plyta gazowa, piekarnik elektryczny

1. Data: 2003-10-06 15:45:11

Temat: plyta gazowa, piekarnik elektryczny
Od: ": Lukas :" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niebawem zabieram się za remont kuchni w nowym mieszkaniu,
planuje płytę gazową i osobny piekarnik elektryczny.
Na co zwracać uwagę przy wyborze - zwłaszcza chodzi mi
o piekarnik. Modeli jest dużo, funkcje mają najróżniejsze,
a ja w wielu przypadkach nawet nie wiem co jest czym czego.

Jako początkujący podkuchenny ;-) nie potrzebuję zbyt wielu
bajerów (czyt.: funkcji), ale też nie chciałbym, żeby
w krótkim czasie okazało się, że czegoś temu piekarnikowi
bardzo brakuje...

Bardzo proszę o porady - zarówno od strony technicznej
(parametry), jak i "kulinarnej" (możliwości).

Z góry dziękuję.
:Lukas:

PS: I proszę mnie nie odsyłać na listy dot. budownictwa -
chodzi mi o zdanie praktyków ;-)

1. Data: 2003-10-06 17:47:52

Temat: Re: plyta gazowa, piekarnik elektryczny
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo proszę o porady - zarówno od strony technicznej
> (parametry), jak i "kulinarnej" (możliwości).
>
> Z góry dziękuję.
> :Lukas:

Ja proponuje Ci zwrocic baczna uwage na wymiary wnetrza, zwlaszcza
szerokosc. Niektore piekarniki (zwlaszcza Amica) maja wnetrze tak waskie, ze
nasuwa sie pytanie, po jaka cholere to ustrojstwo ma az 60 cm szerokosci,
czyzby tylko ze wzgledu na wymiar szafek?! W waskich piekarnikach niektore
sprzety do pieczenia sie nie mieszcza. Warto miec termoobieg i wbudowany
timer. Jezeli masz kupe forsy do wydania to kup Miele, ktory grzeje az do
300st.C, a szerokosc ma az 80cm.
Milych zakupow!

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-10-13 16:56:45

Od: " : Lukas :" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> Ja proponuje Ci zwrocic baczna uwage na wymiary wnetrza, zwlaszcza
> szerokosc.

Dobra uwaga, nie pomyslalem o tym.

> Warto miec termoobieg i wbudowany timer.
> Jezeli masz kupe forsy do wydania to kup Miele,

Nie mam kupy forsy ;-)

Bardzo proszę jeszcze o jakieś uwagi - miejcie baczenie,
że piszecie do niemal zupełnego "lajkonika" w tych
sprawach. Czy możecie mi skrótowo napisać do czego
np. służy termoobieg, kiedy używa się grzania od góry,
a kiedy od dołu itd? Po prostu które funkcje kiedy się
wykorzystuje, które kiedy są pomocne?

Do tej pory używałem starego piekarnika gazowego
- zapalało się gaz, czekało aż się nagrzeje, potem
się piekło - i tyle. A jaka funkcja w nowoczesnych
piekarnikach odpowiada za "po prostu pieczenie"?
I po co są inne? ;-)

: Lukas :

TORTILLA NADZIENIE
baranina ?