łyżkami
mąki, 2 łyżkami tartego żółtego sera, doprawiam solą i pieprzem. Formuję z
tego placki, w środek wkładam cienką kiełbaskę lub parówkę, ale można i bez
tego i smażę na gorącym tłuszczu. Wychodzi pyszne danie, mniam.

Simona

1. Data: 2004-08-21 20:59:59

Od: "Arleta" <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <A...@o...pl> wrote in message
> Kochana!!!

kochana to moze mowic do mnie maz :))

> Jak trochę porobisz w kuchni, to się nauczysz, że przyprawy są kluczowym
> elementem pichcenia.
Podsmażyć "z przyprawami" potrafi każdy. Z przyprawami
> kamisa, kotaniego, prymata, czy też innymi "świetne" potrawy może
> przygotować większość maluczkich. Ale podsmażyć z przyprawami, które
wpłyną
> na zmysły, pobudzą krążenie, przypomną dzieciństwo - to już jest pewna
> sztuka. Nie wystarczy przepis z torebki.

wiesz ja mam inny sposob myslenia niz ocenianie czlowieka na podstawie
krotkiej linijki czy zaraz krytykowanie
a krytykowac to bardzo łatwo!!
pozatym nie wiesz jak gotuje bo nie znasz mojej kuchni .
a tak sie składa ,ze nie uzywam takich gotowych mieszanek wogule bo sama
sobie kupuje przyprawy
a mam gdzie kupic w roznych dzielnicach miasta z całego swiata a pozatym
sama sobie susze te bardziej polskie ;)

> Przyprawy trzeba czuć. Być z nimi na co dzień. Wiedzieć która, w jakiej
> ilości i jak zmieni smak, kiedy ją dodać, świeżą czy suszoną, itd, itp, et
> cetera...
> Oczywiście, najłatwiej wsypać gotową przyprawę. Tylko co to ma do
> kucharzenia?

przyprawy kazdy sobie moze wybrac sam jakie lubi albo jakie moze jesc bo sa
ludzie co nie moga uzywac niektorych przypraw
albo jakie ma w domu bo jak ci bede kazała dac kesali to co bedziesz miał ?
a pozatym trzeba byc elastyczny do ludzi bo wiesz złosc szkodzi bardzo
watrobie!:)))
Arleta

1. Data: 2004-08-21 21:05:56

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> Na tej samej patelni wbij 2 jajka, polej je sokiem z cytryny

A co ta cytryna z jajkiem robi? Bo mnie to zaintrygowało.
Ewa

1. Data: 2004-08-21 21:48:40

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
pobudzą krążenie, przypomną dzieciństwo - to już jest pewna
> sztuka. Nie wystarczy przepis z torebki.

troche poplynales chlopie :) a co z przyprawami ktorych nie znalem w
dzocinstwie, dajmy na to taki pieprz syczuanski (koniecznie prazony na
patelni przed zastosowaniem) nie byl mi znany jeszcze do niedawna :)

wiku

1. Data: 2004-08-21 22:21:22

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cg8frg$2p2n$1@mamut.aster.pl>, wiku <s...@a...waw.pl>
wrote:

> [...]
> dzocinstwie, dajmy na to taki pieprz syczuanski (koniecznie prazony na
> patelni przed zastosowaniem) nie byl mi znany jeszcze do niedawna :)

