Zdrowe obiady

1. Data: 2011-01-05 21:04:04

Temat: Zdrowe obiady
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki pomysł przy okazji wątku o śmieciowym żarciu ;), żebyśmy się
podzielili ze sobą pomysłami na ZDROWE obiady chętnie jadane przez dzieci.
U mnie najchętniej zjadane są:

mięsne:
- pulpeciki w sosie pomidorowym
- kotlety schabowe
- pieczone udka z kurczaka
- podsmażone kawałki mięsa z piersi indyka (ew. kurczaka) i duszone z
różnymi warzywami wymieszane z ryżem albo zawinięte w tortillę
- pieczona wieprzowina z sosem pieczeniowym (ale to mniej chętnie)
- spaghetti z sosem pomidorowo-mięsnym
- potrawka z kurczaka (czasem chętnie, czasem mniej)

To wszystko z ziemniakami gotowanymi lub pieczonymi, makaronem, ryżem i
warzywami gotowanymi na parze, rzadziej z surówką.

niemięsne albo półmięsne:
- naleśniki na słodko
- pizza ;)
- makaron z brokułami, pieczarkami, wędzonym boczkiem w białym sosie

zupy:
- rosół
- rosół
- rosół
- rosół
- no dobrze, czasami pomidorowa, czasami jarzynowa (b. rzadko)

Ewa

2. Data: 2011-01-05 21:20:29

Temat: Re: Zdrowe obiady
Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam taki pomysł przy okazji wątku o śmieciowym żarciu ;), żebyśmy się
> podzielili ze sobą pomysłami na ZDROWE obiady chętnie jadane przez dzieci.
> [...]

W sosie szarym.

> - kotlety schabowe

Złote kotlety - czyli z piersi kurczaka. :-)

> - pieczone udka z kurczaka

Ja robię pałki (uda) z patelni. Najpierw podsmażam na mocmym ogniu z obu
stron, potem podlewam to wodą i duszę, duszę, duszę, a tak z dobrą godzinę.
Jak woda odparuje to na sam koniec dobrze je podsmażam z każdej strony.
Palce lizać. :-)

> - podsmażone kawałki mięsa z piersi indyka (ew. kurczaka) i duszone z
> różnymi warzywami wymieszane z ryżem albo zawinięte w tortillę

Robiliśmy też. Młodszy się zajadał, starszy nawet nie spojrzał.

> - pieczona wieprzowina z sosem pieczeniowym (ale to mniej chętnie)

Wołowina pieczona z miodem i musztardą. My starzy się zajadamy, młodsi nie
bardzo :-)

Wołowina pod postacią bitek, lub gulaszu. Z kaszą gryczaną i kiszoniakiem -
mniam.

> - spaghetti z sosem pomidorowo-mięsnym

To zawsze.
Też z wołowego.

Staramy się jak najmniej jeść wieprzowiny.

> - potrawka z kurczaka (czasem chętnie, czasem mniej)
>
> To wszystko z ziemniakami gotowanymi lub pieczonymi, makaronem, ryżem i
> warzywami gotowanymi na parze, rzadziej z surówką.

Moi przepadaja za makaronem. Nawet do kotleta każą sobie robic :-)
Z warzyw do obiadu to albo na parze, albo mizeria/sałata ze śmietaną.

> niemięsne albo półmięsne:
> - naleśniki na słodko

Z nutellą ;-)
Bo z serem nie tkną.

> - pizza ;)

To wiadomo ;-P

> - makaron z brokułami, pieczarkami, wędzonym boczkiem w białym sosie

Makaron z warzywami (sezonowe jesienne) i pomidorami - czyli cos a'la leczo
:-)

> [...]
> - rosół
> - rosół
> - no dobrze, czasami pomidorowa, czasami jarzynowa (b. rzadko)

No nieee - o moich dzieciach piszesz chyba :-)
U mnie tylko rosół by jedli.
Pomidorową czasem przemycę a jarzynową to pod postacią krupnika.
Ale na 1 miejscu rosół.

--
Sylwia
Piotrek (3-01-2001)

3. Data: 2011-01-05 21:36:22

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-05 22:20, Szpilka pisze:

> Wołowina pod postacią bitek, lub gulaszu. Z kaszą gryczaną i
> kiszoniakiem - mniam.

