prysznic i kamien w wylewce

21. Data: 2012-03-17 18:29:48

Temat: Re: prysznic i kamien w wylewce
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Nam się wężownica od kolektora słonecznego w zbiorniku co roku zatyka
> szlamem kredowym, \

co ty za gupoty wypiszuejsz... gdzie ci przez kolektor woda kranowa płynie
:)

22. Data: 2012-03-17 18:32:43

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Tia, do spłuczek będę zmiekczać wodę. U nas się nie da aż tak
> rozdzielić.

> Wiesz co, pani w wodociągach mi powiedziała, ze na nasza wodę nie ma
> skali. To jakie ja to urządzenie musiałabym kupić.
> Na pewno nie za 1500 zeta, jak moze Ty masz dla swojej "trochę
> twardej" wody.

Dlaczego jakoś sceptycznie podchodzę to twoich problemów?

bo zawsze są jakieś takie dziwne nie spotykane u normalnych ludzie, żarówki
halogenowe wyżerajaci oczy, wodę masz tak twarda ze jej sie nie da
zmiękczyć, w instalacji solarnej odkłada ci sie kreda, w domu musisz
utrzymywać standardy bakteriologiczne zbliżone do sali operacyjnej... itp.
:)

23. Data: 2012-03-17 21:34:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Mar 2012 19:32:43 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
> zmiękczyć, w instalacji solarnej odkłada ci sie kreda, w domu musisz
> utrzymywać standardy bakteriologiczne zbliżone do sali operacyjnej... itp.

Jest odwrotnie: to Twoje złe nastawienie wynikajace z przyczyn tylko Tobie
znanych lub co gorsza nie-znanych powoduje taki skutek, że moje problemy
widzisz tak karykaturalnie, o czym świadczą "nie spotykane u normalnych",
"wyżeranie oczu", "nie da się zmiękczyć", "standardy sali operacyjnej"...
Same hiperbole. Powinienieś się leczyć, bo Twój problem nie jest typowy dla
normalnych ludzi.
--

XL

24. Data: 2012-03-17 21:42:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Mar 2012 19:29:48 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> co ty za gupoty wypiszuejsz... gdzie ci przez kolektor woda kranowa płynie
> :)

Jeżeli coś nieściśle napisałam, poprawię kiedy wypytam MŚK o szczegóły -
nie musze znac dokladnie, co w czym płynie u nas. Nic nie daje ci podstawy
do kpin ani negowania faktu zaszlamienia i zakamienienia kredą instalacji.
--

XL

25. Data: 2012-03-18 09:35:15

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> szczegóły - nie musze znac dokladnie, co w czym płynie u nas. Nic nie
> daje ci podstawy do kpin ani negowania faktu zaszlamienia i

to jak sie pytam czemu to tolerujesz zamiast zaradzić...

jakbyś była gdzieś z okolic to sam bym ci mógł zaoferować pomoc, dajesz
próbki do sanepidu na badania, za 100 czy 150 zeta masz dokładne wyniki,
dajesz mi ja daję do doradcy technicznego i za jakiś czas dostajesz
kosztorys na system uzdatnienia wody. Sądząc po problemach jakie masz i
kosztach filtrów brita które zużywasz to inwestycja ci sie szybko zwróci, w
gotówce i zaoszczędzonym czasie.

26. Data: 2012-03-18 21:14:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Mar 2012 10:35:15 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> akbyś była gdzieś z okolic to sam bym ci mógł zaoferować pomoc, dajesz
> próbki do sanepidu na badania,
> za 100 czy 150 zeta masz dokładne wyniki,

Najpierw przycisnę panią w wodociągach - przecież muszą mieć takie dane i
powinni udostępnić mi na żądanie, kiedy np kupuję zmywarkę. Co prawda nie
pytałam poz akupie, po prpstu widząc, co się dzieje w instalacji, ustawiłam
ma maximum. Soli idzie mnóstwo. Tyle ze obawiam się, że to i tak nie
wystarcza.