Jeżeli chodzi o egzotyczne przyprawy to mam zawsze pewne obawy, które
postaram się Wam zilustrować. Otóż lubię i myślę, że nieco znam
węgierską kuchnię. To nic nadzwyczajnego, należy ona do rodziny kuchni
środkowoeuropejskich, tak jak nasza. Otóż, jak zapewne wiecie, ważną
przyprawą dla tej kuchni jest papryka w proszku. Na Węgrzech, owszem
można kupić paprykę w proszku, w wielu odmianach i w znakomitym gatunku.
U nas też jest węgierska papryka do dostania, sprzedaje ją f-ma Kotanyi,
ale już tylko w dwu gatunkach (słodkim i ostrym) i nie w takiej dobrej
jakości. Reszta tego, co jest u nas na rynku nadaje się na pokarm dla
karaluchów. (No, może są jakieś specjalistyczne sklepiki) Jednak zanim
nie pojechałem na Węgry, nie jadłem tamtejszych potraw, nie przeczytałem
kilku dobrych książek o węgierskiej kuchni, nie kupiłem tam papryki i
sam nie zrobiłem dań według dobrych przepisów, nie miałem pojęcia o
różnicy jaka tu istnieje.
Dlatego zawsze sceptycznie podchodzę do prób używania w kuchni
egzotycznych przypraw czy to w ramach naśladowania dań kuchni
egzotycznych, czy to w ramach eksperymentów;zwłaszcza z produktów
dostępnych u nas w handlu. Podejrzewam, że różnice są tu większe
jeszcze niż w przypadku stosunkowo bliskiej nam kuchni węgierskiej.
Zawsze też wątpię w znajomość egzotycznych kuchi opartych na wizytach w
cudzoziemskich restauracjach.

Goethe powiedział: "Wer den Dichter will verstehen, muß in Dichters
Lande gehen", kto chce zrozumieć poetę, musi pojechać do jego ojczyzny.
Z zachowaniem wszelkich należnych proporcji, zawsze będę twierdził, że
to samo odnosi się do gotowania. ;-) Nie wystarczą przepisy, nie
wystarczą przyprawy ze sklepików kolonijnych. ;-) Kuchnię trzeba poznać
z bliska i ją zrozumieć. Trzeba ją robić "podług nieba i zwyczaju".

Władysław

1. Data: 2004-08-22 07:05:30

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:
> [...]
> przepisy, nie wystarczą przyprawy ze sklepików kolonijnych. ;-)
> Kuchnię trzeba poznać z bliska i ją zrozumieć. Trzeba ją robić

===
Święte słowa.
Może z wyjątkiem tych sklepików kolonijnych, gdzie tylko czekolady, oranżady
i prażynki uświadczysz.

waldek
===

1. Data: 2004-08-22 07:07:58

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> Może z wyjątkiem tych sklepików kolonijnych, gdzie tylko czekolady, oranżady
> i prażynki uświadczysz.

O, mieszkasz na Podlasiu? ;)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-08-22 07:11:04

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cg9gk6$588$3@inews.gazeta.pl>,
"waldek" <A...@o...pl> wrote:

> ===
> Święte słowa.
> Może z wyjątkiem tych sklepików kolonijnych, gdzie tylko czekolady, oranżady
> i prażynki uświadczysz.

Cholera. Miały być sklepiki kolonialne, oczywiście Ale byłem już
zmęczony i senny i dowcip popsułem. Na sztczęście zaraz jadę na urlop.
;-)

Władysław

1. Data: 2004-08-22 17:31:35

Od: "eM eL" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Medea <e...@p...fm> napisał(a):

> Użytkownik "eM eL" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
>
> A co ta cytryna z jajkiem robi? Bo mnie to zaintrygowało.

Sprobuj...
Jajko smazone jest - dla mnie - mdle, a wiec podlanie go odrobina soku z
cytryny i/albo sosu Worcestershire daje troche kwasnawy posmak do calosci.

1. Data: 2004-08-22 19:32:20

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arleta wrote:
> "waldek" <A...@o...pl> wrote in message
>
> kochana to moze mowic do mnie maz :))
===
A mówi? Pozdrawiam męża. ;-)
===

> [...]
> a mam gdzie kupic w roznych dzielnicach miasta z całego swiata a
> pozatym sama sobie susze te bardziej polskie ;)
_W_ogóle_, to świetnie. Przyczepiłem się dlatego, że to, co napisałaś
poprzednio wyglądało na przepis.
===

> [...]
> albo jakie ma w domu bo jak ci bede kazała dac kesali to co bedziesz
> miał ? a pozatym trzeba byc elastyczny do ludzi bo wiesz złosc

To napisz jeszcze o tych przyprawach, które Ty dajesz.

waldek
===

zupa pomidorowa z ziemniakami
Kurczak z KFC??........:>