plesn na zoltym serze

1. Data: 2011-01-09 11:54:45

Temat: plesn na zoltym serze
Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W lodowce leza mi od miesiaca dwa duze kawalki zoltego sera oryginalnie
zapakowane w sklepie w folie.
Niestety pod folia powstala na serze plesn.
Powiedzcie mi czy taka plesn jest trujaca i ser nadaje sie do wyrzucenia,
czy tez mozna plesn odkroic i reszte zjesc?

--
Tomasz

5770 (20110108) __________

2. Data: 2011-01-09 12:02:36

Temat: Re: plesn na zoltym serze
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-09 12:54, Tomasz pisze:
> [...]
> Powiedzcie mi czy taka plesn jest trujaca i ser nadaje sie do
> wyrzucenia, czy tez mozna plesn odkroic i reszte zjesc?

Jeśli są oryginalnie zapakowane, to na pewno jest na nich data
przydatności do spożycia. Założę się, że już dawno minęła.

Aha, masz na myśli "oryginalnie" zapakowane w sklepie? Czyli po prostu
pokrojone w sklepie i zawinięte w folię? To sobie odpuść już ten ser.

Ewa

3. Data: 2011-01-09 12:06:49

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niestety pod folia powstala na serze plesn.
> Powiedzcie mi czy taka plesn jest trujaca i ser nadaje sie do wyrzucenia, czy tez

Wywalić, pleśń powstała w takich warunkach jest trująca, toksyny przenikają przez
cały ser, a nie
tylko tam gdzie pojawiają się widoczne ogniska pleśni. Na przyszłość polecam pozwolić
serowi
,,oddychać", lepiej użyć papieru śniadaniowego niż foliowego worka

4. Data: 2011-01-09 12:34:52

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Powiedzcie mi czy taka plesn jest trujaca i ser nadaje sie do
> wyrzucenia, czy tez mozna plesn odkroic i reszte zjesc?

PLEŚŃ nie jest trująca, toksyny przez nią wytwarzane są trujące i
rakotwórcze. Od razu uwaga - przenikają przez cały wyrób, więc wyrzuć
całość, nie oszczędzaj na zdrowiu.

--
Pozdrawiam - Aicha

5. Data: 2011-01-09 14:29:58

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisał

> PLEŚŃ nie jest trująca, toksyny przez nią wytwarzane są trujące i
> rakotwórcze. Od razu uwaga - przenikają przez cały wyrób, więc wyrzuć
> całość, nie oszczędzaj na zdrowiu.

Dzieki, tak tez myslalem ale nie bylem pewien w stosunku do serow.
Ale mam w lodowce rowniez inny ser "Rokpol" ktory z natury ma zielona plesn
w sobie i tez po takim samym okresie czyli ok 1 miesiaca zauwazylem ze i ten
rokpol pokryl sie nowym meszkiem.
W tej sytuacji mam problem, czy ten nowy nalot na rokpolu to jest tes sam
gatunek plesni i mozna go dalej jesc czy nalezy go tez wyrzucic.

Nastepne pytanie to czy mozna te sery, lekko zaplesniale miejscami dawac
kotom lub psom. Mam 8 kotow zyjacych na wolnosci i 3 duze psy.

--
Tomasz

5771 (20110109) __________

6. Data: 2011-01-11 23:10:14

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-09 15:29, Tomasz pisze:

> [...]
> W tej sytuacji mam problem, czy ten nowy nalot na rokpolu to jest tes
> sam gatunek plesni i mozna go dalej jesc czy nalezy go tez wyrzucic.

Pleśń NA rokpolu nie jest pleśnią szlachetną. Ten ser jest zaszczepiany
do wewnątrz odpowiednim szczepem, na zewnątrz nie ma prawa jej być. I
też z pewnością ma przekroczony termin przydatności.

> Nastepne pytanie to czy mozna te sery, lekko zaplesniale miejscami dawac
> kotom lub psom. Mam 8 kotow zyjacych na wolnosci i 3 duze psy.

Przeczytaj pierwszy artykuł:
http://www.wsse.gorzow.pl/?mod=news&act=detail&cID=3
07&nID=2148
- i zdecyduj, czy stać Cię na leczenie zwierzaków, czy będziesz wolał je
od razu usypiać.

--
Pozdrawiam - Aicha

Racuchy w mikrofali ?