prosze o pomoc ginekolgow i endokrynologow

następny post »
From: "Małgorzata Gołąbek" <g...@a...krakow.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: prosze o pomoc ginekolgow i endokrynologow
Date: Sat, 10 Mar 2001 10:36:13 +0100

Witam, mam 31 lat
od dobrych kilku jestem leczona z powodu zaburze? hormonalnych czego
konsekwencja byly nieregularne cykle. Temu wszystkiemu towarzysza
roznego rodzaju dolegliwosci poczawszy od ogolnego oslabienia, sennosci,
apatii, glownie calego ciala obrzekow. Na poczatku leczenia podawano mi
gestageny w drugiej polowie cyklu /g?owne Ethisteron/, przez kilka lat
cykle byly w miare regularne i czulam sie dosyc dobrze. Niestety pomimo
brania lekow od okolo dwoch lat moj stan zdowia zdecydowanie sie
pogorszyl, a mianowicie cykle znowu sie rozregulowaly, pojawily sie
krwawienai jeszcze w trakcie brania gestagenu np. w 22 czy 23 dniu
cyklu, a czasami jeszcze wczesniej np. w 12 dniu cyklu. Bdania
hormonalne, wykazaly bardzo niski poziom estrogemów i progestreonu,
podwyzszony poziom testosteronu i prolaktyny, oraz nieprawidlowe
proporcje LH do FSH tzn. LH okolo 3 razy wieksze od poziomu FSH a
badanie usg jajnikow, ze sa budowy drobnotorbielkowatej obustronnie. I
tu zaczelo sie nowe leczenie najpierw : Cyco-progynova / niestety zle ja
znosilam - kolatania serca,obrzeki, nerwowosc, l?ki/ pozniej byla Diana
/tez zle sie czulam - dusznosci, kurcze w nogach, pekajace naczynka
krwionosne na nogach, oraz pojawienie sie z hemoroidow/, kolejneym
lekiem byly plastry Sysen 50 /polowka plastra od 5 dnia cyklu co 4 dni
prze 3 tygogodnie plus gestagen napierw Provera poxniej Norethisteron od
okolo 16 dnia cyklu/ - niesttey dalej moje samopoczucie sie nie
poprawialo, poniewaz dalej towarzyszyly mi obrzeki, kurcze w nogach,
ucisk w klatce piersiowej, kolatania serca. Miedzy czasie a dokladnie w
maju 2000 roku, zrobilam rezonans magnetyczny przysadki mozgowej ktory
wykazal podejrzenie mikrogruczolaka przysadki mozgowej okolo 1-2 mm.
Ostatecznie stwierdzono ze jest to mikrogruczolak ktory produkuje
prolaktyne i dostalam Bromergon po ktorym bardzo szybko prolaktyna
spadala mi do bardzo niskich wartoœci prawie "bliskich zeru".
Konsultowalam sie z kilkoma lekarzami, z ktorych jedni mowili ze w cale
nie jest to mikrigruczolak tylko przerost komorek, z kolei inni
potwierdzali diagnoze a jeden pan doktor powiedzial ze jest to nowotwor.
W sumie zmienionio mi lak na Norprolac na 1/4 tabletki dziennie po ktory
prolatyna utrzymuje sie w normie. Niestety moje samopoczucie nie
poprawilo sie dalej bylam slaba, senna i tak jakby bez energii. Dodam,
ze badalam tez tarczyce i wszystkie hormony byly w normie. Wiec znow tj.
od pazdziernika 2000 roku zaczelo sie nowe leczenie : od 5 dnia cyklu
plastry Oesclim /polowka plastra/ przy czym jedna polowka przez 4 dni
i druga polowka przez nastepne 4 dni a poznniej 0d 17-24 dnia cyklu
Duphaston 10mg. To bylo przez dwa cykle. W czasie kiedy mialam naklejony
plaster pojawily sie zawroty glowy, oraz wzmogly sie obrzeki,
oslabienie, sennosc. Po tym leczeniu przez dwa kolejne cykle lekarz
zalecil mi polowk? plastra Oesclim od 5 dnia cyklu tylko przez 4 dni
oraz Duphaston od 17-24 dnia cyklu.Niestetty dalej w dniach kiedy byl
naklejony plaster czula sie gorzej, nabradziej dokuczaly mi zawroty
glowy. Po tym leczeniu wykonalam kontrolne badania hormonale / bez
przyjmowania lekow /i okazalo sie ze dalej poziom estrogenow i
progestreonu jest bardzo niski natomiast prolaktyna i testosteron sa w
normie. W odpowiedzi na te wyniki lekarz zalecil mi od 5 dnia cyklu
caly plaster Climara 50 przez 7 dni i drugi plaster przez nastepne 7
dni oraz od 19 dnia cyklu do 24 Duphaston. I teraz kiedy mam
przyklejony plaster Climara 50 nie wiem co mam juz poczac, czuje sie
naprawde bardzo zle, budze sie ze zcierpnietymi rekami po lokcie, bola
mnie nogi tak jakby moje zyly sie roszerzaly i mialy popekac, pojawily
sie znowu bolace siniaki na nogach oraz te potworne zawroty glowy i
obrzeki, mam jeszece klopoty ze sluchem // mam wrazenie jakbym byla
ogluszona/ a poza tym ucisk w klatce piersiowej oraz takie mommenty
jakby brakowalo mi powietrza, jest mi poprostu duszno.

Prosze o pomoc, czy nie ma innych lekow aby leczyc te moje zaburzenia,
nie ma juz sily.
Lekarz powiedzial ze organizm musi sie przyzwyczaic do tych lekow ktore
biore i ze sa to klopoty przejsciowe, ale a nie wiem czy tak jest
naprawde bo przeciez taki schemat leczenia mam juz od 5 cykli i nie
czuje poprawy wprost przeciwnie. Jestem juz tak zdesperwana ze chyba
wogole przestane przyjmowac te leki ale jest jeszcze jeden problem otoz
badanie densytometryczne kregos?upa wykazalo ze mam osteopenie i tu moj
lekarz stwiedzil ze przyjmowanie estrogenow w postaci plastrow jest
niezbedne.
Prosze o pomoc, czy moze sa inne sposoby leczenia tych moich
dolgliwosci, a moze rzeczywiscie moj organizm kiedys sie przyzwyczai do
tych lekow , ktore biore obecnie. Jednak czy to co dzieje sie ze mna w
tej chwili nie powinno budzic niepokoju.

Malgorzata