przewlekły katar u pięciolatka.

1. Data: 2003-04-22 13:37:09

Temat: przewlekły katar u pięciolatka.
Od: "Pela" <k...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka moze byc przyczyna, ze dziecko 5 letnie ma ciagly nieżyt nosa?

Dziecko urodzilo sie zdrowe, 4100kg, 10punktów. Pierwsza choroba leczona
antybiotykiem pojawiła się jak skończył drugi rok życia - zapalenie ucha.
Żadnych alergii pokarmowych. Skórka gładziutka, nosek czyściutki. Problemy
zaczęły się jak poszedł do przedszkola. Pierwszy rok to nieustanny katar,
angina (listopad), zapalenie oskrzeli (luty), szkarlatyna (marzec),
zapalenie oskrzeli (kwiecień), ospa wietrzna (maj). Od czerwca do września
nie chodził do przedszkola i przez cały okres nie miał nawet kataru.
Kolejny - bieżący rok w przedszkolu - to nieustanny katar. Katar przyjmuje
różne formy ale najczęściej suchy, pełen strupków nos z gęstą wydzieliną
rano. W dzień zatkany nos ale bez wydzieliny przy próbach wydmuchiwania. W
zasadzie od października w kółko jest taka sytuacja:
zaczyna się katar (opisany powyżej), następnie dołącza się kaszel - taki
napadowy aż do wymiotów, wizyta u lekarza - oskrzela czyste ale zalecenie
"izolacji " od przedszkola. Tydzień leczenia - witaminy, czasem acc,
diphergan, krople do nosa. Po leczeniu jest ok. ale kolejny tydzień w
przedszkolu przynosi nowy katar itd.....

Badania ogólne krwi i moczu sa prawidłowe.
Zastanawiam się jaka jest przyczyna? Czy ktoś może mi podpowiedzieć jakiś
możliwy trop.

Z góry dziękuję.

Kasia.

2. Data: 2003-04-22 21:32:13

Temat: Re: przewlekły katar u pięciolatka.
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pela" <k...@u...com.pl> napisał w wiadomości

Dolacze do Twojego pytania Kasiu , bowiem mam podobny, ba, taki sam
problem z moim pieciolatkiem :-(

Pozdrawiam
Ula
www.ulast.prv.pl

3. Data: 2003-04-22 21:56:52

Od: "Agati\(Aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wyglada jak alergia ...na przedszkole ;-)
Tak sobie gdybam - w przedszkolu dzieci maja dosc podłogowy tryb zycia -
może stare dywany pełne kurzu, roztoczy.
Mój syn (ma teraz 12 l.) w przedszkolu ciągle wymiotował, wystarczył widok
serka topionego. Niestety miał i ma również katar.
Alergia potwierdzona na alergeny pokarmowe (mleko, banany) i wziewne (pyłki
traw i drzew).

mam nadzieję, ze nie dołaczycie do "klubu alergików"...
Zdrówka
Agata

4. Data: 2003-04-22 22:08:51

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ulast" <u...@p...onet.pl> wrote in message
> Dolacze do Twojego pytania Kasiu , bowiem mam podobny, ba, taki sam
> problem z moim pieciolatkiem :-(

A nie jest przypadkiem tak, że w przedszkolu jest bardzo suche powietrze? W
mieszkaniach przy centralnym ogrzewaniu też jest bardzo sucho, ale jednak w
domu zawsze się coś gotuje, coś pierze, suszy, ludzie się kąpią, czyli tej
wilgoci w powietrzu jest odrobinę więcej. W przedszkolach nie ma nawet tego.
Dodatkowo zwykle w przedszkolach grzeje się o wiele mocniej niż w domach.
Dziecięce nosy tego nie wytrzymują. Zwróćcie uwagę, jak szybko katar
przechodzi na powietrzu, a już zwłaszcza jak szybko nos się oczyszcza przy
wilgotnej, deszczowej pogodzie. Może tu leży przyczyna?
Może pomogłoby, gdyby panie przedszkolanki częściej otwierały okna i nawet
podczas deszczu wypuszczały dzieci w kaloszach i pelerynach do ogródka. Ale
to jest walka z wiatrakami, bo zawsze znajdzie się jakaś mama, która będzie
protestowała. Nawilżacze też mają mnóstwo przeciwników, czyli pozostaje Wam
jedno - poczekać, aż dzieci się przyzwyczają. O ile oczywiście przyczyną
kataru jest suche powietrze, a nie np. alergia na przedszkolny kurz.
Anka (mama 11-latka, który też 2 pierwsze lata przedszkola przechorował)

