pizza .. jak piec ...

1. Data: 2004-10-11 13:00:00

Temat: pizza .. jak piec ...
Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj to)> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!

Chcialbym sie dowiedziec jak upiec dobrze pizze ... chce zrobic pizze na
cienkim ciescie i dobrze upieczona taka jak w niektorych pizzeriach ... i
wlasciwie w tych pizzeriach do jakiej temp. jest rozgrzany piec bo to moze w
tym tkwi najwiekszy problem ...

Pozdrawiam
Lukasz G

1. Data: 2004-10-11 13:37:33

Temat: Re: pizza .. jak piec ...
Od: "qbs" <q...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

przyłączam sie do pytania, a i jeszcze jedno;) jakiego sera najlepiej użyć?

1. Data: 2004-10-11 14:41:18

Od: "alien71" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "qbs" <q...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> przyłączam sie do pytania, a i jeszcze jedno;) jakiego sera najlepiej
> użyć?

Ja robię pizzę na cienkim cieście w ten sposób, że piekarnik rozgrzewam na
fula i na pizzy nie może być grubo farszu. Wkładam pizzę do nagrzanego
piekarnika BEZ SERA i piekę cały czas obserwując. Gdy pizza zaczyna łapać
kolor tzn. lekko brązowieć wyciągam i nakładam sera, wkładam z powrotem do
piekarnika i czekam aż ser się roztopi. Sera daję takiego jakiego akurat mam
i zawsze mi wychodzi. Ser jest wtedy rozciągliwy jak w pizzerii i nie jest
przypalony lub suchy jak by wyglądał gdy da się go od razu na pizzę.
Pozdrawiam i smacznego.

1. Data: 2004-10-11 15:52:25

Od: "Paula" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

powinna byc oczywiscie mozzarella, no i...piec na drewno, jak w prawdziwych
wloskich pizzeriach. w domu nigdy nie osiagnie sie takiego smaku niestety.

pozdr
paula

1. Data: 2004-10-11 17:28:28

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"allesek" <a...@i...pl(skasuj to)> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> wlasciwie w tych pizzeriach do jakiej temp. jest rozgrzany piec bo to moze

W pizzeriach sa pieczone krotko ca. 5min. na rozgrzanym kamieniu.
Ilona

1. Data: 2004-10-12 08:12:55

Od: "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paula" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> powinna byc oczywiscie mozzarella, no i...piec na drewno, jak w
prawdziwych
> wloskich pizzeriach. w domu nigdy nie osiagnie sie takiego smaku niestety.

A co jak ktos ma w domu piec na drewno? ale jego dom nie jest pizzeria?

AJA

1. Data: 2004-10-12 08:13:47

Od: "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja robię pizzę na cienkim cieście w ten sposób, że piekarnik rozgrzewam na
> fula i na pizzy nie może być grubo farszu. Wkładam pizzę do nagrzanego
> piekarnika BEZ SERA
Ale dodatki juz polozone?
Jak wloze tak z dodatkami to mi powysycha wedlinka i pieczarki :(
A moze cos nie tak robie?

AJA

1. Data: 2004-10-12 12:33:54

Od: "alien71" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Ale dodatki juz polozone?
> Jak wloze tak z dodatkami to mi powysycha wedlinka i pieczarki :(
> A moze cos nie tak robie?
>
> AJA

Dlatego trzeba piekarnik nastawić na najwyższą temperaturę. Wędlinka może
się trochę powykręcać, ale jak nałoży się na końcu sera, to wszystko się
potem ładnie ułoży.
Ja raz spróbowałem tak piec (bez sera) i teraz inaczej nie piekę (a robię
tak już od trzech lat).

1. Data: 2004-10-12 12:45:51

Od: "alien71" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Paula" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> prawdziwych
>
> A co jak ktos ma w domu piec na drewno? ale jego dom nie jest pizzeria?
>
> AJA

Jeśli jest to piec na drewno do pieczenia to jeszcze lepiej.
Ale obowiązuje tu inna technika - piecze się z serem.
W piecach takich panuje o wiele większa temperatura (oczywiście jak się
odpowiednio nachajcuje) i pizzę wsadza się na bardzo krótko około minuty
dwóch (temperatura powinna być naprawdę wysoka). Mój brat pracuje w takiej
pizzerii z piecem opalanym drewnem z stąd o tym wiem. Ale niestety nic nie
wychodzi za pierwszym razem. Do odpowiedniej receptury i sposobu pieczenia
trzeba dojść metodą prób i błędów i w żadnym razie nie trzeba się zniechęcać
jak coś nie wyjdzie. Ja już od trzech lat piekę pizzę i zawsze coś dodam lub
coś ujmę z tej techniki.
Człowiek uczy się całe życie.
Pozdrawiam i smacznego.

cream of tartar - jak po naszemu?
miesne nadzienie do naleśników
Ach te baby :-)
"Smakowite domowe ciasta"
German justice destroyed my life - help!