prawo o dostępie do urzędów?

1. Data: 2009-08-18 13:38:11

Temat: prawo o dostępie do urzędów?
Od: El Nuevo Vidente <b...@i...mx> szukaj wiadomości tego autora

Czy znacie jakieś przepisy - raczej unijne, bo polskich chyba nie ma - o
dostępie do urzędów dla osób niepełnosprawnych?

Ostatnio np. musiałem wziąć odpis akt sprawy przeciwko mnie z sądu
grodzkiego. Normalnie robi się to tak, że idzie się przejrzeć akta i
składa się wniosek o kopię akt, opłacając znakami sądowymi odpowiednią
ilość stron (wcześniej sprawdzoną w aktach), które chcemy dostać jako
kopię. Oczywiście okazało się, że sąd dostosowany dla mnie nie jest i
sam tego nie zrobię. Wobec tego stwierdziłem, że wezmę kopię całości akt
(płaci się za każdą stronę), żeby nie robić problemu sobie i innym,
większego niż to wszystko jest warte. Poprosiłem więc panią biurwę, z
którą rozmawiałem przez telefon, o policzenie, ile jest tych stron
(miała te akta w zasięgu ręki i chodziło o ok. 30 stron, nie więcej),
żeby dokonać stosownej opłaty i złożyć wniosek na dzienniku podawczym.
Na to usłyszałem, że ona w zasadzie to nie ma na to czasu i najlepiej,
żebym komuś dał pełnomocnictwo i żeby mi ten ktoś sprawdził akta (czyt.
pojechał na drugi koniec miasta tylko po to, żeby policzyć ilość stron).
Zagotowałem się w tym momencie...

Niestety, takie rzeczy się zdarzają. Oczywiście spotykam się też z
odmiennym podejściem. Chociaż staram się nie robić wokół siebie
zamieszania, np. nigdy nie domagałem się załatwienia czegoś poza
kolejnością i krępuje mnie nawet taka propozycja ze strony urzędnika.
Chodzi mi jedynie o RÓWNY dostęp do urzędów - o umożliwienie mi
załatwienia sprawy. Nie chodzi mi o jakieś specjalne traktowanie, ale
żeby po prostu w takiej sytuacji, jaką opisałem wyżej, biurwa odkleiła
od fotela bez robienia wielkiej łaski swój leniwy tyłek i zrobiła to, za
co ma płacone m.in. z moich podatków.

Czy zatem są jakieś przepisy, którymi mógłbym w takiej chwili "rzucić w
twarz" wielce szanownej pani biurwie?

2. Data: 2009-08-18 14:02:19

Temat: Re: prawo o dostępie do urzędów?
Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio np. musiałem wziąć odpis akt sprawy przeciwko mnie z sądu
> grodzkiego.

Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia jest dostosowany. Bez problemu
wjechalem do budynku i winda do sekretariatu na I p.

Leszek

3. Data: 2009-08-23 08:35:58

Od: "Jan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> napisał w wiadomości

> Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia jest dostosowany. Bez problemu
> wjechalem do budynku i winda do sekretariatu na I p.
>
> Leszek

Jedna jaskolka wiosny nie czyni.
Opamietaj sie w jakim swiecie zyjesz, co uczyniles lub czynisz zebyscie
stanowili silna grupe.
To jest sposob na wszystko. Emeryt

4. Data: 2009-08-23 12:36:06

Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jedna jaskolka wiosny nie czyni.
> Opamietaj sie w jakim swiecie zyjesz, co uczyniles lub czynisz zebyscie
> stanowili silna grupe.

Z kim mam stanowic grupe skoro wszystkie moje propozycje zglaszane do mojej
fundacji poszly w proznie

Leszek

5. Data: 2009-08-23 13:04:02

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23-08-2009 o 10:35:58 Jan <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
>>
> Jedna jaskolka wiosny nie czyni.
> Opamietaj sie w jakim swiecie zyjesz, co uczyniles lub czynisz zebyscie

Straszliwie pan Jan jest tajemniczy.

