płyta czy indukcja?

1. Data: 2005-09-04 07:41:40

Temat: płyta czy indukcja?
Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,

w niedługim czasie chciałbym zmienić sobie kuchnię a wraz z nią i sprzęt.

Zastanawiam się nad płytą elektryczną lub kuchenką indukcyjną (posiadam
obecnie gaz, ale ze zwględu na nowe rozwiązanie, wystające palniki, nawet te
nowoczesne, troszkę psują architekturę)....

Proszę mi powiedzieć, jakie są Państwa doświadczenia z w.w. sprzętem, jak to
się ma do energooszczędności i stosowania specjalnych naczyń (ile kosztują w
przybliżeniu).

(ogólnie chodzi mi o poradę, na co się zdecydować... za i przeciw :)

Jeśli będą chętni, serdecznie dziękuję za odp.

2. Data: 2005-09-04 08:43:17

Temat: Re: płyta czy indukcja?
Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

BlackMoon wrote:
> [...]
> obecnie gaz, ale ze zwględu na nowe rozwiązanie, wystające palniki, nawet te
> nowoczesne, troszkę psują architekturę)....

architektura musi być funkcjonalna w tym przypadku. Nigdy nie
zamieniłbym gazu na cokolwiek. Przynajmniej, jeżeli chodzi o gotowanie.
Piekarnik to inksza sprawa.

> Proszę mi powiedzieć, jakie są Państwa doświadczenia z w.w. sprzętem, jak to
> się ma do energooszczędności i stosowania specjalnych naczyń (ile kosztują w
> przybliżeniu).
gary mają dużą rozpiętość cen. Do płyty indukcyjnej potrzebujesz
specjalne gary, do ceranowej mniej specjalne. Ważne, by miały płaskie
denko. A co do energooszczędności, to najlepszy jest gaz, co potem to
zależy jaka płyta elektryczna. HAlogenowe są pod względem poboru energii
podobne do indukcyjnych. Znaczy w tym przypadku chodzi o pojemność cieplną.

> (ogólnie chodzi mi o poradę, na co się zdecydować... za i przeciw :)
zostań przy gazie.

Waldek

3. Data: 2005-09-04 15:01:10

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 4 Sep 2005 09:41:40 +0200, "BlackMoon"
<c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.
address.dyktator.com>
wrote:

> [...]
>
>w nied?ugim czasie chcia?bym zmieni? sobie kuchni? a wraz z ni? i sprz?t.
>
>Zastanawiam si? nad p?yt? elektryczn? lub kuchenk? indukcyjn? (posiadam
>obecnie gaz, ale ze zwgl?du na nowe rozwi?zanie, wystaj?ce palniki, nawet te
>nowoczesne, troszk? psuj? architektur?)....
>

>Prosz? mi powiedzie?, jakie s? Pa?stwa do?wiadczenia z w.w. sprz?tem, jak to
>si? ma do energooszcz?dno?ci i stosowania specjalnych naczy? (ile kosztuj? w
>przybli?eniu).
>
>(ogólnie chodzi mi o porad?, na co si? zdecydowa?... za i przeciw :)
>

>Je?li b?d? ch?tni, serdecznie dzi?kuj? za odp.

Ja to tylko chce wiedziec, jak palniki psuja architekture...a
sagany nie beda psuly???

pierz a czasem trys
K.T. - starannie opakowana

4. Data: 2005-09-04 19:10:56

Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

chodzi o to , że to będzie wmontowane mniej więcej po środku blatu... no i
klops... palniki strasznie skrócą mi blat...
przynajmniej funkcjonalnie.

5. Data: 2005-09-04 19:36:55

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

BlackMoon wrote:
> chodzi o to , że to będzie wmontowane mniej więcej po środku blatu... no i
> klops... palniki strasznie skrócą mi blat...
> przynajmniej funkcjonalnie.

nie za bardzo rozumiem dlaczego. Płyty ceranowej też lepiej nie używać
jako blat. A gar można postawić i tu, i tam.

Waldek

6. Data: 2005-09-04 22:18:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 4 Sep 2005 21:10:56 +0200, "BlackMoon"
wrote:

>chodzi o to , ?e to b?dzie wmontowane mniej wi?cej po ?rodku blatu... no i
>klops... palniki strasznie skróc? mi blat...
>przynajmniej funkcjonalnie.

W ogole nie rozumiem inie potrafie sobie wyobrazic...ale nic to

Pierz
K.T. - starannie opakowana

7. Data: 2005-09-05 04:29:23

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:2ksmh159kooujam20g5c1uv2i1c3dhvn3r@4ax.com...

> W ogole nie rozumiem inie potrafie sobie wyobrazic...ale nic to

Palniki podczas niektórych czynności w kuchni wykonywanych mogą się mu lub
TŻ wbijać w plecy...

Pzdr
Paweł

8. Data: 2005-09-05 04:37:42

Od: Maciej1900 <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Palniki podczas niektórych czynności w kuchni wykonywanych mogą się mu lub
> TŻ wbijać w plecy...Pzdr Paweł

Wielce rozsadna uwaga.Zgadzam sie w 100%.

9. Data: 2005-09-05 07:06:21

Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

ha, ha
ha

to może wytłumaczę....

w tej chwili mam długi blat i jestem do tego przyzywczajony. jest dużo
miejsca, żeby postawić np. roboty i inne sprzęty... jeśli będę miał nieróną
powierzchnię, raczej trudno będzie to zrobić...a płaska jest zawsze płaska

10. Data: 2005-09-05 07:22:14

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Palniki podczas niektórych czynności w kuchni wykonywanych mogą się mu lub
>TŻ wbijać w plecy...
>
>Pzdr
>Paweł

No to trzeba bylo od razu mowic.....a moze tylko ja taka
niedomyslna....

Pierz
K.T. - starannie opakowana

witam po przerwie:))