powiadamianie o alarmie przez linie analogowa

1. Data: 2006-12-08 19:20:16

Temat: powiadamianie o alarmie przez linie analogowa
Od: "mac" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

witam,

w mieszkaniu zakladam alarm. chce miec powiadamianie na komorke
wykorzystujac analogowa linie telefoniczna. znajomy, ktory troche zna
sie na alarmach powiedzial mi, ze aby to powiadamianie bylo skuteczne
to kabel telefoniczny, ktory wchodzi do mieszkania z klatki schodowej,
musi najpierw byc wprowadzony do centralki alarmowej i dopiero dalej
isc na gniazdka telefoniczne. jesli tak nie bedzie, czyli do centralki
trafi tylko odgalezienie kabla po rozszyciu go wczesniejszym, to
zlodziej podnoszac sluchawke telefonu zablokuje mi powiadamianie.
czy ktos moze potwierdzic ze tak jest? ewentualnie zaprzeczyc.
mac

2. Data: 2006-12-08 19:47:32

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-12-08 20:20 +0200, Użytkownik mac napisał :
[ciach]
> czy ktos moze potwierdzic ze tak jest? ewentualnie zaprzeczyc.

Nie wiem, niestety. Zawsze mozesz sprobowac:-)
A nie mozesz sobie dodatkowo zrobic powiadamiania drogą radiowa jakiejs
ekipy interwencyjnej?

--
Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
/SPRZĄTAM PO MOICH PSACH/

3. Data: 2006-12-08 21:21:45

Od: Michal <fred4u@usun_rmve.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> trafi tylko odgalezienie kabla po rozszyciu go wczesniejszym, to
> zlodziej podnoszac sluchawke telefonu zablokuje mi powiadamianie.
> czy ktos moze potwierdzic ze tak jest? ewentualnie zaprzeczyc.

Tak jest niestety. Z drugiej strony jeżeli kabel telefoniczny ma co
najmniej 4 żyły, można to tak połączyć by centralka alarmowa stała się
pierwszym urządzeniem na linii, a pozostałe będą mogły być przez
centralkę odcięte w razie potrzeby.

Pozdr.,
Michał

4. Data: 2006-12-08 22:28:19

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal" <fred4u@usun_rmve.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> najmniej 4 żyły, można to tak połączyć by centralka alarmowa stała się
> pierwszym urządzeniem na linii, a pozostałe będą mogły być przez centralkę

Tak, tylko wszystko zaczyna się od jednego pytania: czy centralka ma taką
funkcję, że odcina linię tel. za sobą?

J.

5. Data: 2006-12-09 05:47:57

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> trafi tylko odgalezienie kabla po rozszyciu go wczesniejszym, to
> zlodziej podnoszac sluchawke telefonu zablokuje mi powiadamianie.
> czy ktos moze potwierdzic ze tak jest? ewentualnie zaprzeczyc.

Kilka lat temu w firmie tak mieliśmy i przy jednoczesnym dzwonieniu i
rozkodowywaniu alarmu wszystko sie wieszało. Linia telefoniczna szła sobie
najpierw do alarmu a potem do centrali telefonicznej. Rozwiązaniem była
zupełnie niezalezna linia GSM, tylko dla alarmu.

6. Data: 2006-12-09 11:44:02

Od: "Ktos" <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Tak właśnie jest:
-każda centralka alarmowa z tzw. dialerem czyli powiadamianiem przez linię
PTSN ma wejście i wyjście dla przewodów linii telefonicznej.
Na wejście podłączamy linię bezpośrednio z centrali (ew. przez mikrofiltry
jak jest Neo lub DSL)
Na wyjście podłączamy wszystkie aparaty telefoniczne, faksy,modemy,itp.
(nie dotyczy to modemów DSL/Neo- te powinny być podłączone równolegle do
linii przed centralą).

A wszystko to po to, aby centrala alarmowa mogła 'przejąć' linię przy
alarmie i zadzwonić, niezależnie do stanu aparatu telefonicznego (odłącza go
w tym momencie).
Gdyby tak nie było, to wystarczyłoby zdjąć słuchawkę z widełek, 'zająć'
linię i już alarm nigdzie nie zostałby wysłany.

7. Data: 2006-12-09 14:52:31

Od: Michal <fred4u@usun_rmve.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, tylko wszystko zaczyna się od jednego pytania: czy centralka ma
> taką funkcję, że odcina linię tel. za sobą?

Większość centralek ma taką funkcję. Napisz jaką masz centralkę, to być
może będę potrafił odpowiedzieć z całą pewnością.

Pozdr.,
Michał

8. Data: 2006-12-09 16:08:52

Od: "Jan W." <janwojx@@USUN@..@TO@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Gdyby tak nie było, to wystarczyłoby zdjąć słuchawkę z widełek, 'zająć'
> linię i już alarm nigdzie nie zostałby wysłany.

Niezupełnie. Przy wybieraniu tonowym podniesienie słuchawki równolegle
połączanego aparatu nie zakłóca wybierania połączenia.

9. Data: 2006-12-09 17:38:26

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal <fred4u@usun_rmve.wp.pl> wrote:

> Większość centralek ma taką funkcję.

OK, warto wiedzieć.

> Napisz jaką masz centralkę, to

Ja? Ja nie mam żadnej ;-)

J.

10. Data: 2006-12-09 20:46:38

Od: "mac" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ktos napisał(a):
> [...]
> Gdyby tak nie było, to wystarczyłoby zdjąć słuchawkę z widełek, 'zająć'
> linię i już alarm nigdzie nie zostałby wysłany.

dziekuje bardzo za te wyjasnienia i pomoc.
pozdrawiam
mac

PARKIET_PRODUCENT
Ćwierkający kaloryfer a kryza?