Ćwierkający kaloryfer a kryza?

1. Data: 2006-12-08 16:04:48

Temat: Ćwierkający kaloryfer a kryza?
Od: "neuro" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Wiem, wiem - pewnie wszyscy poradzą odpowietrzanie. Tyle, że w
moim przypadku po odkręceniu zaworu odpow. z kaloryfera leje się woda
- zero powietrza. Problem natomiast w tym, że dotychczas moje
kaloryfery cierpiały na syndrom zimnej swojej dolnej części. Może
niezupełnie zimne, ale znacznie chłodniejsze niż gorąca częśc
górna. Po odkręceniu głowicy (Buderus) okazało się, że regulując
żółtą plastikową kryzę z iglicą (ma podziałkę 10-stopniową)
jestem w stanie ustawić tak przepływ, że kaloryfer jest gorący na
całej objętości. Tyle, że wówczas jest b. głośny - "świergoli"
w nim woda.
Przekręcając kryzę ów szum eliminuję, ale chyba kosztem nagrzania
grzejnika?
Jak powinienem ustawić ową kryzę? Oprócz podziałki jest też
pozycja "N", ale nie wiem, co ma być punktem odniesienia?
Instalacja CO sterowana jest czujnikiem zamontowanym w największym
(centralnym) pokoju. Ustawiona na 19/21 stopni noc/dzień.
Czy jestem w stanie zmusićkaloryfery do wykorzystania całej
objętośc igrzewczej i jednocześnie usunąć ów efekt szumu wody?
Pozdrawiam i z góry dziękuję,

neuro

2. Data: 2006-12-14 09:30:43

Temat: Re: Ćwierkający kaloryfer a kryza?
Od: "robocop" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

neuro <n...@g...com> napisał(a):

> Jak powinienem ustawi=E6 ow=B1 kryz=EA? Opr=F3cz podzia=B3ki jest te=BF
> pozycja "N", ale nie wiem, co ma by=E6 punktem odniesienia?
> Instalacja CO sterowana jest czujnikiem zamontowanym w najwi=EAkszym
> (centralnym) pokoju. Ustawiona na 19/21 stopni noc/dzie=F1.
> Czy jestem w stanie zmusi=E6kaloryfery do wykorzystania ca=B3ej
> obj=EAto=B6c igrzewczej i jednocze=B6nie usun=B1=E6 =F3w efekt szumu wody?

Może ciśnienie wody docierającej do tego kaloryfera jest za małe a zawór w
pozycji ustawionej na maksymalny przepływ po prostu tak hałasuje.
Podejrzewam, że należy przytłumić przepływ w pozostałych grzejnikach aby
wyrównać ciśnienie.

pzdr

3. Data: 2006-12-15 18:26:31

Od: "monds" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

neuro napisał(a):

> [...]
> Jak powinienem ustawić ową kryzę? Oprócz podziałki jest też
> pozycja "N", ale nie wiem, co ma być punktem odniesienia?

Witam
Miałem ten sam problem.
Rozwiązałem go w ten sposób:
pozycja "N" to największy przepływ wody a "1" to najmniejszy
przepływ
ściągnij wszystkie głowice termostatyczne
ustaw nastawę wstępną na "N" wszystkie kaloryfery (nie zakładaj
głowic)
załącz kocioł na ciągłe grzanie na termostacie wyższa temper
sprawdź rozgrzanie kaloryferów zazwyczaj najbliższe kotła są
cieplejsze lub te najmniejsze
ustaw na nich nastawę na "8" lub "7" i sprawdź czy reszta się
rozgrzewa całkowicie nie przesadzaj z nastawą nie
może być za mała woda musi mieć odpowiedni przepływ
do wydajności pompy w kotle
jeżeli jest wszystko dobrze to wyłącz kocioł i odczekaj aż
temperatura w pomieszczeniach trochę spadnie i wyst kalory załóż
głowice i ustaw na żądaną temperaturę i załącz kocioł
producenci kotłów podają że w pomieszczeniu w którym montuje
się termostat nie powinno się
głowic termostatycznych ustawiać na niższą i równą temperaturę
niż ustawioną na termostacie do kotła ustaw je na kilka stopni
wyżej
ja w tym pomieszczeniu mam 7 kaloryferów i dwa zostawiłem bez głowic
najdalsze od termostatu
kaloryfery zaczęły grzać całe i przestało w nich szumieć zabawa
trwała 2dni

pozdrawiam monds

bionaire 5075 i 5080
mop