po gastroskopii, wrazenia

1. Data: 2005-05-19 16:28:49

Temat: po gastroskopii, wrazenia
Od: "gobo" <gobo007@USUN_TO.kki.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Jakis czas temu zaczely sie u mnie dziwne objawy: chrypka, zgaga po
posilkach, co jednoznacznie wskazywalo na zoladek,ale....doszlo do
tego kolatanie serca, ogolna nerwowka, budzenie sie w srodku nocy,
bole, jakby idace od serca, ogolne "dudnienie" w uszach , tzn. kladac
sie wieczorem slyszalem w uszach glosno bicie serca - strasznie to
dziwne bylo. Dochodzilo do tego,ze wlaczalem telewizor na timer, by
zasnac w halasie.
Podejrzewano u mnie nerwice, bo nerwusem faktycznie jestem:)
Zrobilem badania krwi i moczu, byl niski poziom sodu i potasu, reszta
ok. Uzupelnialem te braki,ale poprawy przez pol roku zero. Krew ok,
cukier ok, mocz ok, wiec myslalem,ze to serce. Polazlem do lekarza,
porobilem 3 razy EKG , wszystko ok, wina niby byl stres....wiec jakos
zylem.
W koncu zaczelo mnie draznic to odchrzakiwanie po duzych posilkach,
pieczenie w gardle etc. Polazlem do swojego lekarza i tlumacze,ze mam
prace taka,ze siedze 8h dziennie i gadam z klientami,czy moze to byc
przyczyna, jakies zapalenie krtani albo cos..okazalo sie,ze nie....
Pania doktor zaniepokoil bialy, lekko zoltawy odcien na jezyku,
stwierdzila,ze to zoladek...
Terminy na NFZ liczone w miesiacach, wiec znalazlem prywatnego
gastrologa i poszedlem na wizyte. Pan obejrzal jezyk i zaczal sie
pytac czy nie wystepuja u mnie objawy takie jak: kolatanie serca,
mdlosci, bole, ogolne rozdraznienie, budzenie sie w nocy, zawroty
glowy etc.
Praktycznie wszystko potwierdzilem i dostalem nakaz brania 1 tabletki
Controlocu rano, 1 tabletki uspokajacego Cloranxenu na noc i 1
tabletki Duspatalin Retard na noc.
Objawy minely juz po pierwszym dniu brania tabletek.. wystepuja czasem
male,ale to 10% z tego co bylo...

Lekarz stwierdzil,ze dobrze by bylo zrobic gastroskopie, by sie
upewnic,ze to tylko refluks. Tak wiec dzis pelen obaw poszedlem jak na
skazanie...Stresowalem sie mocno, pol tygodnia przezywalem jak mrowka
okupacje...
Badanie prowadzil lekarz i pielegniarka. Ladny gabinet zabiegowy,
zestresowany ja, mily doktor i pielegniarka.
Psiknieto mi 2 razy w gardlo chyba Lidokaina, wzialem zagryzlem maly
plastikowy ustnik, polozylem sie na lewym boku i mialem tylko 2 razy
przelknac sline by urzadzonko weszlo sobie przez gardelko.
Odruch wymiotny byl tylko raz na chwilke, pozniej juz czulem delikatne
wsuwanie przyrzadu glebiej i glebiej - bez odruchu wymiotnego albo
czegos rownie nieprzyjemnego.
Badanie to jst totalnie bezbolesne. Jedyne, co poczulem, to jak w
pewnym momencie urzadzonko przechodzilo z zoladka do dwunastnicy. Nie
byl to bol, tylko uczucie,ze cos sie w srodku rusza:)
Przez ten czas delikatnie odbilo mi sie moze z 7-10 razy, troszke sie
poslinilem, lezka mi sie zakrecila (nie z bolu). W czasie badania, jak
juz przyrzad byl w srodku mialem odruch wymiotny moze z 2-3 razy.
Badanie trwalo ok 5 minut. Bylo bezbolesne. Bylo dosc nieprzyjemne,ale
na pewno nie byla to jakas tragedia. Szybko sie zaczelo i szybko
skonczylo. Zoladek mam delikatnie poddrazniony, potwierdzil sie
refluks zoladkowo-przelykowy, wrzodow ani nadzerek nie ma ani w
zoladku ani w dwunastnicy.
Mam przez 8 tyg kontynuowac terapie z tymi lekami co mialem wczesniej
przepisane.
Ogolnie strach ma wielkie oczy. Nie ma sie co bac tego badania, bo
trwa krotko, nie boli. Jest waznym elementem diagnostyki zoladka i nie
ma co od niego uciekac.
Koszt normalnej wizyty u tego lekarza to 60zl, dzis z wizyta i
gastroskopia zaplacilem 120zl. Nie zaluje wcale tego,ze polazlem
prywatnie, bo nie musialem brac wolnego, tracic czasu, kupowac
cegielek etc.
Ciesze sie tez,ze przynajmniej wiem co mi dolega. I jeszcze raz
pisze,ze nie ma sie co stresowac i przezywac na zapas:)
Badanie mialem na swiezo, po pracy z godzinke temu. Nie jadlem ani nie
pilem od ok 11.
Pozdrawiam wszystkich przed i po gastroskopii.:)))
Piotrek, Zgorzelec

2. Data: 2005-05-20 12:38:49

Temat: Re: po gastroskopii, wrazenia
Od: "P" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

No ale co Ci było w końcu, tak z ciekawości?

P.

3. Data: 2005-05-20 17:48:17

Od: "gobo" <gobo007@USUN_TO.kki.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Lekarz zdiagnozowal refluks zoladkowo-przelykowy. Leczenie
farmakologiczne i tyle.
Objawy po lekach zniknely praktycznie calkowicie.
Pozdrawiam
Piotrek

TBC???
Goraczka po szczepionce MMR i wiatrowka