połknięcie klocka-co robić?

1. Data: 2006-12-05 09:48:34

Temat: Re: połknięcie klocka-co robić?
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mumu napisał(a):
> Zwracam sie do Was , bo na medycynie mi nie odpowiedzieli .
>
> Co robić jak dziecko połknie klocek i zaczyna sie dusić, nie moze oddychać .
> Co zrobić w tym momencie?

jak połknie to sie nie dusi, jak sie udławi trzeba wytrząsnąć ;)
Najlepiej przełożyć głową w dół i gwałtownie ucisnąć kciukiem splot
słoneczny, gdzies w necie powinien byc obrazkowy instruktarz. A napewno
w poradnikach takie cos jest. Trzeba poczytać.

Eulalka

2. Data: 2006-12-05 09:53:10

Temat: połknięcie klocka-co robić?
Od: "mumu" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zwracam sie do Was , bo na medycynie mi nie odpowiedzieli .

Co robić jak dziecko połknie klocek i zaczyna sie dusić, nie moze oddychać .
Co zrobić w tym momencie?

mumu

3. Data: 2006-12-05 09:54:40

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mumu" <j...@o...pl> wrote in message
> Zwracam sie do Was , bo na medycynie mi nie odpowiedzieli .
>
> Co robić jak dziecko połknie klocek i zaczyna sie dusić, nie moze oddychać
.
> Co zrobić w tym momencie?

Warto mieć w domu książkę pierwszej pomocy. W każdej znajdziesz dokładny,
opatrzony rysunkami, istruktaż jak postępować z dławiącym się
niemowlęciem/małym dzieckiem. Ewentualnie poszukaj w internecie - nie mam
teraz czasu szukać, ale pamiętam, że kiedyś trafiłam na strony, na których
były podstawowe zasady ratowania życia - kilka stron pismem obrazkowym,
można wydrukować i zawsze mieć pod ręką. Szukałam wtedy pod "ratownictwo
medyczne" i tam mi to wyszło.
A z ksiażek polecam "Dziecko od A do Z" - Miriam Stoppard. Na końcu, na
kolorowych stronach pokazane są chyba wszystkie możliwe sytuacje, jakie mogą
się dziecku przytrafić i obrazkowy instruktaż, co robić.
Życzę, żeby nigdy nie były potrzebne.
Anka

4. Data: 2006-12-05 09:57:46

Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> Zwracam sie do Was , bo na medycynie mi nie odpowiedzieli .
>
> Co robić jak dziecko połknie klocek i zaczyna sie dusić, nie moze oddychać
> .
> Co zrobić w tym momencie?

Napisać na grupę, napewno odpowiedzą.

Wojtek

5. Data: 2006-12-05 10:02:32

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Kulesza" <w...@n...org> napisał w wiadomości

> Napisać na grupę, napewno odpowiedzą.

No odpowiedzieli - i co?

Sylwia

6. Data: 2006-12-05 10:09:44

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 05 Dec 2006 10:53:10 +0100, mumu <j...@o...pl> wrote:

> Co robiae jak dziecko po?knie klocek i zaczyna sie dusiae, nie moze
> oddychaae. Co zrobiae w tym momencie?

Może na przykład

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rękoczyn_Heimlicha

Borek
--
http://www.chembuddy.com/?left=BATE&right=pH-calcula
tor

7. Data: 2006-12-05 11:01:07

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mumu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Co zrobić w tym momencie?

Najlepiej jeszcze przed tym momementem zrobić kurs pierwszej pomocy
medycznej. AmRat regularnie ogłasza na grupie gdzie i kiedy się odbywają
(jeśli jesteś z W-wy). Jeśli nie, zadzwoń do najbliższego punku PCK i
dowiedz się o taki kurs.

pozdrówka
Karolina

8. Data: 2006-12-05 11:04:49

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borek" <m...@d...chembuddy.these.com.parts> napisał w
wiadomości news:op.tj2zuion26l578@borek...

> Może na przykład
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Rękoczyn_Heimlicha

W przypadku małych dzieci po takim rękoczynie trzeba liczyć się z
możliwością krwotoku wewnętrznego. Jeśli w następnych godzinach/dniach
dziecko zwymiotuje czymś, co przypomina fusy od herbaty, należy natychmiast
jechać na pogotowie.

pozdrówka
Karolina

9. Data: 2006-12-05 11:12:48

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 05 Dec 2006 11:02:32 +0100, Szpilka <s...@S...pl>
wrote:

> No odpowiedzieli - i co?

No i już po pół godzinie wiesz, co trzeba _było_ zrobić ;)

Przypuszczam, że pytanie było czysto teoretyczne, ale skojarzenia były
oczywiste - że jeżeli to jest pytanie na cito, to odpowiedź przyjdzie po
fakcie. Męska intuicja podpowiada mi, że o to właśnie chodziło Wojtkowi ;)

Borek

10. Data: 2006-12-05 12:30:47

Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> fakcie. Męska intuicja podpowiada mi, że o to właśnie chodziło Wojtkowi ;)

No dokładnie o to ;)
A niektórzy mówią tylko o damskiej intuicji ;)

W.

problemy z zasypianiem
może się myl
no to sie wreszcie dowiedziałam :-)
dzieci i koty
jak radzicie sobie z zapachem potu u Waszych dzieci?