Zdrowe obiady

91. Data: 2011-01-06 19:12:14

Temat: Re: Zdrowe obiady
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Jan 2011 19:58:27 +0100, krys napisał(a):

> Fe brzydkie to jest relatywiozowanie nieuczciwości. Zwłaszcza przez kogoś,
> kto czuje się upoważniony do rozstawiania innych po kątach.

Jak widać - nie tylko ja się czuję upoważniona :-)

> Bo i tak niczego nie zmianiają. Nie zmiękczysz w ten sposób odbioru siebie.

:-) Twardo.

92. Data: 2011-01-06 19:17:33

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Placki kiedyś robiłam, ale raz Maja mi po nich nieźle haftowała, więc już
> nie robię. Nie wiem, czemu, może za tłuste były?

Może to raczej przypadek? Musisz spróbować :)
A to mi podsuwa pomysł na obiad na następny tydzień - po ostatnim
świątecznym mięsie odechciewa mi się mięsnych i półmięsnych dań, najchętniej
bym niemięsne wsuwała ;)

--
Justyna Vicky S.

93. Data: 2011-01-06 19:34:07

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
wiadomości news:ig47ek$k4d$1@node1.news.atman.pl...
> Mało urozmaicone to menu małej. Mam nadzieję, że chociaż sami się nie
> ograniczacie do ww potraw ;)

Znając życie to połowy potraw Ewa nie wypisała :)

Są pewne rzecyz, które się gotuje w sezonie, albo sporadycznie.

> Michał je wszystko, co ugotuję, Maciek jest wybredny przeokrutnie z
> poniższej listy je niewiele rzeczy. Ogólnie jest mięsożerny i nastawiony
> anty na warzywa.

U nas wygląda to tak, że co ja ugotuję to musi być zjedzone. Innej opcji nie
ma. Jeszcze jak teściu był chory to szlag mnie trafiał jak miałam gotować wg
niego, dziecka, siebie... Powiedziałam, że to nie restauracja i tego się
trzymam. Młody na argument, że nie dostanie nic innego zwykle zjada to co
dostaje, a przynajmniej większość.

> mięsne:
>
> - gulasze wszelkiego rodzaju (wołowe, wieprzowe)

Gotuję rzadko.

> - spaghetti bolognese, carbonara (z szynką)

Zwykle bolognese wystarcza, innych nikt nie chce jeść, sama bym musiała
zjadać.

Z tego co wypisałaś to większość rzeczy gotuję, ale sporadycznie i bez
większej radości dla dziecka ;) No może poza gołąbkami, które juz zjada z
kapustą, bo wcześniej jadł tylko farsz. A to po zrobieniu kilka razy
"gołąbków inaczej" gdzie kapusta jest szatkowana do masy.

Zapomniałam oczywiście o plackach ziemniaczanych, plackach jabłkowych,
racuchach, ryżu z jabłkami.

Z zup też sporo uciekło, bo przecież moje dziecko uwielbia gorchówkę z
boczusiem ;) barszcz biały, ale tylko jak mama gotuje

> [...]
> za to wcinają marchewkę z groszkiem na gęsto, fasolkę szparagową z bułką
> tartą, kalafiora, surówkę z kiszonej kapusty, ogórki kiszone, korniszony,
> surówkę z czarnej rzepy, sałatę ze śmietaną, mizerię, sałatę z vinegretem,
> surówkę z pora z jabłkiem, surówkę z kapusty pekińskiej, surówkę z
> marchewki z jabłkiem i chrzanem, pikle z ogórków, sałatkę szwedzką,
> gotowaną włoską kapustę z bułką tartą, surówkę z rzodkiewki ze śmietaną i
> dymką, gotowane brokuły, modrą kapustę i pewnie wiele innych rzeczy, które
> robię sezonowo albo jak mi się trafi dobry produkt.

Tutaj za taki repertuar to dałabym się pokroić ;) młody ma ograniczone
możliwości w tym kierunku aczkolwiek uwielbia ogórki wszelkiej maści
(kiszone, konserwowe, zielone), mizerię i inne słoikowe kapuściane... Zjada
z trudem inne wynalazki.

> Ogólnie wnioski mam takie, że jedzą raczej zdrowo, chociaż zdaję sobie
> sprawę, że żeberka w sosie to pierwszy krok do miażdżycy ;)
> Staram się kupować produkty dobrej jakości i nie kupuję gotowców.