No tak, oczywiście zapomniałam o gulaszu wołowym. Widocznie za rzadko
występuje. No i potrawka z cielęciny z papryką, pieczarkami i ogórkiem
kiszonym.

> Z nutellą ;-)
> Bo z serem nie tkną.

Ja ma zasadę - jeden musi być z serem, a drugi może być z dżemem. Z
nutellą na szczęście Maja nie lubi naleśników.

> Pomidorową czasem przemycę a jarzynową to pod postacią krupnika.

O, i zapomniałam o krupniku. Też może być.

> Ale na 1 miejscu rosół.

To hodujemy podobne typy w domu. ;)

Ewa

4. Data: 2011-01-05 21:45:44

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam taki pomysł przy okazji wątku o śmieciowym żarciu ;), żebyśmy się
> podzielili ze sobą pomysłami na ZDROWE obiady chętnie jadane przez dzieci.
> [...]

w sosie pieczarkowym, ale najlepiej bez pieczarek ;)

> - kotlety schabowe

schabowe i z kurczaka, ale też zależy od humoru. Jednego razu kotlet znika w
tempie ekspresowym, innego dnia są modlitwy nad talerzem...

> - pieczone udka z kurczaka

My uwielbiamy, młody nie bardzo, choć ostatnio uwzięłam się i targuję się o
niewielkie kawałki mięsne. Z bólem przechodzą mu przez gardło ;)

> - podsmażone kawałki mięsa z piersi indyka (ew. kurczaka) i duszone z
> różnymi warzywami wymieszane z ryżem albo zawinięte w tortillę

Jak najbardziej, oby tylko nie było za dużo warzyw. Najchętniej takie mięso
z ryżem i ew. delikatnym sosikiem (pieczeniowym, pomidorowym)

> - pieczona wieprzowina z sosem pieczeniowym (ale to mniej chętnie)

Absolutnie nie....
> - spaghetti z sosem pomidorowo-mięsnym

Oj tak, a im więcej mięsa mielonego w sosie tym lepiej :)

> - potrawka z kurczaka (czasem chętnie, czasem mniej)

Jakieś takie podobne te nasze dzieci :))

O jeszcze z mięsnych to mogą być:
kotlety mielone
roladki schabowe w sosie pomidorowym (seria pomysł na... robiona oszukańczo
bez kupowania bazy w torebce ;p)

Do tego surówki słoikowe (sałatka obiadowa), mizeria, surówka z kapusty
pekińskiej. Czasami marchewka z jabłkiem.

> [...]
> - naleśniki na słodko
> - pizza ;)
> - makaron z brokułami, pieczarkami, wędzonym boczkiem w białym sosie

Kasza gryczana, kefir/maślanka/jogurt naturalny oraz skwareczki z boczku
wędzonego

Czasami bez boczku, ale za to z keczupem

Sałatka ziemniaczana i kiełbasa przyrumieniona na patelni.

Makaron z białym serem i dżemem.

Wszelkie zapiekanki o składzie: ziemniaki/makaron, jajko, pieczarki,
kiełbasa, i co mi się nawinie ;) Aczkolwiek najszybciej znikają podstawowe
składniki: makaron/ziemniaki oraz kiełbasa.

> [...]
> - rosół
> - rosół
> - no dobrze, czasami pomidorowa, czasami jarzynowa (b. rzadko)

Rosól uwielbiał jak był młodszy. Teraz od biedy może być.
Ale jeszcze: pomidorowa, krupnik, ziemniaczana, jarzynowa (ale bez
kalafioru, fasolki, brokułów, brukselki), ogórkowa, ryżowa (w zasadzie rosól
z ryżem i podstawowymi warzywami w kosteczkę).

Ale powiem szczerze, że mój model dziecka jest taki, że dziś zje z apetytem
krupnik, a następnym razem siedzi nad nim i grzebie łyżką w talerzu.

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

5. Data: 2011-01-05 21:58:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 5 Jan 2011 22:20:29 +0100, Szpilka napisał(a):

> Z nutellą ;-)

http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=4681277

"niestety boje sie, ze sa w polsce matki, ktore wierza ze tluszcz
zmiksowany z cukrem i kakao to najlepsze sniadanie jakie moga dzieciakowi
poda..."