> dajesz mi ja daję do doradcy technicznego i za jakiś czas dostajesz
> kosztorys na system uzdatnienia wody.

Mieszkam pod Kielcami. Mogę mailem?

> Sądząc po problemach jakie masz i
> kosztach filtrów brita które zużywasz to inwestycja ci sie szybko zwróci, w
> gotówce i zaoszczędzonym czasie.

Może. Od czego (oczywiście poza twardością wody i jej zużyciem) zależy
żywotność takiego systemu?
--

XL

27. Data: 2012-03-18 21:27:25

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> prawda nie pytałam poz akupie, po prpstu widząc, co się dzieje w
> instalacji, ustawiłam ma maximum. Soli idzie mnóstwo. Tyle ze obawiam

raczej weź pobierz próbkę do czystego przepłukanego woda destylowaną
pojemnika i zawieź do sanepidu, poproś o badanie fizykochemiczne (skład
wody).

> Mieszkam pod Kielcami. Mogę mailem?

możesz mi wysłac mailem wyniki badań OK.

> Może. Od czego (oczywiście poza twardością wody i jej zużyciem) zależy
> żywotność takiego systemu?

jeśli idzie o zmiękczacz wody to prawidłowo eksploatowany co najmniej 10 lat
wytrzyma, filtry specjalistyczne, jak to filtry mają swoją trwałość i do
wymiany.

28. Data: 2012-03-19 00:15:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Mar 2012 22:27:25 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
> wytrzyma, filtry specjalistyczne, jak to filtry mają swoją trwałość i do

Póki co używaliśmy jakiś czas tych:
http://www.dafi-filters.com/index.php?go1=filtry_prz
eplywowe
D. blada - do zmiękczania wody (związki wapnia) na cały dom przy 4 osobach
wystarczały na tydzień. Więc wiesz, z tymi filtrami do wymiany to własnie
mam obawy, bo przy najfajniejszym systemie to jest najsłabszy punkt całej
sprawy :-]
--

XL

29. Data: 2012-03-19 00:18:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Mar 2012 18:17:42 +0000 (UTC),
s...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

> Jak za szambonurka robisz, albo gospodarz za oknem gnojowicą pole nawozi. To
> żaden smród Ci nie straszny. Miastowy i delikatny jestem i smród gorącego octu
> jest dla mnie nie do przyjęcia. Poza tym w czym śmierdzący gorący ocet może
> być lepszy od bezzapachowego kwasku cytrynowego albo specjalistycznego
> preparatu za 21 złotych za kilo do usuwania kamienia i rozpuszczania
> wszystkich osadów. Mając wybór tylko głupiec weźmie najgorzej działający i
> śmierdzący ocet.

Miastowi delikatni głupcy trują się odkamieniaczem, ponieważ nieumiejetnie
go stosują. Jest to preparat grożacy nie tylko zatruciem, ale i perforacją
żo,adka lub przełyku po połknięciu.
Ocet stosują wiejskie głupki, które wiedzą, że jest bezpieczny :->
--

XL

30. Data: 2012-03-19 04:27:08

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> osobach wystarczały na tydzień. Więc wiesz, z tymi filtrami do
> wymiany to własnie mam obawy, bo przy najfajniejszym systemie to jest

najlepsze jest to:

wkład z żywicy jonowymiennej wymieniać lub regenerowć 10% roztworem soli
kuchennej po 4-5 tygodniach użytkowania.

już z tego widać, że oni chyba zakładają że ktoś kilak szkalnek wody
dziennei z tego filtra przeleje.

W maszynie do zmiekczania jest złoze jonowymienne z 4 razy takie a
regeneruje się co kilka dni lub częściej.

tapetowanie
Jennifer L. Racey Decker AWAITING BIG BLACK PECKER
Oprawy sufitowe 'komputerowe'?
Akumulator do domowej wkrętarki
Zarowka halogenowa LED