prawo o dostępie do urzędów?

11. Data: 2009-08-24 04:59:40

Temat: Re: prawo o dostępie do urzędów?
Od: "Jan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...kropka.pl> napisał w
wiadomości news:h6sbor$kdn$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Dnia 23.08.2009 22:40, użytkowniczka/użytkownik Jan napisała/napisał
> (niepotrzebne skreślić):

> A ja lekarstw nie potrzebuję, a jestem niepełnosprawny :-)
> Zasiłku też nie chcę, nie będę żebrakiem, nie po to się uczyłem, aby mieć
> zasiłek :-) A skoro pracuję, to dlaczego mam zarabiać na zasiłki dla
> Ciebie i Tobie podobnych?

Czy po 30 latach pracy w okregu unijnym Polska otrzymasz taka sama emeryture
jak pracujacy niemiec???
bedziesz zawszw u niego na uslugach, wiec mamy wspolny cel, jednakowe
traktowanie wszystkich mieszkancow UE
Ja przepracowalem 40 lat lozylem na byt takich jak ja i budowalem KRAJ
POLSKE.
Ty tylko lozysz na byt takich jak ja, bo przemysl ktory zostal wybudowany
przez nas i mial dawac kapital na nasze utrzymanie zostal sprzedany za
doplata.
Czy to Ci nie wystarczy by Ciebie przekonac do tworzenia jednej grupy?????

> Janie - nie da się utworzyć partii o różnych światopoglądach - bo Partia
> jest budowana właśnie według tego, nie według grupy interesów i to wąskich
> !!!

Panie Jacku o jakiej Partii Pan mowi????
Czy 100 tys kibicow na boisku to Partia, a miljony kibicow pilki noznej,to
Partia
My mamy wspolny cel SPOKOJNY GODNY BYT

> Popatrz na moją odpowiedź - już tutaj mamy inne punkty widzenia.

NIE Ty mowisz o chili a ja o dniu, a gdzie rok.
Wiec zacznijmy patrzec w przyszlosc a nie cieszmy sie dniem.
Bo pewnego dnia mozemy sie obudzic i sie dowiemy ze nie istniejemy.

12. Data: 2009-08-24 05:17:16

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23-08-2009 o 22:40:15 Jan <s...@o...pl> napisał(a):

> Jedno jest dla nas wspolne: tanie lekarstwa, zasilki unijne a nie polskie
> (przeciez weszlismy do unii), ceny na towary mamy unijne.

To po pierwsze jest nieprawda - ceny mamy polskie, doradzam podróż do
Niemiec, Francji czy Belgii. Ceny tam są CYFROWO takie same jak u nas,
czyli ogólnie to, co u nas kosztuje złotówkę tam kosztuje jedno euro.
(Uogólniam oczywiście, lecz nie jest to dalekie od prawdy).

Co do zasiłków, to zapewniam że nie różnią się one tam znacząco WARTOŚCIĄ
od tych naszych. Wiem, bo mieszkałem tam. Warto również pamiętać o tym, że
jesteśmy biedniejszym krajem niż kraje "starej unii".

> Jest nas blisko 25% a w Sejmie mamy jednego przedstawiciela. itd. itd.

Ale przedstawiciela CZYJEGO? Głuchych? Wózkowiczów? Czy tych o kulach? A
może upośledzonych umysłowo? Czy też słoabowidzących? A może cukrzyków?

Bo każda ta grupa ma swoje specyficzne potrzeby, różne, a czasem wręcz
sprzeczne z potrzebami innych.

> Nie narzekajcie lecz zacznijcie tworzyc w kolo siebie grupy, po
> polaczeniu
> bedzie nas masa.

Ale JAKIE grupy? Przecież jak komu dobremu tłumaczę, że NIE MAM wspólnych
potrzeb z większością obecnych tu na liście i w ogóle niepełnosprawnych,
których znam. Jak mam tworzyć grupy i PO CO?

> W niczym nie przeszkadza katolik, ateista, baptysta itp. walczyliby
> razem
> o jedna sprawe: O SWOJ GODNY BYT!!

Ja SAM walczę o swój GODNY BYT.

Pracuję, jak był czas, to się uczyłem, teraz się douczam i nie narzekam
ciągle, tylko działam.

Adam Pietrasiewicz
Zostań Cenzorem Obywatelskim
http://www.cenzuraobywatelska.pl

13. Data: 2009-08-24 05:24:12

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-08-2009 o 06:59:40 Jan <s...@o...pl> napisał(a):

> Czy po 30 latach pracy w okregu unijnym Polska otrzymasz taka sama
> emeryture
> jak pracujacy niemiec???

No i chwałą Bogu nie zapłacę za czynsz oraz za kawę w kawiarni tyle co
Niemiec.

> bedziesz zawszw u niego na uslugach, wiec mamy wspolny cel, jednakowe
> traktowanie wszystkich mieszkancow UE

Nie wiem, czy będę na jego usługach. Ja jestem na swoich - pracuję na
siebie. Przedtem się długo uczyłem.

> Ja przepracowalem 40 lat lozylem na byt takich jak ja i budowalem KRAJ
> POLSKE.

