pranie reczne/w pralce automatycznej

1. Data: 2001-07-09 16:49:57

Temat: pranie reczne/w pralce automatycznej
Od: Adam Legięć (Legiec) <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Dlaczego pewnych rzeczy nie można prać w pralce, tylko wg metki trzeba
ręcznie ? Nie jest to chyba kwestia proszku bo prać ręcznie można i w
proszku "automatowym". Rozumiem to w przypadku wełny, bo delikatna. A
dlaczego w przypadku innych tkanin ?

Adam

1. Data: 2001-07-09 18:36:55

Temat: Re: pranie reczne/w pralce automatycznej
Od: z...@t...eu.org (Malgorzata Krzyzaniak) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Mon, 09 Jul 2001 18:49:57 +0200, przyszła do mnie
wiadomość od <a...@e...pl> i powiedziała:

> [...]
> ręcznie ? Nie jest to chyba kwestia proszku bo prać ręcznie można i w
> proszku "automatowym". Rozumiem to w przypadku wełny, bo delikatna. A

Po pierwsze - pralka "zaciąga" -- wyszarpuje nitki, gumki, a
bardzo delikatne tkaniny (jedwab, rajstopy itp.) po wyjęciu z pralki
wyglądają jak psu z gardła wyjete i nie nadają się do noszenia (tu
pomaga pranie w płóciennym worku lub bawełnianej koszulce z
zawiązanymi otworami). Po drugie -- temperatura prania. Teoretycznie
ustawia się na te 30, 40 czy 50 st., ale na dobrą sprawę nie wiadomo,
na ile pralka wodę rozgrzeje. I po trzecie -- temperatura płukania
jest zwykle niższa niż temperatura prania (do prania pralka grzeje
wodę, potem ją wypuszcza i do płukania wpuszcza zimną. Zanim się
rozgrzeje, niektóre rzeczy mogą się skurczyć). No i po czwarte - w
pralce strasznie łatwo zafarbować całe pranie.

Zuzanka

--
Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ^. .^ http://3276979202/~zuzanka/
= Y =

1. Data: 2001-07-10 09:40:55

Od: Adam Legięć (Legiec) <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgorzata Krzyzaniak wrote:

> [...]
> rozgrzeje, niektóre rzeczy mogą się skurczyć). No i po czwarte - w
> pralce strasznie łatwo zafarbować całe pranie.

Tzn. rzeczy kurczą się pod wpływem za ciepłej wody, za zimnej czy z powodu samej
zmiany temperatury ?

Adam

1. Data: 2001-07-10 09:59:28

Od: z...@t...eu.org (Malgorzata Krzyzaniak) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Tue, 10 Jul 2001 11:40:55 +0200, przyszła do mnie
wiadomość od <a...@e...pl> i powiedziała:

> Tzn. rzeczy kurczą się pod wpływem za ciepłej wody, za zimnej czy z powodu samej
> zmiany temperatury ?

Zmiany temperatury. Jak pierzesz ręcznie, masz wodę w +/- tej
samej temperaturze przez całe pranie (lub stopniowo się ona wychładza).
Nie masz sytuacji, że pranie wyprane w 50 st. zalewasz wodą o
temperaturze 10 st. (czy ile tam w kranach ma).

Zuzanka

*:.
.' Małgorzata Krzyżaniak ..... z...@p...eu.org `.
http://www.venco.com.pl/~zuzanka/
An erotic funeral for witch she's dressed

1. Data: 2001-07-11 09:44:25

Od: "Niuska" <n...@p...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego pewnych rzeczy nie można prać w pralce, tylko wg metki trzeba
> ręcznie ?

Hmmm...a ja mam w pralce (Amica) program pt: pranie reczne. Jeszcze nie
korzystalam, to co recznie to piore wg starych zasad, ale moze kiedys
sprobuje wykorzystac pralke do prania recznego:)

Pozdrawiam
Justyna

1. Data: 2001-07-11 11:27:59

Od: "Joanna" <dziabong1721@NO_SPAMgo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Niuska <n...@p...top.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ih798$q6g$...@h...uw.edu.pl...