"zmielone orzechy? pogrzalo Cie ? tam jest DODATEK zmielonych orzechow, to
nie jest krem z orzechow, baze stanowia wlasnie takie "margarynowe" miekkie
tluszcze i cukier"

"skład nutelli:
cukier, olej roślinny, orzechy laskowe(13%), odtłuszczona kakao (7,4%),
odtłuszczone mleko w proszku (5%), laktoza, serwatka w proszku, emulgator:
lecytyna sojowa, aromat"

"no wlasnie, wychodzi na to ze nutella to w okolo 70% tluszcz i cukier"

6. Data: 2011-01-05 22:02:23

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-01-05 22:04, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
> Mam taki pomysł przy okazji wątku o śmieciowym żarciu ;), żebyśmy się
> podzielili ze sobą pomysłami na ZDROWE obiady chętnie jadane przez dzieci.

Zdrowe nie występują.

> U mnie najchętniej zjadane są:
>
> mięsne:

Różne panierowane beleco, może być i filet z kurczaka byle był dobrze
sklepany, aby nie zobaczył włókien.

> [...]
> różnymi warzywami wymieszane z ryżem albo zawinięte w tortillę
> - potrawka z kurczaka (czasem chętnie, czasem mniej)

Moja własna krwawica nie lubi qry. Bolesne.

> niemięsne albo półmięsne:

Jajka. Jajka. Jajka.
A... ruskie też ostatnio.

> zupy:

Nie występują. Zupa jest ble.

Może w ogóle ustalmy, że Młode nie je obiadów z jakichś ideologicznych
powodów.

Qra
--
nielimitowana

7. Data: 2011-01-05 22:02:45

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-05 22:45, Justyna Vicky S. pisze:

> roladki schabowe w sosie pomidorowym (seria pomysł na... robiona
> oszukańczo bez kupowania bazy w torebce ;p)

A czy one nie są z żółtym serem? Bo u nas ser nie przejdzie. Jak robisz
ten sos? Przecier pomidorowy plus śmietana?

> Sałatka ziemniaczana i kiełbasa przyrumieniona na patelni.

Kiełbaska biała przypiekana też może być, zwłaszcza ta cienka. Ale
ostatnio bez entuzjazmu

> jarzynowa (ale bez
> kalafioru, fasolki, brokułów, brukselki)

To co jest w tej jarzynowej? ;)

> Ale powiem szczerze, że mój model dziecka jest taki, że dziś zje z
> apetytem krupnik, a następnym razem siedzi nad nim i grzebie łyżką w
> talerzu.

To chyba wszystkie tak mają - czasem im smakuje, a następnym razem nie
chcą tknąć. I bądź tu człowieku mądry.

Ewa

8. Data: 2011-01-05 22:12:06

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-05 22:58, Ikselka pisze:

> "niestety boje sie, ze sa w polsce matki, ktore wierza ze tluszcz
> zmiksowany z cukrem i kakao to najlepsze sniadanie jakie moga dzieciakowi
> poda..."

To już teraz naleśniki z obiadu do śniadania przewędrowały? Nieźle :D

9. Data: 2011-01-05 22:17:07

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam taki pomysł przy okazji wątku o śmieciowym żarciu ;), żebyśmy
> się podzielili ze sobą pomysłami na ZDROWE obiady chętnie jadane przez
> dzieci.
> U mnie najchętniej zjadane są:

(...)

Niestety żadna z tych potraw, ktore wymieniłas nie jest ZDROWA.

10. Data: 2011-01-05 22:17:26

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> "niestety boje sie, ze sa w polsce matki, ktore wierza ze tluszcz
> zmiksowany z cukrem i kakao to najlepsze sniadanie jakie moga dzieciakowi

A dlaczego zaraz na śniadanie.
Ja naleśniki robię jako podwieczorek, ewentualnie kolacja.
A to i tak raczej w weekendy, bo tylko wtedy dzieciaki moje jedzą słodycze.
Jeszcze nikt nie umarł od 3 naleśników cienko posmarowanych nutellą.

> [...]
> lecytyna sojowa, aromat"
>
> "no wlasnie, wychodzi na to ze nutella to w okolo 70% tluszcz i cukier"

No straszne.
Wiesz wszystko jest dla ludzi.
U mnie słoik nutelli idzie dłuuuugo. W tym i tak podjadam ja z mężem.
Łyżeczką :-)

Sylwia

Herbata angielska
Kaczka z jabłkami.