No. Tylko, że miałeś pecha, że żyłeś akurat w tym miejscu. Na kogo
wypadnie, na tego bęc - nie ma rady. Warto również brać realia pod uwagę i
pamiętać, że żyjemy w biednym państwie. W porównaniu z niektórymi innymi
oczywiście.

> Ty tylko lozysz na byt takich jak ja, bo przemysl ktory zostal wybudowany
> przez nas i mial dawac kapital na nasze utrzymanie zostal sprzedany za
> doplata.

Zostanie. Bo przez 40 lat pracowałeś na utryzmanie Związku Radzieckiego,
więc dziś jesteś biedniejszy, od Francuza, który pracował na siebie.

> Czy to Ci nie wystarczy by Ciebie przekonac do tworzenia jednej
> grupy?????

Na bazie CZEGO? Bo grupę powinno coś łączyć. Co nas łączy?

> Panie Jacku o jakiej Partii Pan mowi????
> Czy 100 tys kibicow na boisku to Partia, a miljony kibicow pilki
> noznej,to
> Partia
> My mamy wspolny cel SPOKOJNY GODNY BYT

Ja na przykłąd nie potrzebuję do tego żadnej grupy. Doskonale sobie radzę
godnym bytem samodzielnie.

> NIE Ty mowisz o chili a ja o dniu, a gdzie rok.
> Wiec zacznijmy patrzec w przyszlosc a nie cieszmy sie dniem.
> Bo pewnego dnia mozemy sie obudzic i sie dowiemy ze nie istniejemy.

Tego niestety nie rozumiem. Czy mogę prosić o nieco jaśniejszą wypowiedź?

14. Data: 2009-08-24 08:08:18

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2009-08-24 06:59, użytkowniczka/użytkownik Jan napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):
> Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...kropka.pl> napisał w
>>
> Czy po 30 latach pracy w okregu unijnym Polska otrzymasz taka sama emeryture
> jak pracujacy niemiec???

Po pierwsze pracujący Niemiec, płaci większe składki bo ma wyższe zarobki - to i ma
wyższe świadczenie (ot system kapitałowy).
Po drugie - tam system ubezpieczeń modyfikowano na bieżąco, u nas tak naprawdę
reforma była tylko 10 lat temu przy biednym kraju.
Gdybym chciał zarabiać jak Niemiec, nie wiem, co by moi klienci powiedzieli - wiesz -

to jak napisać Adam, żyjemy w biednym kraju, który na "życzenie" wielkiego brata ze
wschodu nie skorzystał z planu Marshalla, i w dodatku przez 45 lat miał centralnie
sterowaną gospodarkę przez co system kapitałowy nie istniał.

> bedziesz zawszw u niego na uslugach, wiec mamy wspolny cel, jednakowe
> traktowanie wszystkich mieszkancow UE

Na Niemca ?
Bredzisz :-)
Ja jestem na swoim, uczyłem się, 15 lat temu zaryzykowałem i o dziwo w tym kraju
utrzymałem się i nadal jestem na swoim.

> Ja przepracowalem 40 lat lozylem na byt takich jak ja i budowalem KRAJ
> POLSKE.

Wiesz - z tym krajem, to byłbym ostrożny. Nie byliśmy suwerenni :-). Poza tym ten
kraj pracował z RWPG (czytaj że główne decyzje inwestycyjne zapadały na innym
szczeblu niż krajowym, często bez naszej zgody).

> Ty tylko lozysz na byt takich jak ja, bo przemysl ktory zostal wybudowany
> przez nas i mial dawac kapital na nasze utrzymanie zostal sprzedany za
> doplata.

Tak, rozumiem, tylko dlaczego ta huta w Gliwicach, do końca swego istnienia miała
niemieckie maszyny :-). Ten cały przemysł nie był doinwestowany przez ostatnie 15 lat

PRL albo i dłużej.

Wielka Brytania kiedyś fabrykę Rover sprzedała za 2 funty, po to tylko aby ludzie
mieli pracę i jakoś nikt im tego nie wypomina bo to bankrut był.

> Czy to Ci nie wystarczy by Ciebie przekonac do tworzenia jednej grupy?????
>>
> Panie Jacku o jakiej Partii Pan mowi????

O tym co Pan tutaj nam próbuje wmawiać :-)

> My mamy wspolny cel SPOKOJNY GODNY BYT

Taki cel to ma większość społeczeństwa :-)

> NIE Ty mowisz o chili a ja o dniu, a gdzie rok.
> Wiec zacznijmy patrzec w przyszlosc a nie cieszmy sie dniem.
> Bo pewnego dnia mozemy sie obudzic i sie dowiemy ze nie istniejemy.

Nie mówię o dniu bieżącym, mylisz się.
1. To zasiłki są na dzień bieżący a nie na dłuższą metę
2. To extra refundacja laków dla kalek, tylko że są inwalidami też jest na dzień
bieżący, nie na dłuższą metę.

Na dłuższą etę to właśnie:
1. Ograniczenie zasiłków do niezbędnego minimum.
2. Zaoszczędzone pieniądze wepchać w edukację i aktywizację niepełnosprawnych.
3. Zmienić system rentowy.
4. Promować aktywnych zawodowo.