Nie ma czegoś takiego jak "grupa" inwalidów. Nie ma wielu rzeczy, które
łączą osoby niepełnosprawne, można powiedzieć, że więcej je dzieli, niż
łączy. Liczenie na to, że inwalidzi nagle zaczną występować wspólnie w
celu osiągnięcia jakichś celów to mżonka.

Adam Pietrasiewicz
Zostań Cenzorem Obywatelskim
http://www.cenzuraobywatelska.pl

6. Data: 2009-08-23 13:32:12

Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łączy. Liczenie na to, że inwalidzi nagle zaczną występować wspólnie w
> celu osiągnięcia jakichś celów to mżonka.

Zwlaszcza poglady polityczne i kwestie wyznaniowe.

Leszek

7. Data: 2009-08-23 14:30:22

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23-08-2009 o 15:32:12 Lech Dubrowski <3...@3...com.pl> napisał(a):

> Zwlaszcza poglady polityczne i kwestie wyznaniowe.

Poglądy polityczne i kwestie wyznaniowe zapewne też. Zauważyłem, że wielu
tutaj to katolicy, a ja na przykład jestem ateistą. Ale nie to chyba jest
najwazniejsze. Ważne jest to, że moje potrzeby nijak się nie mają do
potrzeb osoby słabowidzącej czy niewidomej, a problemy głuchych są mi
właściwie doskonale obojetne.

I o tym mówię.

8. Data: 2009-08-23 20:40:15

Od: "Jan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> napisał w wiadomości

> [...]
> najwazniejsze. Ważne jest to, że moje potrzeby nijak się nie mają do
> potrzeb osoby słabowidzącej czy niewidomej, a problemy głuchych są mi

Jedno jest dla nas wspolne: tanie lekarstwa, zasilki unijne a nie polskie
(przeciez weszlismy do unii), ceny na towary mamy unijne.
Jest nas blisko 25% a w Sejmie mamy jednego przedstawiciela. itd. itd.
Nie narzekajcie lecz zacznijcie tworzyc w kolo siebie grupy, po polaczeniu
bedzie nas masa.
W niczym nie przeszkadza katolik, ateista, baptysta itp. walczyliby razem
o jedna sprawe: O SWOJ GODNY BYT!!

9. Data: 2009-08-23 20:43:14

Od: Piotr M <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny dyskutant(ka) grupy pl.soc.inwalidzi , Lech Dubrowski napisał(a)

> Zwlaszcza poglady polityczne i kwestie wyznaniowe.

Witaj
To pole podziału niezależne od stanu zdrowia
i to czy jestem kaleka czy zdrowy wpływu nie ma na moje poglądy religijne
czy polityczne

--
Piotr M

10. Data: 2009-08-23 21:09:39

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23.08.2009 22:40, użytkowniczka/użytkownik Jan napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):
> Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> napisał w wiadomości

> Jedno jest dla nas wspolne: tanie lekarstwa, zasilki unijne a nie polskie
> (przeciez weszlismy do unii), ceny na towary mamy unijne.

A ja lekarstw nie potrzebuję, a jestem niepełnosprawny :-)
Zasiłku też nie chcę, nie będę żebrakiem, nie po to się uczyłem, aby mieć zasiłek :-)

A skoro pracuję, to dlaczego mam zarabiać na zasiłki dla Ciebie i Tobie podobnych?

> W niczym nie przeszkadza katolik, ateista, baptysta itp. walczyliby razem
> o jedna sprawe: O SWOJ GODNY BYT!!

Janie - nie da się utworzyć partii o różnych światopoglądach - bo Partia jest
budowana właśnie według tego, nie według grupy interesów i to wąskich !!!

Popatrz na moją odpowiedź - już tutaj mamy inne punkty widzenia.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

Niepełnosprawnynożowni k
Jechał na wózku inwalidzkim - zabiła go drabina
Renta Socjalna & Opłata za czynsz + jak przeżyć
jaki program
Praca dla aktywnych wozkowiczow w Londynie