pomidory w oliwie

1. Data: 2004-08-23 16:32:42

Temat: pomidory w oliwie
Od: "AP" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam nadwyżkę pomidorów i chciałam je zmagazynować w słoiczkach, w oliwie.
Czy ktoś tak robił? Wystarczy, że obrane ze skórek włożę do oliwy i już?
Przyprawić?
Ania P.

1. Data: 2004-08-23 16:38:30

Temat: Re: pomidory w oliwie
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Nie robiłem, ale zgniją na sto procent. Zapasteryzować?

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-08-23 16:41:46

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktoś tak robił? Wystarczy, że obrane ze skórek włożę do oliwy i już?

A pomidory z oliwy lub w oliwie do czego będziesz używać?
Ja dzisiaj robię z pomidorów przecier.
Zdejmuję skórkę z wycinam tę zieloną część, która byłą przy łodydze. Następnie
miażdżę. Później gotuję,przecedzam, pestki wywalam i dodaję soli i znowu
gotuję, tak długo aż z całego garnka miazgi, zrobi sie połowa, a reszta
wyparowuje. Ciepłe nakładam do słoiczków i przekładam do góry dnem. A zimą mam
sok, mozna pić sam lub będę używała na zupę pomidorową :-) Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-08-23 17:27:57

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mam
> sok, mozna pić sam lub będę używała na zupę pomidorową :-) Pozdrawiam

Ja robie przecier z pestkami. Jakos tak bardziej smakuje mi zupa pomidorowa,
w ktorej widac choc resztki pomidora.
Obrane ze skorki i z wycietymi 'zielonymi czesciami' pomidory kroje, wrzucam
do garnka i wstawiam na gaz. Do tego dodaje cebule rowniez pokrojona, nie
posiekana.
Przy koncu gotowania dodaje bazylie i troszke soli.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-08-24 10:50:17

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przy koncu gotowania dodaje bazylie i troszke soli.

Ooooo, Twój przepis z dodatkiem bazylii przyznam, że mnie zaintrygował.
A sądzisz, że gdybym sypnęła jeszcze oregano to wyszło by coś podobmego do
sosu do pizzy?

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2004-08-24 11:34:29

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ooooo, Twój przepis z dodatkiem bazylii przyznam, że mnie zaintrygował.
> A sądzisz, że gdybym sypnęła jeszcze oregano to wyszło by coś podobmego do
> sosu do pizzy?

Mysle, ze tak.
Ostatnio zrobilam na probe pare sloikow takiego sosu z przepisu Magdaleny
Bassett.
Znalazlam w archiwum:
"Ja robie co roku ogromne ilosci sosu, ktory zaprawiam w pollitrowych
sloikach i uzywam do spaghetti, do duszenia mies, do zup, itd. Robie
dwa rodzaje - z czerwonych i z zoltych pomidorow. Pol litra sosu = 4 lub
5 duzych pomidorow.

Pomidory sparzyc we wrzatku i obrac ze skory, pokroic na duze kawalki.
Cebule (1 cebula na 5 duzych pomidorow) pokroic w male kawalki.
Bazylie (1/2 szklanki lisci na 10 pomidorow) pokroic w waskie paski
Czosnek (1 zabek na 5 duzych pomidorow) posiekac drobno
Ziola prowansalskie, majeran, tymianek i oregano, sol i pieprz zmiazdzyc
w mozdzierzu
Mocny rosol (1 szklanka na 10 pomidorow)
biale wytrawne wino (1/2 szklanki na 10 pomidorow)
Oliwa

Wedle gustu mozna rowniez dodac czerwona papryke pokrojona w kawalki,
uprzednio przypalona i obrana ze skory, zielony seler zeszklony na
oliwie, szalotki zeszklone na oliwie, pieczarki usmazone.

Niektorzy usuwaja nasiona i te galaretowata czesc pomidora, ja nie usuwam.

W duzym garnku z ciezkim dnem umiescic 2-3 lyzki oliwy, dodac cebule
(ev. seler czy szalotki) i zeszklic, dodac czosnek, podsmazyc az bialy,
dodac pomidory i podsmazyc ciagle mieszajac. Dodac biale wino,
wymieszac, dodac rosol, przyprawy, bazylie, (ev. papryke, pieczarki) i
na malym ogniu dusic az zredukowane w polowie. Doprawic pieprzem, sola,
maggi, sosem sojowym do smaku. Goracy przelac do sloikow, zakrecic i
wstawic do kapieli wodnej na 10 minut. Pol litra sosu = 4 lub 5 duzych
pomidorow.
Magdalena Bassett"

Pozdrawiam
Basiek.

1. Data: 2004-08-24 11:45:59

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w mozdzierzu
> Mocny rosol (1 szklanka na 10 pomidorow)
> biale wytrawne wino (1/2 szklanki na 10 pomidorow)

No, to mam weekend zaplanowany ;)

Dziękuję i pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2004-08-24 15:45:45

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Kalinowska wrote:

> No, to mam weekend zaplanowany ;)
>
> Dziękuję i pozdrawiam
> Dorota

Mam nadzieje, ze bedzie smakowalo. W zeszlym roku czesc tego sosu dusilam na
malym ogniu tak dlugo, az byl bardzo gesty jak dzem. Wyszla z tego dobra
"pasta" pomidorowa, ktora swietnie nadawala sie jako dodatek do zupy.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-08-26 05:10:48

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> Mam nadzieje, ze bedzie smakowalo.

Jestem pewna, że będzie :)))

Dorota

1. Data: 2004-09-10 06:04:54

Od: "Pepek" <p...@d...friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W oliwie nie robiłem ale można wyciąć te części przy łodydze, poukładać w
słoiku tą częścią do góry, zalać przecierem pomidorowym z części pomidorów i
zakisić. Do zakiszenia dolewam trochę wody z kiszonych ogórków a na wierzch
leję warstwę oliwy. Mogą długo stać ale raczej nadają się na zupę bo po
zakiszeniu są miękkie. Kiedyś na próbę zamiast wody z ogórków dodałem
odrobinkę drożdży i też było fajnie. Zupa wychodzi z takich pomidorów
ostrzejsza i ma troszkę inny.

--

http://arius.atr.bydgoszcz.pl/

---