Rządząca partia tego nie zmieni, bo to wymaga bolesnych decyzji dla nierobów i leni.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

15. Data: 2009-08-25 11:39:41

Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zostanie. Bo przez 40 lat pracowałeś na utryzmanie Związku Radzieckiego,
> więc dziś jesteś biedniejszy, od Francuza, który pracował na siebie.

A w Związku Radziecki mowiono, ze pracuja zeby utrzymac RWPG
Leszek :)

16. Data: 2009-08-26 10:28:55

Od: El Nuevo Vidente <b...@i...mx> szukaj wiadomości tego autora

El Nuevo Vidente pisze:
> Czy znacie jakieś przepisy - raczej unijne, bo polskich chyba nie ma - o
> dostępie do urzędów dla osób niepełnosprawnych?

Na pytanie z tematu wątku nikt nie zna odpowiedzi?

Póki co temat pokrewny:
http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Dyskryminacja-
Beda-kary-za-odmowe-uslugi,wid,11429750,wiadomosc.ht
ml

17. Data: 2009-08-26 11:21:04

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "El Nuevo Vidente" <b...@i...mx> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Póki co temat pokrewny:
> http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Dyskryminacja-
Beda-kary-za-odmowe-uslugi,wid,11429750,wiadomosc.ht

Przyznam, że mam mocno mieszane uczucia. Bo owszem dyskryminowanie pewnych
grup powinno być zwalczane ponad wszelką wątpliwość w sferze publicznej
(przez którą rozumiem tutaj wszystko co państwowe lub finansowane ze środków
publicznych).

Ale w przypadku firm prywatnych, to już dla mnie nie jest takie oczywiste -
bo niby dlaczego nie mam sobie zdecydować prowadząc biznes, kto będzie moim
kontrahentem/klientem a kto nie?

Nie wspominając już o tym, że podstawowa zasada prawa rzymskiego, jaką jest
domniemanie niewinności przy takim podejściu idzie się... kochać

LM

18. Data: 2009-08-26 14:11:12

Od: El Nuevo Vidente <b...@i...mx> szukaj wiadomości tego autora

LM pisze:
> [...]
>
> Nie wspominając już o tym, że podstawowa zasada prawa rzymskiego, jaką jest
> domniemanie niewinności przy takim podejściu idzie się... kochać

No, ja właśnie zacząłem pisać podobny komentarz przy wklejeniu tego
linka, ale ostatecznie skasowałem:)

Z jednej strony, trochę to godzi w zasadę swobody umów, czyli w to, że
nie muszę sprzedawać czegoś komukolwiek z jakiegokolwiek, choćby
najgłupszego i najbardziej subiektywnego, powodu i przed nikim nie muszę
się z tego tłumaczyć.

Z drugiej strony, świadczenie usług to dość szczególna sfera zawierania
transakcji, która chyba jednak powinna podlegać pewnym regulacjom -
nazwijmy to - konsumenckim ze względu na swój masowy, nie podmiotowy,
lecz przedmiotowy charakter. I chyba w to się właśnie wpisuje powyższa
regulacja. Oby tylko nie zrobić z tego paranoi, jak z czarnymi w Ameryce.

19. Data: 2009-08-26 15:14:26

Od: belfer <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

El Nuevo Vidente pisze:

> [...]
>
> Póki co temat pokrewny:
> http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Dyskryminacja-
Beda-kary-za-odmowe-uslugi,wid,11429750,wiadomosc.ht

Rzeczywiście może dojść do paranoi. Poruszając się na elektrycznym wózku
inwalidzkim mogę podać do sądu przysłowiowego fryzjera, bo jeden schodek
przy wejściu uniemożliwi mi skorzystanie z jego usług.
Jeśli fryzjer wybuduje najazd to chodzący może się poślizgnąć i też
będzie źle.
belfer

P.S. A już Zarząd Dróg i Mostów nie wyjdzie z sądu

20. Data: 2009-08-26 16:08:44

Od: El Nuevo Vidente <b...@i...mx> szukaj wiadomości tego autora

belfer pisze:
> [...]
> przy wejściu uniemożliwi mi skorzystanie z jego usług.
> Jeśli fryzjer wybuduje najazd to chodzący może się poślizgnąć i też

Ee... Bez przesady. Chodzi tylko o zakaz dyskryminacji, a nie o
obowiązek technicznego dostosowania, bo to nierealne. O to, żeby Ci np.
w eleganckiej knajpie nie odmówiono obsługi, bo Twój wózek do wystroju
nie pasuje. Albo żeby Ci nie zabroniono wejść do muzeum, bo masz wytarte
dżinsy i irokeza na głowie. Albo żeby z żydowskiej kawiarni na
krakowskim Kazimierzu Araba nie wyproszono.

Niepełnosprawnynożowni k
Jechał na wózku inwalidzkim - zabiła go drabina
Renta Socjalna & Opłata za czynsz + jak przeżyć
jaki program
Praca dla aktywnych wozkowiczow w Londynie