pierogi z mięsem - pytania banalne

1. Data: 2007-02-27 06:45:41

Temat: pierogi z mięsem - pytania banalne
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zamiar zrobić dzis pierogi z mięsem na obiad, ale chciałam je zrobić
kilka godzin wcześniej przed ugotowaniem.
Wcześniej po zrobieniu albo od razu je gotowałam, albo zamrażałam, a
teraz musiałyby poleżeć surowe jakieś 3-4 h.
W przypadku np. takich knedli ze śliwkami ciasto rzednie (mam nadzieję,
że dobrze to określiłam, wiec trzeba je gotować od razu po zrobieniu), a
co z pierogami z mięsem? nie rozpłyną mi się?

Anka P.

2. Data: 2007-02-27 07:56:40

Temat: Re: pierogi z mięsem - pytania banalne
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. napisał(a):
> [...]
> że dobrze to określiłam, wiec trzeba je gotować od razu po zrobieniu), a
> co z pierogami z mięsem? nie rozpłyną mi się?

Nie rozpłyną, za to mogą trochę obeschnąć. Najlepiej rozłóż je na
stolnicy i przykryj czystą ściereczką. Takie pierogi, które trochę
poleżały z reguły ciut dłużej się gotuje.

--

Paulinka

3. Data: 2007-02-27 08:52:45

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Lut, 07:45, "Anka P." wrote:
> [...]
> Wcześniej po zrobieniu albo od razu je gotowałam, albo zamrażałam, a
> teraz musiałyby poleżeć surowe jakieś 3-4 h.

A jakie masz zastrzeżenia do ponownego wrzucenia ich na wrzątek, tuż
przed podaniem? Przecież ich smak jest wtedy taki, jak świeżo
ugotowanych:)
Boisz się, że się posklejają?
Ja dodaję parę kropel oliwy do wody, a po wyjęciu układam ugotowane
pierogi każdy osobno i po paru minutach przenoszę na drugi talerz
jednocześnie je odwracając.
I dopiero wtedy, takie suche, przekładam do miseczki.
Wiem, że niektórzy po ugotowaniu pierogów, zaraz je płuczą w zimnej
wodzie. Ale dla mnie ten proces jest bardziej skomplikowany i
czasochłonny, więc go nie stosuję.

--
Pozdrawiam :)
JM

4. Data: 2007-02-27 09:03:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
ps.com...
On 27 Lut, 07:45, "Anka P." wrote:
> [...]

Wiem, że niektórzy po ugotowaniu pierogów, zaraz je płuczą w zimnej
wodzie. Ale dla mnie ten proces jest bardziej skomplikowany i

Witaj!

Daję dość dużo oleju do wody, a po odcedzeniu też je spryskuję olejem - po
wstrząśnięciu - do miski, a po wystygnięciu do woreczka foliowego, i
zakręceniu drucikiem bądź zgrzanie z odpompowaniem powietrza i do
zamrażarki. Po rozmrożeniu uszka i owocowe na chwilę do wrzątku, ruskie na
patelnię. Do gotowania później zostają na stolnicy - pod ściereczką, ale
znacznie częściej osobno farsz i osobno ciasto - łatwo dorobić...

5. Data: 2007-02-27 09:30:09

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. napisał(a):
> [...]
> że dobrze to określiłam, wiec trzeba je gotować od razu po zrobieniu), a
> co z pierogami z mięsem? nie rozpłyną mi się?

Gora obeschnie, a dol przyklei sie do podloza, nawet jak podsypiesz
maka. Ja bym ugotowala i podala odsmazone na patelni.

th

6. Data: 2007-02-27 09:31:44

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" <p...@w...pl> wrote in message
> maka. Ja bym ugotowala i podala odsmazone na patelni.

Mozna nie odsmazac, tylko wrzucic do wrzatku na chwile i odgrzac.

pozdr

cherokee

Sos do caprese.
Bakłażan