płyta elektryczna, ceramiczna

1. Data: 2001-07-10 11:09:26

Temat: płyta elektryczna, ceramiczna
Od: "Mir" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

pytanie do użytkowników wyżej wymienionych urządzeń
- jak długo się nagrzewają ?
- jak długo trzymają ciepło po wyłączeniu lub jak szybko stygną,
- jak z opłatami za prąd ?
- jakie odczucia itp.

Pozdrawiam

Mir

1. Data: 2001-07-10 11:55:43

Temat: Odp: płyta elektryczna, ceramiczna
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mir napisał

: pytanie do użytkowników wyżej wymienionych urządzeń
: - jak długo się nagrzewają ?

Bardzo szybko - kilka sekund do minuty - zależy od wielkości "palnika" i żądanej
temperatury.

: - jak długo trzymają ciepło po wyłączeniu lub jak szybko stygną,

Stygną dość wolno, ale jest to zasadniczo ich zaletą. Można "dogotowywać"
potrawy po wyłączeniu kuchenki.

: - jak z opłatami za prąd ?

Wysokie :( Ale za to na zapałkach zaoszczędzisz ;~)

: - jakie odczucia itp.

Urządzenie łatwe do utrzymania w czystości. Nie ma przypalonych i okopconych
garnków. Estetyczny wygląd.
Wady: trzeba uważać, by nic nie spadło na płytę, bo łatwo ją uszkodzić; garnki i
patelnie powinny miec idealnie płaskie dno (nie wszystkie nadają się do
gotowania na płycie).
Tyle ode mnie - jak mi się coś przypomni, to nie omieszkam dopisać.
Aha, pisałam o Whirlpool'u.
Maja

1. Data: 2001-07-10 16:56:45

Temat: Re: płyta elektryczna, ceramiczna
Od: "siepacz" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

nagrzewanie zależy od rodzaju płyt: zwykłe długo się nagrzewają i mają małą
sprawność energetyczną (czytaj wysokie koszty), płyty szybkogrzejne Hi Light
nagrzewają się 4-5 razy szybciej, są bardziej oszczędne niż zwykłe, no i
halogenowe najdroższe i najefektywniejsze. Są jeszcze indukcyjne ale to
chyba nie na naszą kieszeń.
Z tym zużyciem prądu wcale nie jest tak źle bo płyta taka nie ciągnie cały
czas energii ale co 20-30 sekund włącza się na 5-6 sekund
Z utrzymaniem czystości nie ma żadnego problemu, oczywiście nie próbowałem
nigdy zalać jej na amen, ale myślę że i wtedy można sobie poradzić, tym
bardziej, że producent dodaje do takiej kuchenki również specjalny skrobak
dla mniej wprawnych kucharzy.

1. Data: 2001-07-11 12:54:10

Od: "Katarzyna Kuć" <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Używam ok.6 lat i powiem szczerze, że jestem zachwycona - po zalaniu
kompletnym, przypaleniu ( zostawiłam małe co niceco na kilka godzin i
wyszłam) stwierdzam, że jest to rewelacja
Katarzyna

1. Data: 2001-07-11 13:27:27

Od: "Mir" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak ze zużyciem energii ?
a co za tym idzie jakie koszta użytkowania ?
Mir

1. Data: 2001-07-12 07:56:23

Od: "Jacek" <j...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja mam pytanie o zasilanie takiej kuchenki - czy wszystkie są zasilane
380V czy też są zasilane 220V
Dzięki za info
Jacek

1. Data: 2001-07-16 07:51:56

Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"glaeken" <g...@p...com> wrote in message
> [...]
> musisz miec instalacje 3 fazowa i licznik 3 fazowy ( energetyka wymieni ci
> za darmo po zlozeniu pisma o wymiane urzadzenia pomiarowego ). Płyty z
> zasialnie 1 fazowym produkuje np. wrozamet ( teraz mastercook ) i to chyba
> koniec. Pobór mocy przez płyte jest znaczny moc znamionowa tego urzadzenia
> to około 10kW a to juz jest za duzo jak na domową instalacje 1 fazowa (
ten
> mastercook ma około 7-8kW). Co do podłączenia to nie radze (3 fazy) robić
> tego samemu traci sie gwarancje producenta i własnego bezpieczenstwa.

no bez przesady jesli masz zrobiona instalcje 3 fazową to pozostaje tylko
podpiąć druty do złączki z tyłu kuchenki

Stolarz
gipsy szpachlowe vs. gladzie
hydraulika - Kraków
Program do projektowania wnętrz