5. Data: 2003-04-23 05:44:57

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Apr 2003, Agati(Aga) wrote:

> Mój syn (ma teraz 12 l.) w przedszkolu ciągle wymiotował, wystarczył widok
> serka topionego. Niestety miał i ma również katar.

Hm, na widok serka topionego tez wymiotowalem ...

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-04-23 06:05:16

Od: "Agati\(aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hm, na widok serka topionego tez wymiotowalem ...
>
> P.

a ja nie, nawet kożuchy od mleka lubiłam, ale niestety alergia tez
mnie dopadła (ale jak miałam 20 lat).

a tak w ogóle to witaj Piotrus, dawno nic nie pisałes na grupie....

Pozdrawiam Agata

7. Data: 2003-04-23 06:11:52

Od: "Marta Skorupska" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pela" <k...@u...com.pl> napisał w wiadomości
> Jaka moze byc przyczyna, ze dziecko 5 letnie ma ciagly nieżyt nosa?

a robiłaś mu wymaz z nosa? U nas takie problemy pojawiły się, gdy Maciek
poszedł do żłobka. Ciągły katar i infekcje, nos zatkany. Ciągle antybiotyki
bez ustalenia, co mu tam w nosie siedzi. W koncu zrobilismy wymaz z nosa i
gardla i okazalo się, że miał Streptoccocus Pneumoniae i Haemophilus
Influezae. Lekarka zaleciła szczepionki i od tej pory problem zniknął, jak
ręką odjął.

pozdrawiam
Marta

8. Data: 2003-04-23 06:37:45

Od: "Pela" <k...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A taki wymaz mozna zrobić w kazdym laboratorium?
Jest to jakis trop i pewnie nim podaże.

Dziekuje za informacje.
Kasia

Użytkownik "Marta Skorupska" <s...@a...pl> napisał w
wiadomości news:b85ajk$o5s$1@atlantis.news.tpi.pl...

9. Data: 2003-04-23 06:42:17

Od: "Pela" <k...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez mam taka nadzieje. Bylam juz u alergologa i pani bez testow i w
zasadzie bez lepszego poznania dziecka stwierdzila, ze to na pewno alergia.
Troszke sie boje zakwalifikowania go do tego worka i koniec. moze przyczyna
jest inna. Aczkolwiek zgodnie z zasada "nigdy nie mów nigdy" wymuszę testy.
Może ....?
Mi sie osobiscie nie chce wirzyc, ze dziecko ma alergie tylko w okresie
kiedy jest w przedszkolu (niezaleznie od pory roku). Roztocza....w
przedszkolu na pewno aż się od nich roi ale teraz dzieci siedzą dużo na
podwórku a suchy nos i katar jest.

Pozdrawiam Kasia

10. Data: 2003-04-23 06:47:13

Od: "Pela" <k...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

niestety nie Kraków :)
ale poszukam po trójmiejskich laboratoriach.
Pozdrawiam Kasia
Użytkownik "Marta Skorupska" <s...@a...pl> napisał w
wiadomości news:b85cmq$4ah$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Pela" <k...@u...com.pl> napisał w wiadomości
>
> W każdym to chyba nie. Jeśli byłabyś z Krakowa, to podałabym Ci adresy:-)
> musi być jakieś laboratorium mikrobiologiczne albo coś w ten deseń.
>
> Marta

Cukrzyca-lekarz
Ruchy maluszka
zawroty głowy (dlugie)
zawroty głowy
Szpital Ginekologiczn polozniczy na Jarachowskiego w Poznaniu ???