Trzeba wyluzować i znaleźć złoty środek. nie dajmy się zwariować.

Był u nas taki czas, że młody jadł tylko ziemniaki, przetwory z ziemniaków
(kluski, placki, frytki) i makarony. ŻADNEGO mięsa (poza gotowanym w
rosole), żadnych surówek... Porównując teraz to ma bardzo bogaty repertuar
;)

A co do ryb - moja mama uwielbia ryby - różne, ja podobnie - ciągle jakieś
śledzie kupuję, wędzone. Gdy na obiad smażę rybę to najwięcej jej mam na
talerzu. Natomiast moje dziecko sporadycnie zjada rybę ze smakiem, ostatnio
przed świętami i w czasie świąt. zjadł i nie było problemu. Ale przeważnie
namówienie na kawałek ryby to zadanie z gwiazdką ;)

--
Justyna Vicky S.

94. Data: 2011-01-06 19:41:24

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-06 19:54, Iwon(K)a pisze:

> znaczy wszyscy, ktorzy odwazyli skrytykowac Twoje "zdrowe" posilki
> pisza nie na temat-------lol-----

Ta krytyka jakoś mało konstruktywna jest. No i TY to jeszcze nie
wszyscy, chyba coś Ci się pomyliło.

Ewa

95. Data: 2011-01-06 19:45:01

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Jak widać - nie tylko ja się czuję upoważniona :-)

Masz u mnie specjalne względy:->
J.

96. Data: 2011-01-06 19:47:14

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medea napisał:

> Szprotek nie próbowała ze względu na ich wygląd. Ja jako dziecko
> zajadałam się. Nawet z całymi kręgosłupami je zżerałam.

Łby są niestety niejadalne - trzeba najpierw odgryźć i wypluć. A
najgorzej jak się trafi szprotka bez ogona - źle się ja trzyma.

--
Darek

97. Data: 2011-01-06 20:01:40

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Łby są niestety niejadalne - trzeba najpierw odgryźć i wypluć. A
> najgorzej jak się trafi szprotka bez ogona - źle się ja trzyma.

Nie, no łbów nie jadłam, ale szkielety owszem. Zresztą podobno zawierają
dużo wapnia. Ale może to tylko mit?

Ewa

98. Data: 2011-01-06 20:27:41

Od: "eMonika" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl>
napisał w wiadomości news:ig54gc$jqr$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Może to raczej przypadek? Musisz spróbować :)

No, ale placki ziemniaczane nijak pod zdrowy obied nie podpadają; więc może
lepiej nie próbować? Po co ma polubić?

Dla mojego syna (9l.) placki ziemniaczane są kulinarną ohydą nr. 1.
Twierdzi, ze juz sam zapach tłuszczu z tych placków go "zabija".

Moja córcia z kolei dzięki Bogu zazwyczaj haftuje po frytkach, wiec mam
świetne wytłumaczenie dlaczego ich nie kupujemy/zamawiamy. I jak jemy gdiześ
na mieście albo na wakacjach to zaraz słyszę teatralny szept "Mamo, ta pani
je frytki, fuuuj, potem będzie rzygac".

Inna rzecz, że co by nie mówić obserwuję np. na wakacjach gdzie jest
szwedzki bufet, ze nie mniej niż 75% dzieci je głównie frytki. To daje do
myslenia (nie wiem tylko jakim cudem skubane w większości jednak szczupłe
są).

:-) Monika

99. Data: 2011-01-06 20:42:32

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message

> Ta krytyka jakoś mało konstruktywna jest.

jak tej pozostalej reszty (ale rzeczywiscie byc moze Ty na powaznie nie
wiesz
jak sie mozna zdrowo odzywiac)

>No i TY to jeszcze nie wszyscy, chyba coś Ci się pomyliło.

nikt tak nie twierdzi, no chyba, ze znow Ty. Pisalam o _tych_, ktorzy
poddali krytyce
Twoje zdrowe posilki.

i.

100. Data: 2011-01-06 21:53:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Jan 2011 20:45:01 +0100, krys napisał(a):

> Masz u mnie specjalne względy:->
> J.

Dlatego sobie pozwalam na coraz więcej.

Herbata angielska