półpasiec:dziecko:osoba opiekująca się

1. Data: 2010-05-27 10:47:35

Temat: półpasiec:dziecko:osoba opiekująca się
Od: GB <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy osoba opiekująca sie chorym na półpasiec, zachowując podstawowy
reżim higieniczny, może kontaktować się bez ryzyka dzieckiem (12
miesięcy) które nie chorowało na ospę?

Tutaj http://www.polpasiec.info.pl/ napisane jest coś co uważam CHYBA za
przeoczenie:

Półpasiec jest niezwykle ciężką chorobą zakaźną, której przyczyną jest
wirus herpes virus varicella. Jest to ten sam wirus, który powoduje ospę
wietrzną. Jednak w przeciwieństwie do ospy, półpasiec dotyka w
większości dorosłych. Choroba ta pojawia się u tych osób, które w
przeszłości chorowały na ospę, gdyż wirus ospy może pozostać w
organizmie przez wiele lat w utajeniu a następnie uaktywnić się w
postaci półpaśca. Zakażenie półpaścem odbywa się drogą kropelkową oraz
powietrzną. *Można bardzo łatwo zarazić się tym wirusem nawet gdy osoba
chora na półpasiec czy ospę wietrzną przebywa w odległości
kilkudziesięciu metrów*. Do zarażenia może dojść na dwa dni przed
wystąpieniem wysypki aż do momentu całkowitego zniknięcia objawów choroby.

Nie powinno być TYLKO ospy, a nie i ospy i półpaśca?

2. Data: 2010-05-27 18:16:03

Temat: Re: półpasiec:dziecko:osoba opiekująca się
Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GB" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wysypki aż do momentu całkowitego zniknięcia objawów choroby.
>
> Nie powinno być TYLKO ospy, a nie i ospy i półpaśca?

Jest napisane: "Jest to ten sam wirus, który powoduje ospę wietrzną".
Więc osoba kontaktująca się z osobą chorą na półpasiec zarazi dziecko ospą.
Zaraźliwa jest jak nie wiem co, moje dzieci przywlekły z przedszkola
i wszyscy w domu mieliśmy ropne czopy na całym ciele. Mialem trzydzieścikilka
lat i żaden półpasiec - regularna ospa, której nie miałem w dzieciństwie
z powodu nie chodzenia do przedszkola chyba :))
To moim zdaniem, trzeba by zadzwonić do szpitala zakaźnego i zapytać.

Feromon

3. Data: 2010-05-29 22:20:04

Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-05-27 20:16, Feromon pisze:

> [...]
> z powodu nie chodzenia do przedszkola chyba :))
> To moim zdaniem, trzeba by zadzwonić do szpitala zakaźnego i zapytać.

Wiesz co.... be-ze-dury opowiadasz horendalne, aż mnie zatyka jak
pomyślę że to medyczne forum.

Przede wszystkim:
- to jest ten sam wirus co ospa wietrzna
- ale nie dostaniesz półpaśca jeżeli nie zachorujesz wcześniej na ospę
- dlatego ktos chory na polpasca moze zarazic kogos kto nie chorowal na
ospe, ospą wietrzną
- tym samym nie można się zarazić półpaścem, można go po prostu dostać

Wracając do tematu:
- ospa wietrzna to TEN SAM WIRUS co połpasiec ALE NIE TA SAMA CHOROBA!
- ospa wietrzna zaraz sie droga kropelkowa a polpasiec przez kontakt z
chorym miejscem

Pytanie brzmi: Czy osoba opiekująca sie chorym na półpasiec, zachowując
podstawowy reżim higieniczny, może kontaktować się bez ryzyka dzieckiem
(12 miesięcy) które nie chorowało na ospę?

I jak widzę pozostaje bez odpowiedzi.

GB

4. Data: 2010-06-01 20:48:48

Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podstawowy reżim higieniczny, może kontaktować się bez ryzyka dzieckiem
> (12 miesięcy) które nie chorowało na ospę?

Jeśli piszę, że należy "zadzwonić do szpitala zakaźnego i zapytać" to jest
"bez odpowiedzi"?
JAKA JEST TWOJA ODPOWIEDŹ?
Dziecka 12 miesięcy nie obchodzi czy to inny wirusa a ta sama choroba czy
odwrotnie.
Roczek to nie pora na przedszkolną wiatrówkę.
Be-ze-dury mówisz, a mój brat zmarł na zwykłą sraczkę zwaną biegunką - a
jeszcze nawet nie chodził.
Co to jest podstawowy reżim i na jakim poziomie dopuszczalne ryzyko?

Jak chcesz, to się kochaj z nosicielem HIV w prezerwatywie, ale nie
zrozumiesz matki troszczącej się o dziecko...
Rozumiem, że osoba opiekująca się to TEŚCIOWA.

Feromon

5. Data: 2010-06-01 20:56:25

Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podstawowy reżim higieniczny, może kontaktować się bez ryzyka dzieckiem
> (12 miesięcy) które nie chorowało na ospę?

Ależ Pan Google zna odpowiedź, znalazłem dzisiaj, po postach niedowiarków:

http://forum.gazeta.pl/forum/w,907,79915681,79920414
,Re_9_miesieczne_niemowle_a_chory_na_polpasiec_w.htm

Zresztą przeczuwałem to wcześniej, jestem inżynierem, ale moja S.P. Mama
nie ufała lekarzom, i tak mi już zostało...

Feromon

wrogowie wątroby
Wer kann mir gelegentlich/Którzy mogą od czasu do czasu
WZW typu C co zbadać?
"Naturalne leczenie wzroku."
Badanie poziomu cukru przy schizofrenii