> Hmmm...a ja mam w pralce (Amica) program pt: pranie reczne. Jeszcze nie
> korzystalam, to co recznie to piore wg starych zasad, ale moze kiedys
> sprobuje wykorzystac pralke do prania recznego:)

Ja mam pralkę Candy od ponad roku i od tej pory nie piorę ręcznie. Jeszcze
nic mi się nie zniszczyło. Poprostu wkładam wszystko do takiej specjalnej
siateczki zapinanej na zamek i nic się nie zaciąga, nie rozciąga.

Joanna

1. Data: 2001-07-11 11:40:52

Od: Marek Szapajko <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Ja mam pralkę Candy od ponad roku i od tej pory nie piorę ręcznie. Jeszcze
>nic mi się nie zniszczyło. Poprostu wkładam wszystko do takiej specjalnej
>siateczki zapinanej na zamek i nic się nie zaciąga, nie rozciąga.

Możesz coś bliżej? Mam Brandta z programem prania ręcznego i na wyposażeniu
pralki nie było żadnej siatki. Jak ona wygląda i gdzie to kupić?

Pozdrawiam.
--
Marek Szapajko msj<at>cad.pl http://www.msj.cad.pl
Ta wiadomość zawiera wyłącznie moje prywatne opinie.

1. Data: 2001-07-11 12:39:50

Od: Adam Legięć (Legiec) <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:

> [...]
> nic mi się nie zniszczyło. Poprostu wkładam wszystko do takiej specjalnej
> siateczki zapinanej na zamek i nic się nie zaciąga, nie rozciąga.

Siateczka siateczką ale na kurczenie się rzeczy nie pomoże. Czy ten program
"pranie ręczne" zapobiega temu o czym pisała Zuzanka, czyli zmianom temperatury
w którym pływa pranie ? Woda by musiała być najpierw ogrzewana w osobnej
komorze a potem nią zalewane pranie. Chyba nie ma innego sposobu ...

Adam

1. Data: 2001-07-11 13:26:40

Od: Marek Szapajko <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Siateczka siateczką ale na kurczenie się rzeczy nie pomoże. Czy ten program
>"pranie ręczne" zapobiega temu o czym pisała Zuzanka, czyli zmianom temperatury

Obawiam się, że nie. Program ,,pranie ręczne" polega na tym, że temperatura
prania to 30stC, a bęben wykonuje ruch wahadłowe (pół obrotu w lewo, pół
obrotu w prawo itd.). Oprócz tego w programie tym nie ma wirowania.

>w którym pływa pranie ? Woda by musiała być najpierw ogrzewana w osobnej
>komorze a potem nią zalewane pranie. Chyba nie ma innego sposobu ...

Czasem bywają dodatkowe zbiorniki. Służą do magazynowania wody z ostatniego
płukania i wykorzystują ją do prania wstępnego przy następnym wsadzie. Być
może jakoś tą wode podgrzewają.

1. Data: 2001-07-11 13:27:39

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niuska wrote:

> [...]
> korzystalam, to co recznie to piore wg starych zasad, ale moze kiedys
> sprobuje wykorzystac pralke do prania recznego:)

ja tam jestem meska szowinistyczna swinia, i to w dodatku leniwa.
piore na programie welnianym ktory ma tez okreslenie "pranie reczne".
nastawiam 30stopni i maszyna poszla w ruch. jak do tej pory
zaden sweter mi sie nie zbiegl. jedyne negatywne skutki jakie
widze, to poprzecierane lokcie w rekawach. a to dlatego bo lubie
czytac na lezaco :)
pralka ariston, to malenstwo z 5kilowym bebnem i programatorem
elektronicznym.
aha. i wirowanie zmniejszone wg. instrukcji do 600.

btw. jakos nic do tej pory nie udalo mi sie ufarbowac.
umiem posortowac czy co?

--
| Grzegorz Szyszlo mailto:z...@w...lublin.pl | fragmentow w Gaz.Wyb.

Programy do projektowania i aranżacji ???
Kupie blizniak
Lakierobejca na lakierowane meble?
Wynagrodzenie dla zarządcy
Basen